    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Historia Intel XT 4,77 Mhz
    Date: Fri, 18 May 2012 20:48:45 +0200

    On 2012.05.15 18:54, Irokez wrote:

    > Eetam, wszystko w normie....

    Uff.. ;)

    > dzierżąc Amigę 500+ i patrząc na sąsiada z
    > 286 12MHz z bursztynem i PC Speakerem jak gra w jakąś strategię chyba
    > gdzie prostokącik gonił kwadracik

    Rozpieszczony dzisiejszą grafiką 1080p (właśnie kupiłem sobie na Green
    Man Gaming za niecałe 21 zł Deus EX Human Revolution - polecam bo to
    tylko dziś z okazji 2 urodzin platformy jest 80% off - niecałe 21 zł
    najniższa cena jak do tej pory) jak z sentymentu spojrzałem na stare
    tytuły na które męczyło się na Herculesie w trybie emulacji CGA aż się
    dziwię jak można było - czowiek jednak szybko przyzwyczaja się do dobrego.

    > też zastanawiałem się do czego taka wielka lodówka jest poza tym zdolna?

    Poza pracą (typowa workstacja) - hmmm, elastyczności? Jak dla mnie
    Amiga500 ma grzech dzisiejszych konsol 3-gen. Na początku po premierze
    odsadza PC w możliwościach AV, a potem petryfikuje się baza sprzętowa,
    podczas gdy PCty stale ewoluują.

    > No ale powstrzymałem się i nie nabijałem z blaszaka.

    Moi znajomi posiadacze A500 nie byli na tyle wspaniałomyślni.
    Nabijali się z tych 286 12 MHz z HGC strasznie.

    > Pracę dyplomową w średniej pisałem też na A500 w edytorze tekstowym typu
    > WYSIWYG a drukowałem na igłówce Star. Tragicznie wolno drukowało ale jak
    > zajefajnie to wyglądało w stosunku do innych prac pisanych na maszynie.

    Coś w tych LC10 i LC20 było - to było coś. Jedyną drukarką która potem
    zrobiła na mnie podobne wrażenie była HP 510 kupiona zaraz po premierze
    w 1994 r. gdy królowały igłówki - różnica była widoczna na pierwszy rzut
    oka. Na swoją czekałem ponad 2 tygodnie, bo akurat trafiłem na strajk
    dokerów w Irlandii czy coś takiego i dostawy na Polskę stanęły.

    > Pierwsze moje PC to było AMD 486DX-100 z Vobisu z systemem Windows 3.11
    > for Workgroups

    Hmmm, to też typowe. Ci sami znajomi od A500, którzy nabijali się
    wcześniej z PC AT, po cichu zaczęli się sami przesiadać na PC właśnie w
    okolicach 486 DX2/DX4.

    > (najpierw 2 tygodnie z preinstalowanym OS/2 Warp ale na
    > 1MB RAM toto nie dało się nic zrobić).

    awet nie wiedziałem że Vobis sprzedawał pecety z OS/2. Plus dla nich.

    > Były wtedy też oczywiście dostępne już Pentium 60 czy nowość 75MHz,
    > ale ceny miały tragiczne

    Jak się AMD nie weźmie do roboty z Piledriverami i kolejnymi CPU z
    normalnego segmentu (nie APU i nie ARM) to czasy CPU o rozsądnej
    wydajności szybko wrócą, tym bardziej że coraz niższe procesy
    technologiczne są coraz droższe, a i tak Intel jest o 1 do przodu przed
    konkurencją. Zobaczymy na ile to straszenie konsumentów, a na ile prawda
    że na 20 i mniej nm stać będzie tylko największych.

    --
    /MB