eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybrydy do gniazdka...Re: Hybrydy do gniazdka...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Hybrydy do gniazdka...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5b56fe5a$0$587$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 24 Jul 2018 16:18:20 +0200
    Message-ID: <hco30lamzmmv$.dlg@myjk.org>
    Lines: 41
    NNTP-Posting-Host: 83.31.139.193
    X-Trace: 1532441898 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 691 83.31.139.193:56801
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636602
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 24 Jul 2018 12:24:26 +0200, Michał Jankowski

    > A co powiecie na taki wynalazek? Można na co dzień jeździć na prąd do
    > pracy i sklepu, a jak przyjdzie dłuższy wyjazd, to nie trzeba brać z
    > garażu drugiego wozu, tylko się normalnie jedzie na benzynie...

    Chciałem auto w pełni elektryczne, ale mi żona pomysł oprotestowała. Od
    dwóch miesięcy jeżdżę więc Mitsubishi Outlander PHEV. Przeleciałem w tym
    czasie blisko 2500km, spaliłem 12L benzyny (głównie zużytej na potrzeby
    lepszego przyśpieszania). :P

    Zasięg na bateriach ma jak dla mnie wystarczający, ponad 95% jeżdżę na
    samym prądzie, aczkolwiek przydałoby się więcej pojemności, bo jest
    zaledwie 30km (acz rekordziści jeżdżą 50 -- nie wiem jak, chyba się
    odpychając nogami, albo z górki).

    Do tego moc samych elektryków jest mizerna, znaczy do normalnej jazdy
    wystarczy -- nie jestem zawalidrogą i zazwyczaj ruszam ze świateł szybciej
    niż większość, ale szału nie ma jak to w typowym samochodzie elektrycznym.
    Ewidentnie braknie mocy póki się spalinowiec nie podłączy (jako prądnica w
    pierwszej fazie) i mogłoby być z 5kWh w baterii więcej (w bagażniku pod
    podłogą jest jeszcze miejsce).

    Niemniej komfort podróży w trybie EV jest o wiele wyższy niż spaliniakiem,
    jest ciszej, klimę można załączać zdalnie czy to będąc podpiętym do prądu,
    czy z baterii, to samo z grzaniem w zimę -- czyli mam to co chciałem od
    auta z napędem elektrycznym.

    Jeszcze nadmienię, że 130/h leci na samych bateriach, żeby pojechać
    szybciej już musi podpiąć spaliniaka.

    > Jest w tym jakiś sens?

    Używam, mimo wszystko uważam hybrydy za ślepą uliczkę. Dość rzec, że takie
    auto jak moje w salonie jest wycenione na 240 tys. zł więc w stosunku do
    zwykłego spaliniaka w życiu się nie zwróci (jeśli ktoś by chciał na tym
    oszczędzać).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 24.07.18 16:51 Myjk
  • 24.07.18 17:25 Myjk
  • 25.07.18 18:43 kk
  • 25.07.18 18:44 kk
  • 25.07.18 18:46 kk

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: