    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Informacja kolejowa
    Date: Thu, 12 Jul 2012 00:57:47 +0200
    <xpmy8y9l6o63.37oyzsop5p05$.dlg@40tude.net> <i3cqtr$ji$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@z...googlegroups.com>
    <i45i0h$bai$1@inews.gazeta.pl>
    <v...@4...com>
    <i4d9le$eb7$1@inews.gazeta.pl> <4c6a50dc$1@news.home.net.pl>
    <i4f3uh$3po$1@inews.gazeta.pl> <4c6c20e0$1@news.home.net.pl>
    <f...@g...com>
    <4fd9d9e5$1@news.home.net.pl>
    <a...@g...com>

    Użytkownik wiwany napisał:
    > No i słowo stało się ciałem, po około 2 (!!!) latach od pierwotnych terminów
    > ZLIKWIDOWANO w dniu dzisiejszym numery informacji o rozkładzie jazdy pociągów:
    >
    > 22 19436
    > 42 19436
    > 801 022 007
    > 42 205 5007.
    >
    > Tzn. są uruchomione zapowiedzi o likwidacji.
    >
    > Jedynym numerem jest teraz:
    > 19 757 i jego alias dostępny tylko z zagranicy
    > +48 22 39 19 757.
    >

    > Ciekawym jak z powyższymi numerami radzi sobie w roamingu:
> [...]

    No właśnie ciekawe. Rozumiem, że polskość rozpoznają po clipie tzn. jak
    clip ma +48 na początku lub nie ma kodu kraju, ale ma 9 cyfr, to jest to
    numer polski i nie można dzwonić na +48 22 39 19 757.

    Ad. 1. IMHO z +48 22 39 19 757 nie połączy, z 19 757 być może tak ale
    zapewne jeśli już, to w formacie +48 22 19 757.

    Ad. 2. Powinien połączyć IMHO bez problemu z +48 22 39 19 757, ale z 19
    757 albo +48 22 19 757 raczej nie.

    Jeśli dodamy jeszcze do tego numery VoIP, dla których lokalizacja
    geograficzna jest zasadniczo bez znaczenia, to widać, że komuś pazerność
    rzuciła się na to, co ma we łbie. IMHO jeżeli już kulejarze muszą
    koniecznie mieć płacone ekstra za łaskę pogadania z nimi to powinni to
    zrobić w jakiś bardziej sensowny sposób. Np. wziąć do infolinii jakiś
    numer komórkowy z wysokim MTR (Aero2? Centernet?) i dogadać się w
    sprawie podziału wpływów z tegoż. A numer - eden i ten sam byłby
    osiągalny - z całego świata :-).

    Przemek