  • Data: 2011-03-20 12:31:54
    Temat: Re: IE9 oficjalnie 14 marca 2011
    Od: "Latet" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki. Bardzo interesujące narzędzie. I rzeczywiście poprawie nie tylko
    > kompatybilnosc ale też i wygląd fontów na ekranie (chyba dzięki opcji Apply
    > hinting).

    Testuję to od wielu godzin. Wprawdzie potrafi wiele fontów "naprawić"
    (przeglądarki zaczynają je obsługiwać, a wcześniej nie chciały), ale też z
    wieloma fontami w ogóle sobie nie radzi, tzn. po konwersji występują problemy,
    których przed nią nie było, albo wręcz font w ogóle nie nadaje się do użytku
    (niezależnie od formatu, który może dana przeglądarka odczytać).

    Przygotowałem takie mał test, w którym widać i dobre i złe skutki działania tego
    narzędzia.

    1. http://xyz.avx.pl/fontface1.php (oryginalne TTF-y i tylko TTF-y)
    2. http://xyz.avx.pl/fontface2.php (TTF-y po "FontSquirrel), nadal tylko TTF-y)
    3. http://xyz.avx.pl/fontface3.php (pełny "kit" z "FontSquirrel, Fontspring
    Syntax)

    Proszę się przyjrzeć uważnie, pod różnymi przeglądarkami. Problemy są tu
    różnorodne - zarówno z konkretnymi fontami, jak i z przeglądarkami. W tym
    momencie tylko Safari 5 wyświetla wszystkie fonty (niemal) dobrze, ale tylko w
    teście pierwszym (opartym na oryginalnych TTF-ach).

    Oprócz IE, pod żadną (aktualną) przeglądarką dla Windows XP nie ma różnic
    pomiędzy 2. i 3. Czyli jeśli FontSquirrel skopie font, to skopany będze i woff i
    tiff i eot. Z kolei SVG jest skopane prawie zawsze (wymusiłem wyświetlanie SVG w
    Safari, kasując inne wersje fontów).

    latet