  • 1. Data: 2013-08-18 23:00:51
    Temat: Ile jest jednostek wektorowych w i7 ?
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    Procesory i7 mają 4 rdzenie i wykonują 8 wątków.

    Jak wiadomo posiadają one także specjalizowane jednostki (chyba
    512-bitowe) do wykonywania rozkazów wektorowych tj. AVX.

    Właśnie:

    -czy na cały procek jest tylko 1 jednostka AVX, czy też są 4 po 1 na rdzeń ?

    - Innymi słowy czy jeśli procek wykonuje program 4-wątkowy, czy każdy
    wątek może wykonywać jednocześnie swój rozkaz wektorowy ?
    I jak to jest w procesorach Xeon ?

  • 2. Data: 2013-08-19 09:50:05
    Temat: Re: Ile jest jednostek wektorowych w i7 ?
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 18.08.2013 23:00, Łukkasz pisze:
    > Jak wiadomo posiadają one także specjalizowane jednostki (chyba 512-bitowe) do
    wykonywania rozkazów wektorowych tj. AVX.

    512-bitowe dopiero będą. Teraz są 256-bitowe.

    > -czy na cały procek jest tylko 1 jednostka AVX, czy też są 4 po 1 na rdzeń ?

    Tu masz w zasadzie wszystkie informacje:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Vector_Extens
    ions

    http://www.qdpma.com/cpu/cpu.html

    z których wynika, że każdy rdzeń ma własną jednostkę AVX,
    jednak rozbitą na moduły, w związku z czym nie można wyko-
    nywać jednocześnie (superskalarnie) w ramach rdzenia kilku
    takich samych niezależnych operacji AVX o różnym stopniu
    opóźnienia, ale teoretycznie można nawet realizować super-
    skalarnie np. dwie różne operacje AVX.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2013-08-19 14:35:43
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W dniu 2013-08-19 09:50, Radosław Sokół pisze:
> [...]
    >
    > z których wynika, że każdy rdzeń ma własną jednostkę AVX,
    > jednak rozbitą na moduły, w związku z czym nie można wyko-

    Sory że pytanie naiwne, ale chcę być pewny..

    - Czyli jak i7 ma 4 rdzenie, to mam do dyspozycji w jednym i7 4
    jednostki AVX. I jak odpalę program 4-wątkowy to każdy wątek będzie mógł
    w tym samym czasie używać własnego AVX (a NIE będzie tak że gdy wątek
    będzie żądał operacji AVX to będzie czekał aż ta jednostka będzie wolna,
    czyli że AVX będzie swego rodzaju sprzętową "sekcją krytyczną")

    ????