-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs
4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
r03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Hybryda zonk
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5d9371a8$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
<qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
From: Marcin N <m...@o...pl>
Date: Wed, 2 Oct 2019 23:16:14 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qn1koo$d1s$1$viktoriu@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <5d95139a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 188.146.100.35
X-Trace: 1570050970 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 188.146.100.35:7507
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2340
X-Received-Body-CRC: 3962789493
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663256
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
> Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
> słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
> silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
> nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
> paliwem.
Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.
Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
sterowana silnikiem elektrycznym.
Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.
I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.
Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
awaryjna ok klasycznej spalinowej.
Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.
--
MN
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.19 07:52 ddddddddddddd
- 03.10.19 07:57 ddddddddddddd
- 03.10.19 09:50 Myjk
- 03.10.19 09:53 Myjk
- 03.10.19 10:21 JDX
- 03.10.19 10:45 Adam
- 03.10.19 11:35 Matt
- 03.10.19 12:46 Myjk
- 03.10.19 12:51 J.F.
- 03.10.19 13:05 viktorius
- 03.10.19 13:27 Michal Jankowski
- 03.10.19 13:47 RadoslawF
- 03.10.19 13:58 Shrek
- 03.10.19 15:00 viktorius
- 03.10.19 15:02 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO