  • 1. Data: 2009-10-14 21:18:48
    Temat: Inne prędkości pamięci
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Mam laptopa, w którym pamięć to DDR2 667MHz.
    Jeśli obok kości 667 bym włożył jedną 800MHz, to chyba obie by działały
    za 667?
    Czy jest szansa, że ta druga by się "nie przyjęła"? Czy taka
    konfiguracja mogłaby być bardziej zawieszalna?

    Z góry dzięki!

  • 2. Data: 2009-10-15 11:21:17
    Temat: Re: Inne prędkości pamięci
    Od: mk <m...@g...com>

    Roznie z tym bywa. Generalnie bardziej podatne na konflikty byly
    moduly z DDR 1 np majac modul 400 nie chcial wspolracowac z 266 mimo
    ze to tez ddr1. Komputer reagowal jedna wielka zwiecha pomogla
    aktualizacja BIOS. Z DDR2 raczej nie ma takich problemow wyjatkowo
    zdarza sie to w komputerach stacjonarnych uznanych firm np. della,
    ktory montuje jakies dziwne moduly. Zawsze lepiej wczesniej
    zaaktualizowac bios a kompatybinosc w dol nie powinna powodowac
    zwiech.

  • 3. Data: 2009-10-15 15:39:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    bim-bom pisze:
    > Mam laptopa, w którym pamięć to DDR2 667MHz.

    Notebooka. 333 MHz.

    > Jeśli obok kości 667 bym włożył jedną 800MHz, to chyba obie by działały
    > za 667?

    400 MHz. Jest szansa.

    > Czy jest szansa, że ta druga by się "nie przyjęła"? Czy taka
    > konfiguracja mogłaby być bardziej zawieszalna?

    Może, jeżeli BIOS notebooka nie uwzględnia wypadkowej para-
    metrów tylko czyni założenie, że wszystkie moduły będą iden-
    tyczne. Niektóre tak robią. Obecnie przeważają jednak BIOSy
    normalnie wyliczające wspólne (wypadkowe) najszybsze para-
    metry na podstawie danych wszystkich zamontowanych modułów.

    Dopóki nie spróbujesz -- nie dowiesz się.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-10-15 21:14:46
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > metry na podstawie danych wszystkich zamontowanych modułów.
    >
    > Dopóki nie spróbujesz -- nie dowiesz się.

    Chyba nie spróbuję - już kupiłem 333-kę :)
    Ale dzięki za info dla Was obu.