  • 11. Data: 2009-05-15 14:26:57
    Temat: Re: Intel C2D E6300 - problem z taktowaniem
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 15 Maj, 16:07, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Ale dlaczego? Tylko po to by ciągle pokazywał swoją nominalną
    > częstotliwość, równocześnie bez sensu grzejąc się w spoczynku? Niech
    > będzie włączone, tak ma być! Procesor nie obciążony ma zwalniać,
    > zmniejszając pobór prądu i wydzielanie ciepła, i nie ma tu nic dziwnego
    > że w spoczynku chodzi wolniej i to pokazują programy.

    Ok i sie wyjasnilo :)
    Taktowanie zle w BIOSie bylo ustawione. Bylo na x6, a nominalne dla
    tego procka jest x7.
    Przy x6 wlaczylem CPU-Z i nie zaleznie od ociazenia zawsze bylo
    1600Mhz.

    Zmienilem w BIOSie mnoznik na ten nominalny x7 i juz jest ok. Przy
    idle CPU-Z wskazuje 1600Mhz, ale jak go tylko obciaze (ja sprawdzalem
    robiac stress test Orhionem) to odrazu mnoznik skacze na x7 i jest
    1866Mhz.

    Czyli teraz po zmianie mnoznika jest ok - na luzie jest 1600Mhz, w
    stresie 1866Mhz.

    Heh, ponad 2 lata PCet mial mnoznik na sztywno ustawiony x6 i sie
    nawet nie zorientowalem ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 12. Data: 2009-05-15 14:34:06
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmniejszając pobór prądu i wydzielanie ciepła, i nie ma tu nic dziwnego że
    > w spoczynku chodzi wolniej i to pokazują programy.

    Zboczenie zawodowe w moim przypadku... choc chyba niekoniecznie, czasem na
    roznych konfiguracjach wlaczenie oszczedzania energii na procku bylo
    przyczyna bsod na windowsie, freezow lub innych brzydkich objawow...
    szczegolnie w aplikacjach wymagajacych bardzo precyzyjnych / obciazajacych
    maksymalnie procesorek obliczen np: floding home, reenkodowanie filmow
    (gdzie czasami przy wlaczonych funkcjach oszczedzania energii robil sie
    desynch obrazu ze sciezka audio).

    Nie mowiac juz, ze jezeli chcielibysmy zrobi OC takiemu prockowi to
    zdecydowanie pierwsza rzecza powinno byc wylaczenie tych "ficzerow".

    Jezeli ktos chce "oszczedzac energie" na stale... to powinien wyprobkowac z
    poziomu biosu najnizsze mozliwe napiecie na jakim procek pracuje stabilnie
    zachowujac swoja nominalna czestotliwosc probkowania (testy np: za pomoca
    OCCT)

    --
    doom3

  • 13. Data: 2009-05-15 14:47:28
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 15 May 2009 16:34:06 +0200, "doom3" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    >maksymalnie procesorek obliczen np: floding home, reenkodowanie filmow
    >(gdzie czasami przy wlaczonych funkcjach oszczedzania energii robil sie

    Ja jakieś pół roku temu walczyłem na jednej z uczelni z klastrem
    obliczeniowym opartym na maszynach które miały po 4 sztuki
    4-rdzeniowych Phenomów. Maszyny dziąłały pod SuSe Po zestawieniu
    klastar i konfiguracji softu co chwila wywalały sie obliczenia gdzy
    robiło sieich na pewein czas mniej. Producenci oprogramowania do
    zarządzania klastrem i do samych obliczeń nie byli w stanie
    pomóc.Dopiero po paru konsultacjach okazało się że przy mniejszym
    obciązeniu te procesory zwalniały taktowanie co zdecydowanei nie
    podobało się softowi liczącemu. Ostatecznie programowo trzeba było
    pracę procesorów z nominalną prekością - inaczej system nie chciał
    stabilnie pracować. Trochę za prąd płacą: 10 node-ów po 4 procki po 4
    rdzenie - razem 160 rdzeni i wszytko chodzące non-stop w stresie.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2009-05-15 22:49:26
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    >...swoja nominalna czestotliwosc probkowania (testy np: za pomoca)...

    errata: probkowania = taktowania (oczywiscie) :)

    --
    doom3