  • Data: 2020-01-21 10:07:06
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-21 o 07:39, Iguan_007 pisze:

    > Bo zwiększasz koszty klasycznych elektrowni które aby się
    > utrzymać będą musiały za te pozostałe 16 godzin brać kasy tyle
    > co dotychczas za 24.
    >
    > Nic takiego nie ma miejsca. To, ze elektrownia np. gazowa wlaczy sie na godzine
    dziennie nie znaczy, cena bedzie 24x taka jak dobowa. Czesc elektrowni nie dziala
    praktycznie wcale - sprzedaja kontrakty finansowe i uruchomia sie tylko jesli spot
    mialby byc wyzszy niz cena kontraktu. Poszukaj 'cap contract, peaker' w google.

    Nikt rozsądny nie wyłączy elektrowni na godziną. Nawet na osiem jest
    to ne bardzo opłacalne. Można co najwyżej zmniejszyć uzyskiwana moc.
    A jakis procent a nie całkowiecie.

    > Pomijajac, ze calkiem zignorowales elestycznosc popytu. Jesli ktos chcialby
    wszystkie koszty wrzucic w jedna godzine dzialania to odbiorcy moglo by sie bardziej
    oplacic zakontraktowanie przerwy odbioru pradu czy budowa malej baterii. A juz na
    koniec, ceny sa ustalane na podstawie krancowej oferty, mozesz sobie zarzadac i
    $1000000 za MWh - tyle, ze uruchomia sie inne elektrownie a Ty zostaniesz z niczym.
    Taka sztuczka moglaby sie udac tylko jesli nie mialbys zadnej nadwyzki produkcyjnej
    czy polaczenia z sasiadami.

    U nas nie ma takiej możliwości.
    A jak występujesz jako duża firma to musisz wcześniej zadeklarować
    ile mocy weźmiesz. I jak weźmiesz mniej to płacisz za pobór deklarowany.

    > Chcesz nam wmówić że drożej = taniej?
    >
    > Nic Ci nie chce "wmawiac", nie mam takiej potrzeby

    Dlaczego to robisz skoro nie masz takiej potrzeby?