eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmI dobrzeRe: I dobrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: I dobrze
    Date: Sun, 17 Jan 2010 19:54:39 +0100
    Organization: -
    Lines: 48
    Message-ID: <0...@4...com>
    References: <hiimve$nk9$1@inews.gazeta.pl> <1...@l...institute.com>
    <hikgbk$ej4$1@news.onet.pl> <osj489nauy34$.dlg@lepper.institute.com>
    <hikshn$k13$1@news.onet.pl> <1tsso2jh9ou7l$.dlg@lepper.institute.com>
    <himkb5$hjp$1@news.onet.pl> <1ab13ur6mteo2$.dlg@lepper.institute.com>
    <hiuhk4$hf6$1@inews.gazeta.pl> <f84r7jwz9pee$.dlg@lepper.institute.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1263754470 17974 82.143.187.50 (17 Jan 2010 18:54:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Jan 2010 18:54:30 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:987462
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 17 Jan 2010 09:51:57 +0000, Waldek Godel wrote:
    >Dnia Sun, 17 Jan 2010 09:25:33 +0100, TGor napisał(a):
    >> JF ma trochę racji. Od dłuższego czasu serwisowanie wielu urządzeń
    >> polega tylko i wyłącznie na podmianie modułów zgodnie z dokumentacją.
    >
    >Nie, nie ma - po pierwsze moduły poza autoryzowanymi serwisami są
    >stosunkowo tanie i naprawa nawet przez wymianę modułu jest dostępna. Oprócz
    >tego uszkodzenie elektroniki nie jest znów tak częste. W sporej ilości
    >przypadków to jest uszkodzenie mechaniczne lub wyświetlacza - które to
    >rzeczy są tanie w wymianie.

    Sa tanie, o ile producent tanio dostarczy. A on ma w tym znikomy
    interes. I czemu ma np tanio dostarczac wielki wyswietlacz TFT i
    dotykowy - ktory byc moze kosztuje polowe telefonu.

    >Kolejne niedrogie w naprawie uszkodzenia, to
    >osady różnego rodzaju, np. z oparów potu (czyli słynne ślady wilgoci
    >unieważniające gwarancję w polskich serwisach). Naprawia się to to w kilka
    >minut poprzez wrzucenie częsci do myjki ultradźwiękowej.

    O ile nie przezarly juz czegos na wylot.

    >A nawet jak to jest uszkodzenie elektroniki, to zdziwiłbyś się ile
    >nieautoryzowanych serwisów ma stacje lutownicze do chipów BGA, odpowiednie
    >sita itp.. Również większość najważniejszych (i najczęściej psujących się)
    >scalaków jest bez trudu dostępna

    A robocizna bedzie coraz drozsza, a telefony coraz tansze ..

    >> Np w pewnej firmie (a zakładam, że to żadna nowośc ani wyjątek) do
    >> naprawy TV (plazma np.) przychodzi facet z walizką modułów. Podmienia
    >
    >i to jest doskonałe podejście - naprawa modułu jest czasochłonna i wymaga
    >odpowiednich warunków warsztatowych, których się nie opłaca i nawet nie da
    >zrobić u klienta.

    Prawidlowe, tylko ma jedna wade - po co dzielic na moduly, skoro
    wszytko sie miesci na jednej plycie ?
    I dlatego to jest w pewnym stopni wyjatek.

    >Oprócz tego jeżeli godzina pracy wykwalifikowanego serwisanta kosztuje nie
    >mniej niż 20 euro, to wymiana scalaka za 10 euro w module za 30 euro
    >zupełnie się nie opłaca

    o to to to .. a telefony powoli sie do tych cen zblizaja :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: