    From: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: I kup pan oryginał - zasilacz do skanera SICK
    Date: Wed, 12 May 2010 13:36:32 +0200

    news:1n6ju553hp9gth3g4abgpc8ij49cev8vv6@4ax.com...

    > No ale przeciez wyraznie napisali: made in China.
    >
    > No i czego sie spodziewales po chorej firmie ?
    >
    > Ale o co chodzi ?

    Widocznie mało widział. Ja też wiele nie widziałem, ale prawie każdy sprzęt
    z Chin tak wygląda. Niedawno miałem okazję przyglądnąć się elektronice w
    pewnym sprzęcie firmy niemieckiej, której oddział jest w Polsce. Firma z
    zewnątrz wygląda porządnie, wzbudzając zaufanie klienta. Ta jednak zamawia
    sprzęt 'u Chińczyka' i sprzedaje pod własnym logo. Jest problem, ponieważ
    często zdarzają się awarie na gwarancji i trzeba jechać przez pół Polski
    (albo podobnym kosztem przesyłać kurierem) i wymienić płytkę kosztującą w
    granicach 4$. "Chińczykowi" mówi się, żeby poprawił elektronikę nawet gdyby
    więcej to kosztowało. Przyjmuje do wiadomości, podobno coś zmienia, ale
    naprawdę nie robi nic. Podobno nie da się niczego wyegzekwować.
    Chińczyk po prostu robi tanią masówkę i nie przejmuje się w najmniejszym
    stopniu jakością. Odbiorców sprzętu z tej samej linii produkcyjnej ma wielu.
    Firmy (np. europejskie) zlecają prace do Chin, bo tylko w ten sposób mają
    szansę cokolwiek zarobić. Albo tak im się wydaje póki nie dostaną 70%
    zwrotów reklamacyjnych.

    Tak więc naklejka nie świadczy o jakości sprzętu, co najwyżej o jakości
    obsługi, serwisu, reklamie i pazerności "producenta". Stąd różnice cenowe
    identycznych sprzętów.

    Michał