-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
rb.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwin
ds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: "neelix" <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
<7...@g...com>
<1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
<1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
<1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
<krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
<krmelr$46d$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
<krmnsn$roe$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
<kroc4r$uik$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
<kronod$b72$1@node2.news.atman.pl> <kroo48$tom$1@node1.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Date: Fri, 30 Aug 2013 12:47:03 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Lines: 37
Message-ID: <52207827$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.6.22.234
X-Trace: 1377859623 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1268 83.6.22.234:1263
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3286
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2502687
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
wiadomości news:171491774.20130712134254@pik-net.pl.invalid...
> Hello Ergie,
>
> Friday, July 12, 2013, 1:08:52 PM, you wrote:
>
>>> Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ci
>>> dlaczego to jest nierealne. Typowego kursanta pilnuje się aby
>>> oszczędzał sprzęgło z oczywistych względów, hamowanie silnikiem
>>> będzie czymś przeciwnym.
>> To zależy od umowy między instruktorem, a szkołą jazdy. Mój brat ma taką
>> umowę że dostarcza swój samochód (odpowiednio przerobiony) i nim uczy i
>> dostarcza swoje paliwo itd. OD szkoły dostaje stawkę za każda godzinę
>> lekcji. W jego interesie jest aby kursant jak najmniej zużył samochód i
>> jak
>> najmniej spalił benzyny - hamowanie silnikiem oszczędza hamulce i paliwo.
>> Hamowanie hamulcami oszczędza tylko sprzęgło. ZTCW bardziej opłaca się by
>> kursant hamował silnikiem.
>
> Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło?
> Łożysko wyciskowe jest męczone przy wciśniętym sprzęgle. Każde
> wysprzęglanie to moment poślizgu, podobnie jak ponowne zasprzęglenie.
> Hamowanie silnikiem nie oznacza wachlowania biegami i sprzęgłem bez
> sensu. Tym bardziej w kontekście nauki jazdy, której się w terenie
> górskim nie przeprowadza.
>
> Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to za
> wrzucanie na luz podczas jazdy dostawało się po łapach. Zawsze
> hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było
> absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania).
A jak auto znosi jazdę z małą prędkością na niskim biegu? Kiedyś dużo pisano
tu o dwumasie.
neelix
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML