  • Data: 2011-12-20 11:23:17
    Temat: Re: Identyfikacja elementu
    Od: Adam Dziadosz <d...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale tam. Ten drut był nawinięty na jakiś wałek ceramiczny? Ile mniej więcej
    > zwojów? Jakiś fragment drutu na pewno da się zmierzyć, mackami delikatnie
    > dotknąć. W końcu chodzi tylko o szacunkowy pomiar. Mi to wygląda na typowy
    > opornik ograniczający szczytowy prąd prostownika w chwili załączenia.
    > Zapewne kilka - kilkanaście omów.

    Udało się pomierzyć fragment o dł. ok. 3mm i rezystancja wyniosła 45
    ohm, cały element miał dł ok. 15mm, czyli wychodzi coś koło 220 ohm.
    Narysowałem też na szybko kawałek schematu z miejscem w którym się on
    znajduje. Możliwy jest tam rezystor o takiej wartości?

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1f29be6ea208f9e
    .html

    Pozdrawiam,
    Adam