  • Data: 2009-01-20 09:12:24
    Temat: Re: Harmonogram cyfryzacji w PL
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co to jest "cyfrowy sygnał" ?
    > Ten sygnał ma ok 300 kHz szerokosci (piszę z pamieci) więc można go
    > przesunąć na dowolny fragment zapisywalnych (głowicą wizyjną) pasm (0-5
    > MHz).

    Może jeszcze mi powiesz że DD można zapisać na magnetowid? ;-)))

    > Uwierz, ale pasmo 5 MHz ma wolne miejsca do zapisu tak szerokiego jak 300
    > kHz przebiegu.
    > Można go spokojnie zapisać głowicą wizyjną.

    Zakładając (mocno hipotetycznie) że nawet zapiszesz ten sygnał NICAM, to
    zastanów się po co? Myślałeś o tym zanim zacząłeś wypisywać te bzdury?

    > Zauważ, że magnetowidy produkowane dla systemu PAL, spokojnie zapisywały
    > "naszą" wersję SECAMu zwaną MESECAM.
    > Zupełnie im nie przeszkadzało, że to inna modulacja i inna częstotliwość
    > podnośna.

    Nie mieszaj sygnału audio i video w zapisie VHS, bo to zupełnie co innego
    :-)))

    > Na upartego to można by na taśmie za pomocą głowicy wizyjnej zapisać
    > (nieco zmodyfikowanym) magnetowidem sygnał audio FM.
    > Zresztą.... amatorzy różnie przerabiali magnetowidy.

    Na upartego to Ziemię można tratwą opłynąć, amatorzy próbowali i niektórym
    chyba nawet wyszło ;-))). Pytanie zasadnicze po ch....?

> [...]
    > normalnie, tak jak sygnał monofoniczny - osobą głowicą dzwiękową ale z
    > dwoma uzwojeniami (jak stereofoniczna głowica w magnetofonie).
    > Czyli można spotkać kasety z zapisem audio stereo aż trzrma systemami.
    > Bardzo stary - obecne magnetowidy mają "szeroką" głowicę audio,
    > odtwarzajacą obie wąskie scieżki audio jako jedną mono, normalny stereo i
    > dodatkowo zapisywany kompletny NICAM.
    > Ten jest chyba najlepszy bo jest zapisywany naturalnie jako sygnał "w.cz."
    > i dekodowany dopiero przy odczycie.
    > Oczywisćie można korzystać z starndardowego sygnału stereo zapisywanego

    Sorry że pytam, ale Ty to wszystko sam wiesz czy skopiowałeś z wikipedii? Bo
    mam wrażenie że raczej to drugie ;-)))