  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Instalacje LPG - jakie obecnie polecane?
    Date: Wed, 16 Feb 2011 23:12:16 +0100

    Michał Gut wrote:
    > a tak sie podpytam... do czego sie podpina wtryskiwacze gazu? bo
    > chyba nie zamiast wtryskiwaczy benzyny?
    > jak to dziala?

    Podpina sie do wyjscia z reduktora - do FL = fazy lotnej gazu (a miedzy
    reduktorem a wtryskami jeszcze filtr FL ). Wtryskiwacz to tak naprawde zaworek
    sterowany cewka :) Tak sobie "pierdzi" gazem a ten leci wezykiem (i tu powinien
    byc najkrotszy) do kolektora ssacego, gdzie jest wkrecona koncowka ktora w
    teori powinna byc blisko wtrysku gazu i pod katem takim by "patrzyla" w zawory
    dolotowe. I tyle.

    Mam w swojej "stajni" i benzyne z gazem i diesla ale tylko o gazie musialem sie
    doszkolic bo monterzy byli dosc slabo zmotywowani by mi to ladnie ustawic.
    Tragedii nie bylo ale idealu tez nie.

    STAG 300 polecaja chyba wszedzie. Wtryskiwacze masz jeszcze valtek typ 30 i
    matrix HS, cos jak hana 2000. Ja mam u siebie valteki czerwone - najmniej
    polecane ALE sa bardzo tanie i u mnie dobily ponad 100tys km zanim nie zaczely
    ostro stukac. Wymienilem je sam pod domem w ciagu 1h, pozniej kalibracja (kilka
    klikow w programie) i autko jezdzi. Na allegro kupisz wszystko od A-Z.

    Jak masz duzy budzet albo wymagajace i mocne auto to walnij wtryski pojedyczne,
    bedzie bardzo krotki przewod od wtrysku do kolektora a mozna ladnie ukryc cala
    instalacje no powinny ciszej pracowac. Auto CIUT przypomina diesla
    (akustycznie) ale i tak chodzi ciszej od niego (porownanie do HDI PSA).
    Dynamika dobra, w sumie na oko nie widze roznicy w stosunku do benzyny (i ucho
    tez). A tankuje za 50% ceny benzyny... instalacja zwrocila sie DAWNO, DAWNO
    temu. Z kazdym dniem w ktorym sie wahasz - tracisz kase :)