  • Data: 2011-02-08 14:41:30
    Temat: Re: Halogeny Deszcz Mozna?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 14:46:36 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Mijania też świecą ogólnie do przodu. To "ogólnie do przodu" oznacza
    > jednak stożek (roszerzający się) a nie (wąski) snop światła. Dodatkowo w
    > stronę pobocza świecą wyżej -- stąd charakterystyczna linii odcięcia
    > światła i cienia w kształcie: __/.

    to wynika z tego, po pierwsze żarówka nie jest punktowym źródłem światła,
    po drugie trudno w sensownym koszcie uzyskać idealne jej mocowanie, po
    trzecie ani reflektor ani soczewka fresnela w szkle (jeżeli jest, w nowych
    nie ma) nie są idealnymi matematycznymi obiektami, Stąd też wiązka nie jest
    ogniskowana idealnie, zresztą nie ma takiej potrzeby, a nawet jest potrzeba
    żeby oświetlać również obiekty nieco po lewej stronie pojazdu.
    Ale zdecydowana większość światła jest skierowana asymetrycznie. W
    odróżnieniu od przeciwmgielnych, które świecą symetrycznie, więc w kierunku
    nadjeżdżających pojazdów idzie znacznie więcej światła, mimo mniejszej mocy
    żarówki

    I tu powstaje tez problem - albo mogą być ustawione poziomo lub do góry,
    przez co będą oślepiały zawsze, albo mogą też być ustawione prawidłowo,
    czyli lekko w dół (kilka stopni) przez co w normalnych warunkach nie będa
    istotnie oślepiały. Co innego przy mokrej jezdni - wtedy światło się odbije
    i będą oślepiały tak samo jak te, ustawione kilka stopni w górę. CBDU.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel