-
11. Data: 2017-05-04 15:20:05
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 4 May 2017 11:13:04 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Na pismie tak sugeruje ?
Oczywiście, że nie. Ale mnie nie interesuje jakie prawa ma uke, mnie
interesuje działająca usługa.
To co sugeruje uke jest jedynie kuluarową sugestia co można zrobIć w
takiej sytuacji.
Oficjalnie może powiedzieć "proszę przenieść" ale skoro
"przeniesienie" będzie działać tylko tak dugo jak infrastruktura
pierwotnego opa puli nr (co różowo nie wygląda), to ja dziękuję za
takie przeniesienie.
--
Marek
-
12. Data: 2017-05-04 16:29:56
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@n...neos
trada.pl...
On Thu, 4 May 2017 11:13:04 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>> Na pismie tak sugeruje ?
>Oczywiście, że nie. Ale mnie nie interesuje jakie prawa ma uke, mnie
>interesuje działająca usługa.
>To co sugeruje uke jest jedynie kuluarową sugestia co można zrobIć w
>takiej sytuacji.
>Oficjalnie może powiedzieć "proszę przenieść" ale skoro
>"przeniesienie" będzie działać tylko tak dugo jak infrastruktura
>pierwotnego opa puli nr (co różowo nie wygląda), to ja dziękuję za
>takie przeniesienie.
Ja bym tam jednak zapytal UKE na pismie.
To i odpowiedz bedzie musiala byc na pismie :-)
Co prawda jak maja dobrego urzednika to napisze "na podstawie art
...... i .... UKE nie jest wladny odpowiedziec i przekazuje sprawe do
Ministerstwa" :-)
J.
-
13. Data: 2017-05-04 17:43:37
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: SnCu <t...@e...ca>
W dniu 2017-05-04 o 15:11, Marek pisze:
> On Thu, 4 May 2017 14:58:55 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
>> Operatorzy zabijają się o klientów a tu nie ma kto ich wszystkich
> hurtem
>> przejąć? Czegoś nie rozumiem.
>
> a) trzeba przejąć całą pulę 1000 nr, czy każdy abonent w tej puli życzy
> sobie przejść do tego samego opa? Niekoniecznie.
>
> b) Nie każdy op jest przygotowany na przyjęcie takiej puli.
>
Tyle to ja mogę w domu przyjąć. Przecież na 1000 nr, to pudełeczko
wielkości routerka WIFI może obsłużyć sygnalizację SS7 sygnalizując
przekierowania. Ile potrzeba, 60 bajtów/numer? To wyjdzie 60kB na
tysiąc. Te pudełka mają parę MB wolnego RAM-u.
Pytanie tylko, jaki bym miał z tego zysk??? Bo za darmo bawić się nie będę.
-
14. Data: 2017-05-05 17:51:24
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 4 May 2017 17:43:37 +0200, SnCu <t...@e...ca> wrote:
> Tyle to ja mogę w domu przyjąć. Przecież na 1000 nr, to pudełeczko
> wielkości routerka WIFI może obsłużyć sygnalizację SS7 sygnalizując
> przekierowania. Ile potrzeba, 60 bajtów/numer? To wyjdzie 60kB na
> tysiąc. Te pudełka mają parę MB wolnego RAM-u.
Problem.nie jest tylko.z przejęciem, ale tym, że każdy abonent w tej
puli musi chcieć przejść do Ciebie.
> Pytanie tylko, jaki bym miał z tego zysk??? Bo za darmo bawić się
nie będę.
10zl za nr/miesc? puls opłaty uke za blok, plus plan ciągłości
działania, plus kapitał uwiarygadniający ów plan działania, plus
inne bajery jakie wymaga uke od opa, któremu przydziela numerację.
--
Marek
-
15. Data: 2017-05-06 00:38:32
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: SnCu <t...@e...ca>
W dniu 2017-05-05 o 17:51, Marek pisze:
> On Thu, 4 May 2017 17:43:37 +0200, SnCu <t...@e...ca> wrote:
>> Tyle to ja mogę w domu przyjąć. Przecież na 1000 nr, to pudełeczko
>> wielkości routerka WIFI może obsłużyć sygnalizację SS7 sygnalizując
>> przekierowania. Ile potrzeba, 60 bajtów/numer? To wyjdzie 60kB na
>> tysiąc. Te pudełka mają parę MB wolnego RAM-u.
>
> Problem.nie jest tylko.z przejęciem, ale tym, że każdy abonent w tej
> puli musi chcieć przejść do Ciebie.
Ale o czym innym była mowa. Chodzi o to, że upadający Hyperion "swoim"
klientom wypowiada umowę i po sprawie. Problem jest z tymi, którzy numer
z puli Hyperiona przeniosą do innego operatora. Bo jak wyłączą sprzęt
Hyperiona, to przeniesienia przestaną działać.
To ja mówię, że patrząc tylko od technicznej strony, mógłbym serwer
przekierowań po Hyperionie utrzymywać we własnym domu. Tak więc to nie
byłaby pełna "centrala telefoniczna" obsługująca ruch abonentów, tylko
sama baza przekierowań. Tylko żeby mi się to opłacało :D
-
16. Data: 2017-05-07 21:16:37
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: Ircys <i...@p...pl>
W dniu sobota, 6 maja 2017 00:38:40 UTC+2 użytkownik SnCu napisał:
> ja mówię, że patrząc tylko od technicznej strony, mógłbym serwer
> przekierowań po Hyperionie utrzymywać we własnym domu. Tak więc to nie
> byłaby pełna "centrala telefoniczna" obsługująca ruch abonentów, tylko
> sama baza przekierowań. Tylko żeby mi się to opłacało :D
:))) żartowniś.
Masz punkt sygnalizacyjny, przejdziesz testy WF-01-05?
Przy obecnej PLI CBD już nawet w FNP przekierowanie, a w zasadzie
odpytanie CBD w warstwie sygnalizacyjnej odbywa się (już) bez udziału dawcy,
w tym wypadku Hyperiona, więc stawianie w domu czegokolwiek nie ma sensu :)
UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.
Ircys
Ircys
-
17. Data: 2017-05-07 21:56:19
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>
On Sun, 7 May 2017 12:16:37 -0700 (PDT)
Ircys <i...@p...pl> wrote:
> Przy obecnej PLI CBD już nawet w FNP przekierowanie, a w zasadzie
> odpytanie CBD w warstwie sygnalizacyjnej odbywa się (już) bez udziału dawcy,
> w tym wypadku Hyperiona, więc stawianie w domu czegokolwiek nie ma sensu :)
> UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.
W Polsce funkcjonuje ACQ (All call query) ale czy nie wyłącznie dla numerów
komórkowych? Jak jest ze stacjonarnymi?
P.
-
18. Data: 2017-05-07 22:38:48
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 7 May 2017 21:56:19 +0200, Piotr C. napisał(a):
> On Sun, 7 May 2017 12:16:37 -0700 (PDT) Ircys <i...@p...pl> wrote:
>
>> Przy obecnej PLI CBD już nawet w FNP przekierowanie, a w zasadzie
>> odpytanie CBD w warstwie sygnalizacyjnej odbywa się (już) bez udziału dawcy,
>> w tym wypadku Hyperiona, więc stawianie w domu czegokolwiek nie ma sensu :)
>> UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.
>
> W Polsce funkcjonuje ACQ (All call query) ale czy nie wyłącznie dla numerów
komórkowych? Jak jest ze stacjonarnymi?
Mozna przenosic numery, wiec musi jakos funkcjonowac.
(w praktyce - tak sobie, cuda sie zdarzaja).
Miala byc centralna baza i ACQ, ale co jest, to nie wiem.
J.
-
19. Data: 2017-05-07 22:49:19
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 7 May 2017 12:16:37 -0700 (PDT), Ircys napisał(a):
> W dniu sobota, 6 maja 2017 00:38:40 UTC+2 użytkownik SnCu napisał:
>> ja mówię, że patrząc tylko od technicznej strony, mógłbym serwer
>> przekierowań po Hyperionie utrzymywać we własnym domu. Tak więc to nie
>> byłaby pełna "centrala telefoniczna" obsługująca ruch abonentów, tylko
>> sama baza przekierowań. Tylko żeby mi się to opłacało :D
>
> :))) żartowniś.
> Masz punkt sygnalizacyjny, przejdziesz testy WF-01-05?
>
> Przy obecnej PLI CBD już nawet w FNP przekierowanie, a w zasadzie
> odpytanie CBD w warstwie sygnalizacyjnej odbywa się (już) bez udziału dawcy,
> w tym wypadku Hyperiona, więc stawianie w domu czegokolwiek nie ma sensu :)
> UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.
A jak z platnosciami za numery ?
Moze UKE tak naprawde to sie martwi, kto zaplaci ...
J.
-
20. Data: 2017-05-08 08:24:21
Temat: Re: Hyperion, porzucona numeracja i UKE
Od: Ircys <i...@p...pl>
W dniu niedziela, 7 maja 2017 21:56:38 UTC+2 użytkownik Piotr C. napisał:
> On Sun, 7 May 2017 12:16:37 -0700 (PDT)
> > Przy obecnej PLI CBD już nawet w FNP przekierowanie, a w zasadzie
> > odpytanie CBD w warstwie sygnalizacyjnej odbywa się (już) bez udziału dawcy,
> > w tym wypadku Hyperiona, więc stawianie w domu czegokolwiek nie ma sensu :)
> > UKE o tym dobrze wie i gra wariata (patrz j/w) zamiast "załatwiać" sprawę bez
denerwowania potencjalnych klientów upadających firm.
> W Polsce funkcjonuje ACQ (All call query) ale czy nie wyłącznie dla numerów
komórkowych? Jak jest ze stacjonarnymi?
Też ACQ
Ircys