  • 1. Data: 2009-02-20 09:53:10
    Temat: Hotbird 9
    Od: "P.Gawryjolek" <p...@g...pl>

    Witam. Przeglądając ostatnio www.kingofsat.net zauważyłem przełączenie dużej
    ilości programów na Hotbird 9. Pytanie laika z czym to się wiąze i czy
    dobrze jest przeinstalować na dekoderze bo szczerze nie chce mi się układać
    nowej listy programów.
    Pozdrawiam Piotr G.

  • 2. Data: 2009-02-20 10:45:19
    Temat: Re: Hotbird 9
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Użytkownik "P.Gawryjolek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dużej ilości programów na Hotbird 9. Pytanie laika z czym to się wiąze i
    > czy dobrze jest przeinstalować na dekoderze bo szczerze nie chce mi się

    Nie trzeba nic robic. Hotbird 9 zastapil hotbirda 7A. Zachowano wszystkie
    czestotliwosci, polaryzacje ... no i oczywiscie pozycje satelity. Dla laika
    ta zmiana powinna byc zupelnie niezauwazalna.

    c.

  • 3. Data: 2009-02-20 11:19:24
    Od: "P.Gawryjolek" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > c.
    >
    A>To dlaczego strona podaje w dalszym ciągu 13 stopni jako zespół satelitów
    HB6, HB 7A, HB 8 i HB 9 ?
    Nie analizowałem dokładnie zmian w układzie programów ale wydaje mi się, np
    TVP Historia dostępny był na Astrze a teraz jest i na HB w platformie N
    (powtarzam WYDAJE MI SIĘ)
    PG

  • 4. Data: 2009-02-20 11:20:02
    Od: Lopez <e...@p...fm>

    Cezar pisze:
> [...]
    > czestotliwosci, polaryzacje ... no i oczywiscie pozycje satelity. Dla laika
    > ta zmiana powinna byc zupelnie niezauwazalna.

    hmmm, a dla kogo będzie zauważalna?

    pozdrawiam,
    Lopez

  • 5. Data: 2009-02-20 11:28:46
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    P.Gawryjolek pisze:
> [...]
    > TVP Historia dostępny był na Astrze a teraz jest i na HB w platformie N

    tp historia od wielu miesięcy jest na HB.

    pawell

  • 6. Data: 2009-02-20 16:35:03
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Lopez pisze:

    > hmmm, a dla kogo będzie zauważalna?

    Zmiana ma na celu zabezpieczenie pojemności na wypadek awarii. Eutelsat
    dąży do tego, aby w razie awarii jakiegokolwiek transpondera (lub całego
    satelity) można było przenieść transmisję na inny transponder lub
    satelitę bez zmian jakichkolwiek parametrów.

    Satelity Hot Bird, które zostają zmienione przez nowsze maszyny, zostają
    przesunięte na inne pozycje satelitarne aby mogły tam zmienić jeszcze
    starszą maszynę lub powiększyć dostępne pojemności z danej pozycji
    satelitarnej.

  • 7. Data: 2009-02-20 16:36:59
    Od: crazy <c...@g...pl>

    >>> Witam. Przeglądając ostatnio www.kingofsat.net zauważyłem przełączenie

    > HB6, HB 7A, HB 8 i HB 9 ?

    Ponieważ jeszcze nie nastąpiła aktualizacja.
    Obecnie Hot Bird 7A jest przesuwany na nową pozycję - 9 East, gdzie
    podejmie pracę i przyjmie nazwę Eutelsat 9A.

  • 8. Data: 2009-02-21 21:55:11
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > ... zostają przesunięte na inne pozycje satelitarne

    Ciekawi mnie jak bliso takie satelity są koło siebie. Kilka metrów? Kilka
    kilometrów? Ale to chyba musiałbym zapytać na jakiejś grupie o astronautyce.

    W.

  • 9. Data: 2009-02-21 22:54:32
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Sat, 21 Feb 2009, Wojciech Apel wrote:
    | Ciekawi mnie jak bliso takie satelity są koło siebie.
    | Kilka metrów? Kilka kilometrów?

    Podawalem kiedys kilka ciekawych linkow:
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Date: Sun, 12 Mar 2006 12:06:21 +0100
    Subject: oslepienie anteny
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/e
    8394470c972081a?hl=pl

    Dalej jest aktualny link:
    [Geostationary Satellites]
    http://www.satcom.freeserve.co.uk/geos.htm

    Masz tam odpowiedz:
    -=-=-=-
    "Although satellites in geostationary orbit appear to stand
    still when viewed from earth, if we could travel out into space
    and get quite close to the spacecraft we would in fact see that
    they were continually drifting within an imaginary box about
    100 km on each side."
    -=-=-=-

    Pzdr.J.P.

  • 10. Data: 2009-02-22 09:42:58
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Wojciech Apel pisze:

    > Ciekawi mnie jak bliso takie satelity są koło siebie. Kilka metrów? Kilka
    > kilometrów? Ale to chyba musiałbym zapytać na jakiejś grupie o astronautyce.

    Jedna pozycja satelitarna, to obszar o wielkości 150 x 150 x 40
    kilometrów (szerokosc, wysokosc, długość).
    Był fajny dokument (nie wiem czy dalej jest) na stronie operatora
    SES-Astra wyjaśniający zasadę działania satelitów. Zachował mi się na
    dysku rysunek obrazujący ten obszar.
    http://img120.imageshack.us/img120/5644/polozeniesat
    elitow.jpg

    Poniżej Jerzy podaje, że ten obszar jest wielkości 100 km. - to zapewne
    zależy od ilości maszyn na danej pozycji, im mniej, tym można je
    upakować na mniejszej przestrzeni.

    Z ciekawostek, może obszar duży, ale jak ostatnio wymknął się satelita
    Astra 5 (Sirus2) spod kontroli to wszyscy wstrzymali oddech czy
    przypadkiem nie wpadnie na jakiegoś satelitę na sąsiednich pozycjach. ;)
    Szczęśliwie odfrunął gdzieś dalej na wschód (stacjonował na 31,5 East).