  • 1. Data: 2013-10-07 10:34:22
    Temat: Instalacja RTV (SAT/DVB-T) - gdzie dać zasilacz do naziemnej?
    Od: MarCiNWz <m...@o...pl>

    Witam

    Potrzebuję podpowiedzi. Mam w domu instalację RTV/SAT opartą o
    multiswitcha OPTICUM OMS-5/8P bez podłączonej anteny do naziemnej. Teraz
    chcę dodać DVB-T i w związku z tym mam pytanie. W którym miejscu mam dać
    zasilacz do płytki anteny? Antenę radiową i siatkową mam podpiętą pod
    zwrotnicę ZA-6A
    (http://www.dipol.com.pl/zwrotnica_antenowa_za_6a_fm
    -6-69_C0365.htm) ->
    multiswitch -> gniazda abonenckie rtv-sat. Wydaje mi się, że powinienem
    dać przed zwrotnicą, ale pewności nie mam. W zwrotnicy mam jeszcze
    zworkę i nie wiem czy przy zasilaczu musi być zwarta czy nie? Niestety
    instrukcję do niej gdzieś zapodziałem. Może coś podpowiecie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-10-07 11:40:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MarCiNWz <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > i nie wiem czy przy zasilaczu musi być zwarta czy nie? Niestety
    > instrukcję do niej gdzieś zapodziałem. Może coś podpowiecie?

    Przed zwrotnicą tak, aby napięcie nie szło do instalacji tylko do anteny.

  • 3. Data: 2013-10-07 12:09:50
    Od: "Ktos" <k...@n...com>

    Najlepiej, to w ogóle bez wzmacniacza.
    Daj lepiej antenę o większym zysku,kierunkową.
    Wzmacniacz zwiększa ryzyko zakłócania odbioru SAT przez sygnały np. z pasma
    GSM 900.
    Multiswitch ma co prawda filtry, ale żaden nie wycina idealnie.

  • 4. Data: 2013-10-07 14:00:32
    Temat: Re: Instalacja RTV (SAT/DVB-T) - gdzie da? zasilacz do naziemnej?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-10-07 12:09, Ktos pisze:
    > Najlepiej, to w og?le bez wzmacniacza.
    > Daj lepiej anten? o wi?kszym zysku,kierunkow?.
    > Wzmacniacz zwi?ksza ryzyko zak??cania odbioru SAT przez sygna?y np. z pasma
    > GSM 900.
    > Multiswitch ma co prawda filtry, ale ?aden nie wycina idealnie.

    proponuje tak samo, antenę kierunkową (pasywną), ale z innego powodu.
    raz - odporna na zakłócenia, dwa - jak poziom sygnału na wyjściu,
    będzie zbyt wysoki to przytkasz multiswitcha i będziesz miał problem
    z niektórymi kanałami sat - więc konieczny będzie tłumik pomiędzy
    zwrotnicą a multi.

    --
    pawell32

  • 5. Data: 2013-10-10 09:16:55
    Od: MarCiNWz <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-07 14:00, pawell32 pisze:

> [...]
    > będzie zbyt wysoki to przytkasz multiswitcha i będziesz miał problem
    > z niektórymi kanałami sat - więc konieczny będzie tłumik pomiędzy

    Chyba tak zrobię, okazało się, że jeszcze płytka w antenie uszkodzona.
    Możecie polecić jakąś antenę? Bo w ogóle w temacie nie jestem.

  • 6. Data: 2013-10-10 14:16:31
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Chyba tak zrobię, okazało się, że jeszcze płytka w antenie uszkodzona.
    > Możecie polecić jakąś antenę? Bo w ogóle w temacie nie jestem.

    Koniecznie taki kawalek aluminiowego preta ktory ma napis "MPEG4" a tak na
    powaznie dowolna, tania tez bedzie ok na wiekszosci terenu kraju. We Wroclawiu
    odbierzesz na zwyklym bacie nawet... naprawde nie trzeba kupowac anten dla
    debili z setkami naklejek i certyfikatow.

  • 7. Data: 2013-10-10 15:12:13
    Od: MarCiNWz <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-10 14:16, forestdumb pisze:

> [...]
    > Wroclawiu odbierzesz na zwyklym bacie nawet... naprawde nie trzeba
    > kupowac anten dla debili z setkami naklejek i certyfikatow.

    Nie no to to ja wiem :) Może nie sprecyzowałem. Do nadajnika w Raszynie
    mam ~36 km i mieszkam w "dolinie", wokół trochę lasów.
    Teraz nie bardzo wiem jakiej anteny szukać, taka się nada?
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_16-
    21-69_dvb-t_A1610.htm

  • 8. Data: 2013-10-11 07:37:55
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-10-10 09:16, MarCiNWz pisze:

    > Chyba tak zrobię, okazało się, że jeszcze płytka w antenie uszkodzona.
    > Możecie polecić jakąś antenę? Bo w ogóle w temacie nie jestem.

    polecam tę:
    http://allegro.pl/triax-digi-343-antena-zewnetrzna-d
    vb-t-i3590808813.html

    --
    pawell32

  • 9. Data: 2013-10-13 01:43:11
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

> [...]
    > mam ~36 km i mieszkam w "dolinie", wokół trochę lasów.
    > Teraz nie bardzo wiem jakiej anteny szukać, taka się nada?

    Dla pewności kup z większą liczbą elementów. Kiedyś w Dipolu kupiłem
    21-elementową (odbieram na nią nadajnik w Raszynie/Łazach z odległości
    ok. 50 km), teraz jej nie widzę, ale jest np. taka 19-elementowa:
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_19-
    21-69_dvb-t_A1911.htm

    Piotr