  • Data: 2017-04-02 15:23:43
    Temat: Re: Historia jednej awarii
    Od: Maciek <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > OK, a moja propozycja dobezpieczenia bezpiecznikiem topikowym 100 mA
    > jest coś warta ?

    Jest o tyle warta, że jeżeli zrobiłaby Ci się z tego urządzenia
    "grzałka", bezpiecznik zadziała już przy praktycznie minimalnym prądzie.
    Bezpiecznik oczywiście należy dać jak najmniejszy jest możliwy,
    strzelam, że Twój router pociągnie zapewne max. kilka watów więc i 50mA
    może być ok.

    W przypadku zwarcia nie podejmuję się oceniać pewniakiem, czy nie
    wyleci dodatkowo "ES".
    Z jednej strony topiki są wolne i przy przepalaniu powstaje łuk przez
    który płynie prąd ale z drugiej strony czy to wystarczy do wyzwolenia
    dużo większego "ESa"?

    > Swoją drogą chyba najłatwiejsza do realizacji będzie *niepalna skrzynka*
    > na całe domowe IT. Gdyby owa skrzynka była metalowa, trzeba by jakoś
    > anteny WiFi dać na zewnątrz. Ale mógłbym skrzynkę uskutecznić np. z
    > tekstolitu czy laminatu bez miedzi, tylko nie mam pojęcia jak zapewnić
    > wymianę powietrza dla chłodzenia.

    - otwory na dole i u góry skrzynki. Będzie działać jak np. kaloryfer z
    dołu zasysa chłodniejsze powietrze u góry wylatuje podgrzane, ciepłe,
    żyje własnym życiem i może wystarczy;-)
    - wentylatory w podobnej konfiguracji, tylko to już jakiś filtr by się
    dodatkowo przydał, ściana raz dwa będzie czarna od kurzu. No i czy
    głośność zestawu będzie akceptowalna np. w nocy.