    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: IPv6 Day
    Date: Fri, 10 Jun 2011 19:50:37 +0200

    W dniu 09.06.2011 23:14, Grzegorz Janoszka pisze:
    > Dlaczego tak zrobili? Tak po prostu na złość całemu światu?
    Dlatego, że cały świat ma jak na razie IPv6 na /dev/drzewo, więc
    niepełnowartościowy sprzęt się sprzeda.

    8MB flash - ~dolar, 16MB ~2 dolary. Zastosowanie 1GB karty microsd to
    koszt 4 dolarów. Widać programiści potrzebują poniżej 30k$ aby upchnąć
    firmware w 8MB.

    > Hint: dd-wrt - dlaczego ma różne rozmiary? Dlaczego IPv6 jest tylko w
    > dużych buildach? Dlaczego te buildy mają konkretne wymagania flash i
    > pamięć? Dlaczego większość tanich ruterków ma mniej flasha czy ramu?
    Bo producent chce łatwo zarobić - projektuje się jeden sprzęt (bo tak
    taniej) a potem sprzedaje go ewentualnie bez niektórych podzespołów, z
    okrojoną funkcjonalnością, za dużo niższą cenę.

    Np ten sam router linksysa jest (a przynajmniej był 3 lata temu)
    sprzedawany z:
    - 4 MB flash (mieści się najmniejszy możliwy build DD-Wrt), bez hosta
    USB za 120zł
    - 16MB flash, z hostem USB za 220zł.

    > Ja wiem, że _teoretycznie_ da się kod 32 MB zmieścić na 32 kB. I można
    > na ten temat napisać 50 prac magisterskich. Ale to czysta teoria.
    Przed chwilą pisałeś, ze się nie da i próbowałeś podważać moją wiedzę.
    Ja Ci tylko udowadniam, że da się.

    Jak producent nie daje rady to musi zbalansować węża w kieszeni
    projektantów użyciem lepszych programistów.

    > sklepach są urządzenia, które mają kod 32 MB,
    W 32MB zmieści się _bardzo_ dużo.

    > a kod 32 kB masz tylko w
    > tej pracy magisterskiej i poza nią nie wyjdzie.
    Niedawno twierdziłeś, że typowe dla routera jest 512kB - zdecyduj się.

    Michoo