  • 11. Data: 2017-04-12 17:36:05
    Temat: Re: Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz vs AMD Ryzen 7 1700
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-12 o 15:37, peter pisze:

    > _A może znajdzie się tu inny entuzjasta nowego procesora i po kupieniu
    > udostępni go do testów._

    Ty szukasz procesora czy jelenia?
    :)

  • 12. Data: 2017-04-12 17:46:35
    Temat: Re: Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2017-04-12 o 17:05, peter pisze:
> [...]
    xeon-pc/

    > Bardzo dziękuję za ten link.
    > Nie ma tam wprawdzie o E5-2609 a głównie o E5-2670. Też dobry.
    > Jest jednak ale.. piszą o cenie 90-100$, a na stronie pasmark o 145$. W
    > Polsce nie można go kupić bo to jest stare rozwiązanie. W Polsce jest
    > tylko e5-2690 v3 za .. 9-10 tys!.

    Szukaj używanych procesorów i nowej płyty dual na Ebay. Tylko wtedy jest
    sens pakowania się w platformę LGA2011. Dodatkowo musisz mieć, bardzo
    dobre chłodzenie procesora i obudowy oraz porządny zasilacz
    dla takiego zestawu.

    aL
    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 13. Data: 2017-04-12 19:46:48
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    W dniu 2017-04-12 o 17:46, aL pisze:

> [...]
    > pakowania się w platformę LGA2011. Dodatkowo musisz mieć, bardzo dobre chłodzenie
    > procesora i obudowy oraz porządny zasilacz

    Na Amazonie jest podobno nowy E5-2660 za 161$.

    Z płytą to gorsza sprawa. W linku, który podałeś jest dalszy link do płyty Asrocka
    EP2C602-2T/D16 dual 47$. Żyć i nie umierać ;). Niestety po otwarciu linku do
    amazon okazuje się, że ... 600$ a używane 500$. Szukana przez cenowarka znajduje
    się tylko w Niemczech 515 Eu. Muszę jeszcze zobaczyć gdzie indziej lub też
    rozważyć płytę z 1 CPU.

    Bez względu jaki wybiorę procesor to mam już przygotowane pozostałe elementy:
    1. Z chłodzeniem nie powinno być problemu, na kilku już komputerach mam te z
    silentumPC. Wstępnie wybrałem to https://www.silentiumpc.com/fera-3-he1224/
    kompatibilny z LGA 2011-3. Kosztuje ok 112 zł.
    2. A zasilacz to pewnie SilentiumPC VERO L1 500W, certyfikat 80Plus.
    3. Karta graficzna najtańsza ale nie śmieciowa. Nie mam potrzeb graficznych w
    czasie obliczeń.

    PS. na ebay są ... pamięci do Asrocka EP2C602-2T/D16, nie ma płyty, ale są nieco
    inne od 1550 - 1800 zł.
    procesory E5-2660 używane, tylko kto wie w jakim stanie, 300-430 zł
    Problem może położyć koszty płyty głównej.

    --
    peter

  • 14. Data: 2017-04-12 20:11:39
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj peter, 12 kwi 2017 w news:oclfo9$nbs$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Na drugiej stronie jest test 'Prime 95 stress test' to dokladnie dla
    > mnie. Zdziwienie budza jedna wyniki i3 > i7 > E5-2670 > dual
    > E5-2670. To samo tez przy kompresji 7-zip. Moze ta jakis blad, Moze
    > to mialo byc Higher is Better.

    Opis jest ok. Lower i better bo to są waty - mierzą pobór prądu w tych
    testach.

  • 15. Data: 2017-04-12 20:41:40
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj peter, 12 kwi 2017 w news:oclai4$od7$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Ale to sa wszystkie
    > procesory podkrecane. Do obliczen numerycznych to nie wchodzi w
    > rachube.

    Z ciekawości. Chodzi o możliwość błędów, czy raczej o przegrzewanie?
    Przyszło mi do głowy, że jeśli chcesz lepiej zinterpretować wyniki
    poszczególnych testów CPU w Passmarku, to możesz zrobić inny test.
    Jak masz jakieś 2 różne procesory, testujesz je w takim samy zadaniu w
    tych twoich obliczeniach, a potem w testach Passmarka. Jeśli w którymś z
    szczegółowych testów różnice będą podobne do różnic w testach obliczeń,
    to już wiesz, że ten test(benchmark) może być dla ciebie
    najprzydatniejszy.

  • 16. Data: 2017-04-12 23:37:22
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 12 Apr 2017 15:37:06 +0200, peter wrote:

    > hm, skąd Ty takie mądrości zebrałeś?.

    Z sieci, to oczywiste.

    > Trochę historii. Jak 4 lata temu zabrałem za te obliczenia to kupiłem i7-3770K.
    > Znajomy miał odpowiednik AMD. Obliczenia tego samego na AMD były 4-krotnie
    > wolniejsze!! od i7. Wtedy się dowiedziałem, że w AMD na 2 CPU przypada 1 FPU!, ale
    > i tak to nie tłumaczyło tak marnych wyników. Nikt z numeryków nie używał AMD. I
    > tak było przez lata.

    Historia w tym akurat przypadku niczemu nie służy i niczego nie
    potwierdza/zaprzecza.

    > Teraz ( bodajże od marca 2017) pojawił pierwszy procesor AMD nowej generacji,
    > który ma konkurować z Intelem. No to mamy AMD Ryzen 1800, 1700, 1600 i 1500.
    > Najbliżej cenowo do i7-7700K mamy 1700. Porównany je
    > cena, taktowanie, liczba rdzeni, Cash , benchmark
    > i7-7700K ~1600 4.2 4 8 MB L3 12267
    > AMD Ryzen 7 1700 ~1600 3.0 8 16 MB L3 13768
    > AMD Ryzen 7 1700X ~1900 3.4 8 16 MB L3 14661
    >
    > Benchmark pochodzi z tej strony :
    > http://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2970&c
    mp[]=2969&cmp[]=2874
> [...]
    > wczoraj 1600 i 1500.
    > Popatrzmy na wyniki z 1700 : http://pclab.pl/art73361.html
    > Większość testów to są gry i to mnie zupełnie nie interesuje. O zużyciu prądu
    > mówiłeś, że mniej, a w pclab jest dla maksymalnego obciązenia i7 -132 W a AMD-1700
    > 142W. Test Grafiki HTML5 i7-17200, AMD-1700 12200, Kompresja małych plików
    > odpowidenio 117, 119, kompresja dużych plików 107 i 157 ( fatalnie jak na 8
    rdzeni).
    > W tym świetle Twoja teza o tym, że 'AMD kopie dupę prockom Intela kosztującym 3x

    No zobacz, a ja patrzę np. tutaj:

    https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_r
    yzen_7_1700_cenowy_rywal_core_i7_7700k?page=0,9

    Rendering w POV-Rayu (czas całkowity, mniej to lepiej):

    Ryzen 1700: 89.6
    i7 7700K: 126.1

    lub Handbrake, kodowanie video (klatki na sekundę, więcej to lepiej):

    Ryzen 1700: 29.9
    i7 7700K: 21.9

    lub Blender (mniej to lepiej):
    Ryzen 1700: 74.5
    i7 7700K: 95.3

    Dla mnie różnica odczuwalna i spora, zwłaszcza, że Intel jedzie na 4,2 Ghz
    a Ryzen na raptem 3GHz (problem chłodzenia jest duuużo mniejszy, a przy
    24/7 to istotne chyba?).

    I warto dodać, że te wyniki mogą się tylko poprawić na korzyść Ryzena w
    krótkim czasie bo:
    - zostaną dopracowane BIOSy płyt
    - zostaną dopracowane drivery i systemy operacyjne pod kątem Ryzena

    AMD mi nie płaci xza reklamę, mało tego, obecnie używam i7, bo potrzebuję
    wydajności w stacji roboczej. Ale widzę realnie, że AMD wstało z kolan i
    nie jest już chłopcem do bicia jak było przez wiele ostatnich lat.

    > Mam jednak propozycję. Ty się interesujesz AMD Ryzen. Kup jak najszybciej np Ryzen
    > 1700. On w wielu testach dorównuje i7 a niektórych nawet go przewyższa.

    Taki mam plan. Kolejny komp będzie na bazie Ryzena, czekam jednak na
    stabilizację rynku płyt głównych i biosów + driverów.

    > Ty będziesz zadowolony, a mnie udostępnisz go testów numerycznych. W ten sposób
    > przekonasz mnie do zastosowania go celów numerycznych. OK!.

    Nie ma problemu, jeśli doczekasz to chętnię udostępnię.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 17. Data: 2017-04-12 23:47:14
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    W dniu 2017-04-12 o 20:41, pueblo pisze:
    > Witaj peter, 12 kwi 2017 w news:oclai4$od7$1@node1.news.atman.pl

    > Z ciekawości. Chodzi o możliwość błędów, czy raczej o przegrzewanie?

    Tak, chodzi o możliwość błędów. Po to wymyślono stres test w Prime95, żeby
    sprawdzić, czy nie pojawia się jakiś błąd nawet na 1 bicie!. Moje obliczenia tak
    jak w Prime95, są obliczeniami rekurencyjnymi, które trwają od 1min do nawet kilku
    godzin. W tym czasie są biliony rekurencji. Pomyłka w jednej kładzie całe
    obliczenia. Podkręcanie zwielokrotnia szanse błędów i nie jest to problemem w
    grach, ale w tych obliczeniach kładzie całe obliczenia.

> [...]
    > szczegółowych testów różnice będą podobne do różnic w testach obliczeń,
    > to już wiesz, że ten test(benchmark) może być dla ciebie

    Dobry pomysł. Jak znajdę czas to go zrealizuję.

    PS. w innym poście napisałeś 'Opis jest ok. Lower i better bo to są waty'. Tak .
    Nie zauważyłem nagłówka!. Szkoda, że nie podali czasu stres testu na tych różnych
    procesorach to by mnie bardziej interesowało.

    Pozdrawiam,

    --
    peter

  • 18. Data: 2017-04-14 15:09:58
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    W dniu 2017-04-12 o 23:37, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    yzen_7_1700_cenowy_rywal_core_i7_7700k?page=0,9

    > Rendering w POV-Rayu (czas całkowity, mniej to lepiej):

    .
    .

    ale bardziej mnie to interesuje 7-Zip - Kompresja 3000 MB plików graficznych

    Czas w sekundach (mniej = lepiej)
    i7 7700K 79.9
    Ryzen 1700 88.3

    No to fantastycznie. Czekam.