  • Data: 2013-06-03 15:28:44
    Temat: Re: ISP Programmer
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:kohekm$52p$4@mx1.internetia.pl...
    > Nie no, sam używam mnóstwa płyt z LPT, ale już od wielu lat porty "stoją
    > odłogiem", wszystko na sieci albo USB. Nawet HP6P (jeszcze się jej nie

    Mój laser HP4550 chodzi przez LPT... tylko pamięci muszę mu dołożyć, bo przy
    dużych wydrukach potrafi bardzo długo czekać.

    > pozbyłem) przez przejściówkę z USB chodzi. Ale tak z ciekawości... Parę

    Myślałem o tym, mam przejściówkę, ale nie wszędzie da się tego użyć... Póki
    mogę, używam.

    > programatorów na LPT istnieje, więc tak na wszelki wypadek.
    > A że są urządzenia, które "z bliżej nieokreślonych powodów się nie lubią",
    > to już od dawna wiem. Pamiętam pierwsze takie zetknięcie - Compaq Prolinea
    > i któryś z monitorów Compaq - po prostu nie działa i już. Sam Compaq to
    > przyznawał. Temat złego działania jest wtedy, kiedy

    Ja mam napędy CD, tej samej firmy, nagrywarka CD i DVD czytnik. DVD musi być
    na master, nagrywarce to obojętne, inaczej nie jest widoczny. Nie zmusiłem,
    nie dał się. Sam chyba się zgłasza jako slave, ale jak ma mastera, wtedy
    znika. Odwrotnie jest OK.

    > urządzenie sprawia problemy z większą liczbą urządzeń.
    > Pamiętam też jakiś kontroler 232 na karcie, który do poprawnej pracy
    > wymagał niewłaściwego ustawienia parametrów - chyba parzystość musiała być
    > jakoś dziwnie ustawiona - niezgodnie z faktycznymi parametrami. Do tej
    > pory nie wiem, o co chodziło, ale podmiana rozwiązała problem.

    No właśnie... ten RS to chyba miał jakieś nowe buforowanie sprzętowe, który
    do działania zgodnego z oczekiwaniem potrzebował specjalnego, trudno
    dostępnego sterownika, jako, że to program i urządzenie hobbystyczne. Chyba
    nawet zdobyłem taki sterownik, ale zdołałem w swej niegrzecznej zabawie
    ujarać dokumentnie te porty i już do końca komputera pozostało korzystać z
    będących na zewnętrznej karcie. Najlepsze, że mimo fizycznego wyłączenia w
    BIOS, system te porty (nawet ujarane) widział i musiałem je w menedżerze
    wyłączać (W98SE), aby normalnie korzystać z tych na karcie.
    Monitory - a bo to raz trzeba było na siłę ustawiać waściwy model, bo nie
    wykrywało go i z wyświetlaniem były jajca?