  • Data: 2024-09-23 20:16:15
    Temat: Re: Inteligentne oświetlenie schodów
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-23 05:08, Robert Wańkowski wrote:
    > Szukam tylko pół godziny, może jest takie, które spełni moje wymagania.
    > Jak na razie nie znalazłem.
    > Są trzy biegi, czyli uruchamianie z czterech miejsc czujnikiem ruchu.
    > Znalazłem tylko z półpiętrem, tak więc brakuje dwóch biegów.
    > Ktoś już taki przypadek przerabiał?
    > Osobne sterowniki?
    >
    > I drugi problem... PIR. Można zawęzić do obszaru pół metra przed
    > pierwszym stopniem?

    Ja zrobilem tak ze podpialem te czujki pir aby wlaczaly wszystkie swiatla.
    Feler jest tylko taki ze czasem one sie wzbudzaja od gasnacych swiatel.
    Wiec trzeba montowac tak aby zadna czujka nie widziala samych zrodel
    swiatla.

    Generalnie w rezultacie dziala to calkiem ok.

    Co do zawezania to mozna pozaklejac lub poobnizac je tak aby za daleko
    nie siegaly.

    Ale to czasem trudne i albo ruch nie schodowy bedzie zalaczal swiatlo
    albo pieszy bedzie sie zawsze bal ze jak pojdzie to swiatlo sie nie
    zapali - syndrom rozsuwanych drzwi.

    Czasem mozna dostac takie czujki montowane w obudowie wlacznika swiatla
    wiec moze po takim czyms poszukaj.

    No i masz jeszcze wykrywacze obecnosci radarowe.
    Na rduino jest ich masa i tanie a te komercyjne to nieco drogawe ale o
    tyle lepsze ze widza przez sciany i czasem mozna mniej ich zuzyc aby
    pokryc schody w calosci. Nie zebym polecal bo pir-owe sa zazwyczaj
    wystarczajaco dobre ale kto wie. U siebie mam tak zrobione ze przez
    dzwi wykrywa ze ktos idzie i zaswieca swiatlo i wewnatrz i na zewnatrz.
    Zrobilem zeby listonosza wykrywac bo huje nawet nie dzwonia ze paczke
    przyniesli i tylko jebna pod drzwi i ida precz.

    No i standardowo, wlaczniki na sciane tez daj. Ale z 4 wlacznikami plus
    ze dwie -trzy czujki to sie nieco drutowania zrobi. Dobrze oznacz co
    jest co bo jak jakas czujka padnie to sie nastepny elektryk za glowe
    zlapie jak bedzie musial naprawic.

    --
    Lukasz