-
61. Data: 2020-08-14 17:07:49
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rh66sm$hs$3$C...@n...chmurka.net...
W dniu 14-08-2020 o 15:05, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
>>>> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
>>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
>
>>> A prąd nie wycieka, więc też się nie kończy niespodziwanie.
>>> Wyświetlanie pozostałego zasięgu to podstawowa funkcja każdego
>>> elektryka.
>
>> Staniesz w korku, bedzie +30, to sie okaze, ze wycieka.
>A benzyna w takiej sytuacji się produkuje?
>Obstawiam, że na zużycie prądu wpływ jet o rząd wielkości mniejszy.
Benzyna starcza na dlugo.
Chyba, ze ktos przyoszczedzil i ma ostanie litry ... nawet dokladnie
nie wie ile ...
>> Paliwo co prawda w tej sytuacji tez wycieka, ale zasadniczo nie ma
>> powodow, zeby nie miec pol baku ...
>To samo dotyczy baterii.
"nie bede co 100km stawal " :-)
J.
-
62. Data: 2020-08-14 17:38:17
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f3699b4$0$552$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2020-08-14 o 10:06, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Nie rozumiem. Masz zasięg z dokładnością do 1 km, tym bardziej
>> dokładny im bliżej końca. Jak koniec może być niespodziewany?
>> Wskaźnik poziomu paliwa jest dokładniejszy? Wątpię.
>Właśnie widzę, że nie rozumiesz.
>Dlaczego zatem tak marketingowo podkreśla się ten zasięg.
Bo sie klient obawia, ze jest za maly.
>O co w takim razie chodzi?
>Że jest 400km, ale potem nagle po kilkunastu kilometrach
>pokaże, że jest 50?
Az tak to nie powinno byc ... chyba ze ...
https://www.youtube.com/watch?v=9oWjLsxLQl8
Jak stracic 20km zasiegu w niecala minute :-)
No ale z benzyniakiem jest podobnie.
J.
-
63. Data: 2020-08-14 20:48:54
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-08-2020 o 18:07, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rh66sm$hs$3$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 14-08-2020 o 15:05, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
>>>>> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
>>>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
>>
>>>> A prąd nie wycieka, więc też się nie kończy niespodziwanie.
>>>> Wyświetlanie pozostałego zasięgu to podstawowa funkcja każdego
>>>> elektryka.
>>
>>> Staniesz w korku, bedzie +30, to sie okaze, ze wycieka.
>
>> A benzyna w takiej sytuacji się produkuje?
>> Obstawiam, że na zużycie prądu wpływ jet o rząd wielkości mniejszy.
>
> Benzyna starcza na dlugo.
> Chyba, ze ktos przyoszczedzil i ma ostanie litry ... nawet dokladnie nie
> wie ile ...
I dokładnie tak samo wygląda z prądem.
>
>>> Paliwo co prawda w tej sytuacji tez wycieka, ale zasadniczo nie ma
>>> powodow, zeby nie miec pol baku ...
>> To samo dotyczy baterii.
>
> "nie bede co 100km stawal " :-)
To stawaj co 200, albo co 400, tylko wcześniej kup odpowiedni samochód.
Pasujący do potrzeb/zachcianek.
-
64. Data: 2020-08-14 20:50:51
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-08-2020 o 18:01, cef pisze:
> W dniu 2020-08-14 o 16:31, Cavallino pisze:
>> W dniu 14-08-2020 o 17:03, cef pisze:
>>
>>>>
>>>> Nie rozumiem. Masz zasięg z dokładnością do 1 km, tym bardziej
>>>> dokładny im bliżej końca. Jak koniec może być niespodziewany?
>>>> Wskaźnik poziomu paliwa jest dokładniejszy? Wątpię.
>>>
>>> Właśnie widzę, że nie rozumiesz.
>>> Dlaczego zatem tak marketingowo podkreśla się ten zasięg.
>>> O co w takim razie chodzi?
>>
>> Żebyś wiedział za co płacisz.
>> Czymś elektryk za 200 tys musi się odróżniać od tego do miasta, który
>> kosztuje 100 tys.
>
> Ale nie mówiłem o cenie nic.
Ale ja mówię czym to trzeba tłumaczyć.
> Zasięg jest parametrem handlowym jak każdy inny, ale akurat zasięg jest
> eksponowany.
Bo w elektrykach to największa różnica i najłatwiej ją pokazać.
Skoro nawet nowy Leaf za 98 tys przyspiesza do setki w 7,9 s, to już o
osiągach ciężej gadać....
> Zupełnie nie rozumiem dlaczego samochód elektryczny jest taki drogi,
Bo baterie są drogie.
> być może jak będzie produkowany bardziej seryjnie, to potanieje.
A to na pewno, o ile to wymusi postęp w bateriach.
-
65. Data: 2020-08-14 20:52:00
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-08-2020 o 18:04, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rh678j$hs$8$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 14-08-2020 o 14:06, K pisze:
>>>>>>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
>>>>>>> a prąd może się skończyć
>>>>>> Niespodziewanie?
>>>>
>>>>> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
>>>>> niż paliwo.
>>>
>>>> Wręcz przeciwnie.
>>>> Jest cała kupa samochodów spalinowych, która zasięgu nie podaje.
>>
>>> Ten zasieg i tak jest czesto czysto teoretyczny.
>
>> W spalinowym - być może.
>> W elektryku?
>> Masz jakieś podstawy do tego twierdzenia?
>
> A co - elektryk zawsze tyle samo przejedzie, niezaleznie od tego czy 70
> czy 150 km/h, z wiatrem czy pod wiatr, czy cieplo czy zimno ...
Oczywiście że nie.
Dlatego pokazywany zasięg sprzed 10 minut nie ma znaczenia.
Ale generalnie przewidywanie im idzie całkiem nieźle.
-
66. Data: 2020-08-14 20:56:12
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-08-2020 o 18:02, J.F. pisze:
>>> I nie ma lampki rezerwy, najlepiej migajacej ...
>> To nie jest zależne od rodzaju napędu...
>
>
> IMO - z uwagi na rozwoj technologii, i potrzeby - w elektryku bedziesz
> mial ten zasiego podany.
Ale mowa był o lapmce.
To chyba miał być argument na coś.... ;-)
>> a w elektryku są jakieś zakazy?
>
> Kilka przeciwwskazan.
> -"nie bede co 100km stawał".
A kupiłeś odpowiednie do zachcianek auto?
> -brak ladowarki ... co by nie mowic to jednak stacje paliwowe mamy czesto.
Ładowarki też.
Oczywiście nie tak samo często, ale w większośc przypadków wystarczająco.
> to co w spaliniaku jest normalna czynnoscia na 5 minut, w elektryku
> urasta do problemu :-)
Wręcz przeciwnie.
Wystarczy sobie wbić do łba, że można stać przez 0,5 czy 1 h i załatwiać
w tym czasie swoje potrzeby.
I że to też jest normalna czynność.
Do tego wykonujesz ją tylko w trasie, bo jak jeździsz wokół komina, to w
ogóle nie musisz tych 5 minut marnować.
-
67. Data: 2020-08-14 20:57:57
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-08-2020 o 17:55, cef pisze:
> W dniu 2020-08-14 o 16:34, Cavallino pisze:
>> W dniu 14-08-2020 o 16:59, cef pisze:
>>
>>>>> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
>>>>> niż paliwo.
>>>>
>>>> Wręcz przeciwnie.
>>>> Jest cała kupa samochodów spalinowych, która zasięgu nie podaje.
>>>
>>> Bo to nie jest w tym samochodzie istotne.
>>> Można zatankować gdziekolwiek bez wcześniejszego planowania.
>>
>> Czyli tutaj różnic nie ma.
>
> Raz piszesz, że nie ma różnic a raz, że podróż
> trzeba planować, żeby się naładować i jeszcze
> jakieś przerwy przewidywać.
Bo tak jest wygodniej i bezproblemowo, a nie że nie da się inaczej.
W ogóle to najlepiej zaczqć planowanie przed zakupem samochodu.
>
>> A jak Ci się wydaje, że wszędzie stacje benzynowe są częściej niż co
>> 50 km, to niech zgadnę - z Warszawy jesteś?
>
> Nie wiem co to ma do rzeczy.
No to, że są miejsca gdzie tak nie jest.
Również w Polsce.
-
68. Data: 2020-08-14 21:00:21
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-08-2020 o 18:01, K pisze:
>>> A jak Ci się wydaje, że wszędzie stacje benzynowe są częściej niż co
>>> 50 km, to niech zgadnę - z Warszawy jesteś?
>>
>> Nie wiem co to ma do rzeczy.
>> Wiem mniej więcej gdzie i jak dużo jest stacji
>> nie tylko w Polsce.
>>
>>
>>
>>
>>
>
> Otoz to,
Otóż to, przy takim założeniu można się zdziwić również w spaliniaku, w
którym rezerwa potrafi się włączyć przy 35 km zasięgu.....
Miałem ten problem nie dalej jak miesiąc temu.
W spaliniaku oczywiście.
-
69. Data: 2020-08-14 21:41:21
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-14 o 20:57, Cavallino pisze:
> W dniu 14-08-2020 o 17:55, cef pisze:
>> W dniu 2020-08-14 o 16:34, Cavallino pisze:
>>> W dniu 14-08-2020 o 16:59, cef pisze:
>>>
>>>>>> Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
>>>>>> niż paliwo.
>>>>>
>>>>> Wręcz przeciwnie.
>>>>> Jest cała kupa samochodów spalinowych, która zasięgu nie podaje.
>>>>
>>>> Bo to nie jest w tym samochodzie istotne.
>>>> Można zatankować gdziekolwiek bez wcześniejszego planowania.
>>>
>>> Czyli tutaj różnic nie ma.
>>
>> Raz piszesz, że nie ma różnic a raz, że podróż
>> trzeba planować, żeby się naładować i jeszcze
>> jakieś przerwy przewidywać.
>
> Bo tak jest wygodniej i bezproblemowo, a nie że nie da się inaczej.
> W ogóle to najlepiej zaczqć planowanie przed zakupem samochodu.
Na razie odstraszający jest argument, że za spełnianie
swoich potrzeb i zachcianek mam słono zapłacić
i jeszcze potem planować podróże tak, żeby nie spotkać
się z innymi użytkownikami.
Czyli muszę kupić odpowiedni samochód (za kosmiczną cenę), żebym mógł
jeździć tak jak chcę i kiedy chcę.
Nie ma co - przekonałeś mnie :-).
-
70. Data: 2020-08-14 21:48:44
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-14 o 20:50, Cavallino pisze:
> W dniu 14-08-2020 o 18:01, cef pisze:
>> W dniu 2020-08-14 o 16:31, Cavallino pisze:
>>> W dniu 14-08-2020 o 17:03, cef pisze:
>>>
>>>>>
>>>>> Nie rozumiem. Masz zasięg z dokładnością do 1 km, tym bardziej
>>>>> dokładny im bliżej końca. Jak koniec może być niespodziewany?
>>>>> Wskaźnik poziomu paliwa jest dokładniejszy? Wątpię.
>>>>
>>>> Właśnie widzę, że nie rozumiesz.
>>>> Dlaczego zatem tak marketingowo podkreśla się ten zasięg.
>>>> O co w takim razie chodzi?
>>>
>>> Żebyś wiedział za co płacisz.
>>> Czymś elektryk za 200 tys musi się odróżniać od tego do miasta, który
>>> kosztuje 100 tys.
>>
>> Ale nie mówiłem o cenie nic.
>
> Ale ja mówię czym to trzeba tłumaczyć.
Wychodzi na to, że płacę ekstra cenę za coś co jest u konkurencji
osiągalne bez wysiłku.
>> Zasięg jest parametrem handlowym jak każdy inny, ale akurat zasięg jest
>> eksponowany.
>
> Bo w elektrykach to największa różnica i najłatwiej ją pokazać.
Akurat nie, bo to słabość tych aut i dlatego podkreślają ile to przejadą
na jednym ładowaniu, bo to podstawowe ograniczenie tego auta.
A nie żadna zaleta.
>> Zupełnie nie rozumiem dlaczego samochód elektryczny jest taki drogi,
>
> Bo baterie są drogie.
To się może w każdej chwili zmienić, ale optymistą nie jestem.
>> być może jak będzie produkowany bardziej seryjnie, to potanieje.
>
> A to na pewno, o ile to wymusi postęp w bateriach.
Tylko wtedy jak stanie się tani i każdy go kupi,
to na pewno nie nadąży infrastruktura ładowania a
jak przybędzie użytkowników, to podróże tym EV planować trzeba będzie
z miesięcznym wyprzedzeniem.
To będzie komfort i wolność z najwyższej półki.