  • Data: 2009-05-15 14:26:57
    Temat: Re: Intel C2D E6300 - problem z taktowaniem
    Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Maj, 16:07, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Ale dlaczego? Tylko po to by ciągle pokazywał swoją nominalną
    > częstotliwość, równocześnie bez sensu grzejąc się w spoczynku? Niech
    > będzie włączone, tak ma być! Procesor nie obciążony ma zwalniać,
    > zmniejszając pobór prądu i wydzielanie ciepła, i nie ma tu nic dziwnego
    > że w spoczynku chodzi wolniej i to pokazują programy.

    Ok i sie wyjasnilo :)
    Taktowanie zle w BIOSie bylo ustawione. Bylo na x6, a nominalne dla
    tego procka jest x7.
    Przy x6 wlaczylem CPU-Z i nie zaleznie od ociazenia zawsze bylo
    1600Mhz.

    Zmienilem w BIOSie mnoznik na ten nominalny x7 i juz jest ok. Przy
    idle CPU-Z wskazuje 1600Mhz, ale jak go tylko obciaze (ja sprawdzalem
    robiac stress test Orhionem) to odrazu mnoznik skacze na x7 i jest
    1866Mhz.

    Czyli teraz po zmianie mnoznika jest ok - na luzie jest 1600Mhz, w
    stresie 1866Mhz.

    Heh, ponad 2 lata PCet mial mnoznik na sztywno ustawiony x6 i sie
    nawet nie zorientowalem ;)

    Pozdrawiam
    Rafal