-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postnews.google.co
m!g7g2000yqe.googlegroups.com!not-for-mail
From: Przemek V <p...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Idzie wiosna, czyli jaki wosk?
Date: Wed, 3 Mar 2010 01:27:30 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 169
Message-ID: <8...@g...googlegroups.com>
References: <hmjftn$6cr$1@inews.gazeta.pl> <hml675$o3q$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.158.199.131
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1267608450 21375 127.0.0.1 (3 Mar 2010 09:27:30 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Mar 2010 09:27:30 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: g7g2000yqe.googlegroups.com; posting-host=213.158.199.131;
posting-account=g_aBeAoAAADsow-43lRSV-9MrCOEUCo4
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; GTB6.4; SLCC1;
.NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322; MS-RTC
LM 8),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260530
[ ukryj nagłówki ]On 3 Mar, 09:22, "Katanka" <k...@i...pl> wrote:
> V-Tec wrote:
> > Cześć,
> > jaki wosk polecacie? Turtle wax, K2, Castrol, jakiś inny? Do tej pory
> > używałem Castrol, ale może jest coś lepszego?
>
> Sonaxa + kredkę (czarnego) kupilem kilka dni temu. Efekt jest genialny! Rysy
> drobne zniknęły, te większe są juz ledwo widoczne. Jedynie kredka jest do bani i
> ja wywaliłem.
>
> Ja mam inne pytanie ... Jak umyje ręcznie auto szamponem i ręcznie je zmyję to
> bez problemu mogę nakładać wosk. Natomiast jak próbuję umyć auto w myjce
> bezdotykowej i nawet jak go porząddnie opianuję, potem umyję pod cisnieniem z
> bliska, spłuczę ... to i tak jest delikatna warstwa najstarszego brudu, przez co
> uniemozliwia nałożenie wosku. Macie jakis patent jak umyć "do końca" auto na
> myjce bezdotykowej, a nie tylko zmyć ten świeży brud? Z jednej strony nie mam
> wiele czasu na mycie szamponem i gąbką na placu, nie mam też warunków, z drugiej
> strony tylko tak jest sens, jesli chce się nawoskowac auto :(
Nie da rady. Generalnie czarne auto prędzej porysujesz stosując jakieś
sonaxy i inne cuda ze stacji benzynowych niż PORZĄDNIE nawoskujesz. Do
tego lakier czarny w Mondeo jest paskudnie czuły na rysy. Mieszanki
lekko ściernych past z woskiem czyli polerują i nabłyszczają na raz.
Poprawnie powinno być wpierw wypolerować rysy pastą żeby uzyskać
idealnie gładką powierzchnię a następnie nawoskować czystym woskiem.
Może jako wstęp poczytaj sobie np:
http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic.php?f=7&t=367
Stamtąd jako ciekawostka:
Parszywa dwunastka detailing'u
1) Płyn do mycia naczyń jest bezpieczny do mycia samochodu.
Absolutnie nie!! Detergenty są stworzone, by usuwać wszystko z
powierzchni, pozostawiając ją tylko czystą. W regularnym użytkowaniu
płyny do mycia naczyń usuwają wszystko z Twojego lakieru, łącznie z
woskami, sylikonami i polimerami. Dla najlepszego efektu należy używać
szamponów do mycia samochodu o zbalansowanym pH z odżywkami,
stworzonych specjalnie, aby poprawić wygląd i ochronę lakierów
samochodowych.
2) Mycie i czyszczenie lakieru to, to samo.
Mimo, iż brzmi to podobnie, to kolosalnie dwa różne procesy. Mycie
samochodu ma za zadanie usunąć luźne zabrudzenia z powierzchni lakieru
jak kurz, brud drogowy i świeże ptasie odchody. Bezpieczne dla
bezbarwnych lakierów czyszczenie usuwa uporczywe, przyspojone
zabrudzenia, plamy, wady i oksydacje. Glinka jest doskonałym wyborem
do usuwania przyspojonych zabrudzeń jak naleciałości i soki z drzew
nieusunięte podczas mycia.
3) Jeśli samochód wygląda błyszcząco, proces czyszczenia może być
pominięty.
Nie, dopóki dokładnie i szczegółowo, wizualnie i poprzez dotyk nie
oceniłeś stanu lakieru. Po umyciu i wysuszeniu samochodu delikatnie
przesuń wewnętrzną stroną dłoni po powierzchni lakieru. Powierzchnia
powinna być gładka jak szkło. Jeśli nie jest i wyczuwasz przyspojone
zanieczyszczenia, można je łatwo usunąć przy pomocy glinki...ułatwi to
nakładanie i wycieranie politury i wosku oraz da olśniewający
rezultat.
4) Glinkowanie powinno być wykonywane wyłącznie przez
profesjonalistów.
Jeśli kiedykolwiek bawiłeś się plasteliną, możesz użyć glinki. Uformuj
nieagresywną syntetyczną glinkę na kształt okrągłego placka. Pracuj na
umytym i wysuszonym aucie, delikatnie przesuwaj glinkę po powierzchni
lakieru, spryskując ją jednocześnie Quik Detailer'em, następnie
wytrzyj powierzchnię ręcznikiem z mikrofibry. To powinno usunąć
wszystkie przyspojone zabrudzenia. Doświadczenie nie jest konieczne!
5) Woskowanie usunie koliste zarysowania.
Nie, jedyna droga do usunięcia zarysowań z powierzchni lakieru, to
zredukowanie wierzchniej warstwy lakieru do poziomu zarysowania.
Mikroryski często mogą zostać usunięte ręcznie przy pomocy mało
agresywnego środka do czyszczenia lakieru lub emulsji polerskiej.
Średnie zarysowania mogą wymagać użycia maszyny polerskiej typu dual
action, a głębsze zarysowania spowodowane nieodpowiednim użyciem
rotacyjnej maszyny polerskiej i ściernych emulsji polerskich mogą
wymagać profesjonalnej renowacji lakieru.
6) Nie ma różnicy pomiędzy polerowaniem i woskowaniem.
Przy polerowaniu diamentów jak również lakieru, to powierzchnia danego
materiału tworzy brylantowo wysoki połysk. Dlatego do uzyskania
maksymalnego połysku entuzjaści motoryzacji stosują tak zwaną czystą
politurę. Woskowanie samochodu natomiast, zmierza ku ochronie
powierzchni lakieru przed czynnikami zewnętrznymi, poprzez nakładanie
wosków, polimerów i silikonów.
7) Maszyny polerskie uszkadzają lakier.
Nawet nowicjusze mogą szybko, profesjonalnie używać maszyny polerskiej
typu dual action lub orbitalnej bez żadnego ryzyka spalenia lakieru.
Ich użycie powoduje bardziej równomierne aplikowanie emulsji
czyszczących, politur, wosków, zapewniając głębsze czyszczenie i
bezpieczne usuwanie zarysowań. Maszyny rotacyjne, które pracują na
znacznie wyższych obrotach lepiej zostawić profesjonalistom.
8) Pieluchy, koszulki i flanela to dobre ręczniki do czyszczenia
auta.
Unikaj tego typu materiałów do polerowania i czyszczenia! Problem
pojawia się, gdy małe drobinki zostają uwięzione pomiędzy "gładką"
tkaniną i idealnie gładkim lakierem, ocierają się i wnikają w
powierzchnię lakieru, powodując wiele zarysowań, których tak bardzo
próbowałeś uniknąć. Zawsze używaj 100% bawełnianych ręczników
frotowych lub grubej mikrofibry, aby wyeliminować ten problem.
9) Ochrona woskowa może trwać nawet do 5 lat lub dłużej.
To nie jest uczciwe, aby gwarantować jakość i ochronę jakichkolwiek
wosków samochodowych w oznaczonych okresach. Każdy samochód i jego
właściciel jest inny, jak również otoczenie, w którym przebywają!
10) Woski w paście dają lepszą ochronę niż płynne.
Pierwotnie, woski w paście były trwalsze, a płynne łatwiejsze w
użyciu. Podczas gdy wciąż w to wierzymy, woski samochodowe obecnie
dostępne na rynku zarówno w paście, jak i płynne zapewniają taką samą
jakość i łatwość użycia.
11) Zapalenie ognia na masce bez uszkodzenia lakieru gwarantuje
ochronę.
To nie jest dowód na jakość ochrony wosków samochodowych. Podczas gdy
ta teatralna sztuczka sprzedaje rocznie miliony puszek wosku
samochodowego, jest to przekręcanie faktu dlatego, że ciepło się
wznosi. To zwykła demonstracja praw fizyki... jak na lekcji.
12) Raz nawoskowane auto, nie potrzebuje regularnej ochrony lakieru.
Ilekroć twoje auto jest na zewnątrz, niezależnie czy jest zaparkowane,
czy się porusza, to przebywa we wrogim środowisku. Wszystko, co lata,
począwszy od komarów, a skończywszy na samolotach, wydala
zanieczyszczenia, które trwałe wiążą się z powierzchnią lakieru. Jest
jeszcze kwaśny deszcz i opady przemysłowe, nie wspominając o
promieniowaniu UV, które jest numerem 1, jeśli chodzi o degradację
lakieru. Ogólnie mówiąc, najlepszą długotrwałą ochroną dla Twojego
lakieru jest regularne usuwanie zanieczyszczeń za pomocą środków typu
"mist 'n wipe" zanim zdąża wyrządzić na nim szkody.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.10 11:16 Bydlę
- 03.03.10 20:38 Marcin N
- 04.03.10 08:07 Seba
- 04.03.10 10:20 Przemek V
- 04.03.10 15:31 Bartek
- 04.03.10 15:42 kamil
- 04.03.10 21:32 Przemek V
- 04.03.10 23:22 Lewis
- 06.03.10 08:33 V-Tec
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie