  • 11. Data: 2010-04-22 18:30:11
    Temat: Re: Identyfikacja starego kondensatora z 59 roku
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    >Dzięki za wskazówkę, do "starych pedałów" jeszcze nie dotarłem więc nie
    >wiem co tam zastanę i w jakim stanie...

    Na pewno kiedys dotrzesz... łączymy sie w bólu razem z Toba ;)

    c.

  • 12. Data: 2010-04-29 16:11:53
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Darek Pełka wrote:

    > Maszyna jest dosłownie oblepiona zaschniętą oliwą
    > do maszyn i kurzem. Radzę sobie rozpuszczalnikiem i benzyną, silnik też
    > będę czyścił z tego syfu. Do czyszczenia elementów ruchomych używam
    > WD-40, a następnie smaruję oliwą do maszyn.

    Czyść przede wszystkim benzyną ekstrakcyjną, bo rozpuszczalniki mogą
    atakować wykończenie powierzchni, lakeiry itp. A co do smarowania, to
    reguła jet taka, że to, co się obraca, się oliwi, a co trze, się
    smaruje. Poza tym należy natłuścić i wytrzeć do sucha wszystkie (również
    ,,niepracujące'') powierzchnie ,,mechaniczne'' tzn. wałki, krzywki
    itepe, żeby zabezpieczyć je przed korozją. Jeśli urządzenie ma potem
    głównie ,,stać i się kurzyć'', to rozważ smarowanie suche - teflon,
    grafit, smary molibdenowe - na powierzchniach trących, mniej będą kleić
    kurzu, który je potem będzie obrabiał jak ścierniwo, jak jednak odpalisz
    maszynkę.
    Powodzenia w restoracji!
    Marek
    --