eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonkRe: Hybryda zonk
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs
    4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
    r03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Hybryda zonk
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5d9371a8$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Wed, 2 Oct 2019 23:16:14 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <5d95139a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 188.146.100.35
    X-Trace: 1570050970 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 188.146.100.35:7507
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2340
    X-Received-Body-CRC: 3962789493
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663256
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
    > Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
    > słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
    > silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
    > nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
    > paliwem.

    Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
    wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.

    Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
    inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
    mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
    sterowana silnikiem elektrycznym.

    Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.

    I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
    silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
    gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.

    Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
    awaryjna ok klasycznej spalinowej.

    Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.

    --
    MN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: