  • 61. Data: 2020-08-14 17:07:49
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rh66sm$hs$3$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 14-08-2020 o 15:05, J.F. pisze:

    >A benzyna w takiej sytuacji się produkuje?
    >Obstawiam, że na zużycie prądu wpływ jet o rząd wielkości mniejszy.

    Benzyna starcza na dlugo.
    Chyba, ze ktos przyoszczedzil i ma ostanie litry ... nawet dokladnie
    nie wie ile ...

    >To samo dotyczy baterii.

    "nie bede co 100km stawal " :-)

    J.

  • 62. Data: 2020-08-14 17:38:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Właśnie widzę, że nie rozumiesz.
    >Dlaczego zatem tak marketingowo podkreśla się ten zasięg.

    Bo sie klient obawia, ze jest za maly.

    >O co w takim razie chodzi?
    >Że jest 400km, ale potem nagle po kilkunastu kilometrach
    >pokaże, że jest 50?

    Az tak to nie powinno byc ... chyba ze ...
    https://www.youtube.com/watch?v=9oWjLsxLQl8

    Jak stracic 20km zasiegu w niecala minute :-)

    No ale z benzyniakiem jest podobnie.

    J.

  • 63. Data: 2020-08-14 20:48:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:07, J.F. pisze:

    > Benzyna starcza na dlugo.
    > Chyba, ze ktos przyoszczedzil i ma ostanie litry ... nawet dokladnie nie
    > wie ile ...

    I dokładnie tak samo wygląda z prądem.

    > "nie bede co 100km stawal " :-)

    To stawaj co 200, albo co 400, tylko wcześniej kup odpowiedni samochód.
    Pasujący do potrzeb/zachcianek.

  • 64. Data: 2020-08-14 20:50:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:01, cef pisze:

    > Ale nie mówiłem o cenie nic.

    Ale ja mówię czym to trzeba tłumaczyć.

    > Zasięg jest parametrem handlowym jak każdy inny, ale akurat zasięg jest
    > eksponowany.

    Bo w elektrykach to największa różnica i najłatwiej ją pokazać.
    Skoro nawet nowy Leaf za 98 tys przyspiesza do setki w 7,9 s, to już o
    osiągach ciężej gadać....

    > Zupełnie nie rozumiem dlaczego samochód elektryczny jest taki drogi,

    Bo baterie są drogie.

    > być może jak będzie produkowany bardziej seryjnie, to potanieje.

    A to na pewno, o ile to wymusi postęp w bateriach.

  • 65. Data: 2020-08-14 20:52:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:04, J.F. pisze:

    > A co - elektryk zawsze tyle samo przejedzie, niezaleznie od tego czy 70
    > czy 150 km/h, z wiatrem czy pod wiatr, czy cieplo czy zimno ...

    Oczywiście że nie.
    Dlatego pokazywany zasięg sprzed 10 minut nie ma znaczenia.
    Ale generalnie przewidywanie im idzie całkiem nieźle.

  • 66. Data: 2020-08-14 20:56:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:02, J.F. pisze:

    > IMO - z uwagi na rozwoj technologii, i potrzeby - w elektryku bedziesz
    > mial ten zasiego podany.

    Ale mowa był o lapmce.
    To chyba miał być argument na coś.... ;-)

    > Kilka przeciwwskazan.
    > -"nie bede co 100km stawał".

    A kupiłeś odpowiednie do zachcianek auto?

    > -brak ladowarki ... co by nie mowic to jednak stacje paliwowe mamy czesto.

    Ładowarki też.
    Oczywiście nie tak samo często, ale w większośc przypadków wystarczająco.

    > to co w spaliniaku jest normalna czynnoscia na 5 minut, w elektryku
    > urasta do problemu :-)

    Wręcz przeciwnie.
    Wystarczy sobie wbić do łba, że można stać przez 0,5 czy 1 h i załatwiać
    w tym czasie swoje potrzeby.
    I że to też jest normalna czynność.
    Do tego wykonujesz ją tylko w trasie, bo jak jeździsz wokół komina, to w
    ogóle nie musisz tych 5 minut marnować.

  • 67. Data: 2020-08-14 20:57:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 17:55, cef pisze:

    > Raz piszesz, że nie ma różnic a raz, że podróż
    > trzeba planować, żeby się naładować i jeszcze
    > jakieś przerwy przewidywać.

    Bo tak jest wygodniej i bezproblemowo, a nie że nie da się inaczej.
    W ogóle to najlepiej zaczqć planowanie przed zakupem samochodu.

    > Nie wiem co to ma do rzeczy.

    No to, że są miejsca gdzie tak nie jest.
    Również w Polsce.

  • 68. Data: 2020-08-14 21:00:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:01, K pisze:

    > Otoz to,

    Otóż to, przy takim założeniu można się zdziwić również w spaliniaku, w
    którym rezerwa potrafi się włączyć przy 35 km zasięgu.....
    Miałem ten problem nie dalej jak miesiąc temu.
    W spaliniaku oczywiście.

  • 69. Data: 2020-08-14 21:41:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-14 o 20:57, Cavallino pisze:

    > Bo tak jest wygodniej i bezproblemowo, a nie że nie da się inaczej.
    > W ogóle to najlepiej zaczqć planowanie przed zakupem samochodu.

    Na razie odstraszający jest argument, że za spełnianie
    swoich potrzeb i zachcianek mam słono zapłacić
    i jeszcze potem planować podróże tak, żeby nie spotkać
    się z innymi użytkownikami.
    Czyli muszę kupić odpowiedni samochód (za kosmiczną cenę), żebym mógł
    jeździć tak jak chcę i kiedy chcę.
    Nie ma co - przekonałeś mnie :-).

  • 70. Data: 2020-08-14 21:48:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-14 o 20:50, Cavallino pisze:

    > Ale ja mówię czym to trzeba tłumaczyć.

    Wychodzi na to, że płacę ekstra cenę za coś co jest u konkurencji
    osiągalne bez wysiłku.

    > Bo w elektrykach to największa różnica i najłatwiej ją pokazać.

    Akurat nie, bo to słabość tych aut i dlatego podkreślają ile to przejadą
    na jednym ładowaniu, bo to podstawowe ograniczenie tego auta.
    A nie żadna zaleta.

    > Bo baterie są drogie.

    To się może w każdej chwili zmienić, ale optymistą nie jestem.

    > A to na pewno, o ile to wymusi postęp w bateriach.

    Tylko wtedy jak stanie się tani i każdy go kupi,
    to na pewno nie nadąży infrastruktura ładowania a
    jak przybędzie użytkowników, to podróże tym EV planować trzeba będzie
    z miesięcznym wyprzedzeniem.
    To będzie komfort i wolność z najwyższej półki.