  • 1. Data: 2010-10-15 17:27:59
    Temat: Ile stacji bazowych DECT może pracować jednocześnie?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pytanie jak powyżej - ile stacji bazowych DECT można postawić na
    ograniczonym terenie (powiedzmy dom jednorodzinny - parter, piętro i
    poddasze) aby sobie wzajemnie nie przeszkadzały? W tej chwili są dwie:
    jednej używa rodzina do obsługi linii PSTN (wraz z trzema słuchawkami,
    każda na jednej kondygnacji) a ja mam jeszcze swój telefon VoIP.

    Nie żebym planował zakup kolejnego telefonu, ale wolę się zorientować.
    Są na rynku całkiem fajne sprzętowe telefony Skype. Niestety w Polsce
    nie sposób dostać tych tańszych (przewodowych). Zarówno sklep Skype jak
    i Allegro oferują jedynie droższy sprzęt ze słuchawką DECT.

    Jak właściwie wygląda działanie tego systemu? Baza i słuchawka cały czas
    utrzymują kontakt, czy zestawiają połączenie dopiero gdy ktoś dzwoni?
    Pytam, bo mój Siemens ma opcję Eco+ (przed jej włączeniem bazę było
    słychać w radiu AM, a więc dość mocno siała zakłóceniami, potem wszystko
    się uspokoiło). Druga baza (Panasonic) nie ma w ustawieniach adekwatnej
    opcji, ale jej nie słyszę w radiu.

  • 2. Data: 2010-10-16 08:15:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

> [...]
    > jednej używa rodzina do obsługi linii PSTN (wraz z trzema słuchawkami,
    > każda na jednej kondygnacji) a ja mam jeszcze swój telefon VoIP.

    Nie lepiej to zintegrować używając np tego kombajnu fri... ?

> [...]
    > nie sposób dostać tych tańszych (przewodowych). Zarówno sklep Skype jak
    > i Allegro oferują jedynie droższy sprzęt ze słuchawką DECT.

    No i dobrze. Skype to zupełnie zamknięte rozwiązania komunikacyjne.

    Przeczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/DECT

  • 3. Data: 2010-10-16 09:20:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-10-16 10:15, niusy.pl pisze:

    > Nie lepiej to zintegrować używając np tego kombajnu fri... ?

    Na razie integracja tego wszystkiego trochę mija się z celem. Mógłbym to
    zrobić nawet bez inwestowania w FritzBox (baza mojego telefonu VoIP
    posiada też interfejs PSTN) - wystarczyłoby przelogować słuchawki,
    jednak na razie nie chcę tego robić. Wolę zachować dotychczasowy podział
    infrastruktury w domu: telefon PSTN należy do rodziny, ja mam linię VoIP. ;)

    > No i dobrze. Skype to zupełnie zamknięte rozwiązania komunikacyjne.

    Niemniej bardzo popularne. Telefonii VoIP opartej na SIP nigdy w życiu
    bym nim nie zastąpił z kilku powodów:
    - ceny połączeń SkypeOut są za wysokie, o pomstę do nieba woła praktyka
    naliczania opłaty za rozpoczęcie połączenia.
    - podobnie cena numeru SkypeIn.
    - brak możliwości integracji z większymi systemami, np. centralką na
    Asterisku.
    Pozostaje jednak faktem, że korzysta z niego wielu ludzi i nawet ci,
    którzy nigdy nie słyszeli o czymś taki jak "telefonia VoIP" dobrze
    wiedzą do czego służy Skype.

    Tak czy inaczej korzystanie z każdego softphone'a na komputerze to istna
    mordęga. Jesteśmy dostępni dla rozmówcy tylko przy włączonym komputerze
    i uruchomionym oprogramowaniu, odebranie rozmowy wiąże się z
    koniecznością podpięcia słuchawek, a soft uruchomiony w tle daje o sobie
    znać właśnie wtedy, gdy np. gramy w jakąś grę.
    Telefon powinien być autonomicznym urządzeniem, dlatego nawet chętnie
    sprawiłbym sobie takie urządzenie dla Skype. Problem w tym, że u nas nie
    są dostępne te prostsze - jak Belkin F1PP010EN-SK. Jedynie bezprzewodowe
    - DECT albo WiFI.
    BTW jakiś czas temu mówiono o pomyśle uwolnienia kodu klienta Skype.
    Wiadomo coś na ten temat?

    > Przeczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/DECT

    Co konkretnie mam przeczytać? Artykuł na Wikipedii sprawdziłem na samym
    początku. Faktycznie moje wątpliwości powinna rozwiać informacja o
    dziesięciu kanałach (przy czym na jednym można prowadzić kilka rozmów
    jednocześnie).

    Artykuł wspomina także, iż baza cały czas wysyła na jednym z kanałów
    dane dla słuchawek. Jak to się ma do tej funkcji Eco+ oferowanej przez
    Siemensa?

    I w końcu DECT potrafi zarządzać energią? Jeśli słuchawka jest w pobliżu
    bazy zmniejsza moc oddawaną do anteny czy sieje tak samo jak wtedy, gdy
    słuchawka jest na granicy zasięgu?

  • 4. Data: 2010-10-16 10:03:23
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 15 Paź, 19:27, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > słychać w radiu AM, a więc dość mocno siała zakłóceniami, potem wszystko
    > się uspokoiło). Druga baza (Panasonic) nie ma w ustawieniach adekwatnej

    Z tego co mój tester pokazuje znaczna większość
    telefonów i baz DECT cały czas nadaje dość silny
    sygnał radiowy , bez znaczenia , jest rozmowa
    czy nie .

    --
    AW

  • 5. Data: 2010-10-16 14:28:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

    > BTW jakiś czas temu mówiono o pomyśle uwolnienia kodu klienta Skype.
    > Wiadomo coś na ten temat?

    Użytkownicy mieli taki pomysł ?

> [...]
    > początku. Faktycznie moje wątpliwości powinna rozwiać informacja o
    > dziesięciu kanałach (przy czym na jednym można prowadzić kilka rozmów

    Pisze:
    "rozproszony kanał rozsiewczy i sterujący"
    "umożliwia instalację nowy stacji .. bez koordynacji częstotliwości"

    > Artykuł wspomina także, iż baza cały czas wysyła na jednym z kanałów
    > dane dla słuchawek. Jak to się ma do tej funkcji Eco+ oferowanej przez
    > Siemensa?

    zapytaj siemensa

    > I w końcu DECT potrafi zarządzać energią? Jeśli słuchawka jest w pobliżu
    > bazy zmniejsza moc oddawaną do anteny czy sieje tak samo jak wtedy, gdy
    > słuchawka jest na granicy zasięgu?

    Do tego chyba DECT nie jest potrzebny

  • 6. Data: 2010-10-16 20:04:13
    Od: "ers" <d...@o...pl>

> [...]
    > jednej używa rodzina do obsługi linii PSTN (wraz z trzema słuchawkami,
    > każda na jednej kondygnacji) a ja mam jeszcze swój telefon VoIP.

    RE: Np. 10 - to liczba różnych częstotliwości nośnych, poza tym propagacja
    tłumienie etc.
    U mnie w podobnych warunkach korzystamy siedmiu.

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2010-10-18 12:46:08
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 15 Oct 2010 19:27:59 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >słychać w radiu AM, a więc dość mocno siała zakłóceniami, potem wszystko
    >się uspokoiło). Druga baza (Panasonic) nie ma w ustawieniach adekwatnej

    jest chyba (jezeli dobrze pamietam) 32 duplexowych kanalow pod DECT,
    wiec wychodzi na to, ze 32 bazy moglby jednoczesnie pracowac
    (rozmowy), a czy wiecej zalogowanych ?? to nie wiem.

    Baza i sluchawka nie pracuja na jednym kanale, ale potrafia skakac w
    zaleznosci od potrzeby. To nie jest tak, jak w przypadku wifi
    (typowego).

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2010-10-20 17:45:17
    Od: "erin" <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Baza i sluchawka nie pracuja na jednym kanale, ale potrafia skakac w
    > zaleznosci od potrzeby. To nie jest tak, jak w przypadku wifi

    RE: DECT oferuje 120 kanałów dwukierunkowych, ale...