  • 1. Data: 2011-04-16 17:23:47
    Temat: Halas po zamianie opon
    Od: manieq <n...@o...pl>

    Witam,

    zmienilem dzisiaj opony zimowe na letnie, a poniewaz bieznik opon ktore
    byly na przedniej osi jest bardziej zuzyty postanowilem zamienic je
    osiami, tzn. opony z przedniej osi zalozylem po tych samych stronach na
    osi tylnej. Niestety od razu po wyjechaniu z warsztatu w samochodzie
    zrobilo sie bardzo glosno, tak jakby uszkodzone bylo lozysko, ale to
    raczej nie to bo na zimowkach bylo ok. Zamienilem z powrotek kola
    miejscami i halas sie znacznie zmniejszyl. Podejrzewam ze tylne opony sa
    pozabkowane. Chcialbym jednak zapytac czy jezeli ponownie zamienie opony
    to halas z czasem ustanie? Czy raczej nic sie juz z tym nie da zrobic?
    Mial ktos podobny przypadek?

    Pozdrawiam!

    --
    manieq

  • 2. Data: 2011-04-16 17:30:21
    Temat: Re: Halas po zamianie opon
    Od: "pm" <x...@w...pl>

> [...]
    > pozabkowane. Chcialbym jednak zapytac czy jezeli ponownie zamienie opony
    > to halas z czasem ustanie? Czy raczej nic sie juz z tym nie da zrobic?

    miałem
    i to było łożysko
    czasami są takie zbiegi okoliczności.

  • 3. Data: 2011-04-16 17:49:29
    Od: manieq <n...@o...pl>

    W dniu 2011-04-16 17:30, pm pisze:
    > miałem
    > i to było łożysko
    > czasami są takie zbiegi okoliczności.

    Tez bym tak pomyslal gdyby nie to ze po ponownej zamianie opon miejscami
    halas jest juz duzo mniejszy i dochodzi z tylu, a wczesniej z przodu, a
    poza tym lozyska przedniej osi zmienialem jakis rok temu, najpierw jedno
    a kilka miesiecy pozniej drugie i wtedy halas byl nieco inny, tzn. byl
    slyszalny przy wiekszych predkosciach i kiedy padlo np. prawe lozysko to
    podczas skrecania w prawo kiedy na lozysko dzialaja mniejsze sily halas
    robil sie mniejszy. Teraz halas najbardziej byl slyszalny przy malych
    predkosciach i skrecanie w jedna lub druga strone nic nie zmienialo.

    Zakladajac ze to jednak opony to czy po ponownym przelozeniu kol z tylu
    do przodu, jest szansa ze po pewnym czasie halas ustapi?

    Pozdr.

    --
    manieq

  • 4. Data: 2011-04-16 17:52:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "manieq" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejscami i halas sie znacznie zmniejszyl. Podejrzewam ze tylne opony sa
    > pozabkowane. Chcialbym jednak zapytac czy jezeli ponownie zamienie opony

    Nie.
    Miałem tak w zeszłym roku, buczało do zdjęcia opon.

  • 5. Data: 2011-04-16 18:53:21
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > pozabkowane. Chcialbym jednak zapytac czy jezeli ponownie zamienie opony
    > to halas z czasem ustanie? Czy raczej nic sie juz z tym nie da zrobic?

    Z ciekawości - jakie opony?

  • 6. Data: 2011-04-16 19:04:48
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-04-16 17:49, manieq pisze:

> [...]
    > robil sie mniejszy. Teraz halas najbardziej byl slyszalny przy malych
    > predkosciach i skrecanie w jedna lub druga strone nic nie zmienialo.

    Zzgadza się. To najprawdopodobniej opony.

  • 7. Data: 2011-04-16 19:19:19
    Od: manieq <n...@o...pl>

    W dniu 2011-04-16 18:53, Agent pisze:
    > Z ciekawości - jakie opony?

    Dunlop SP Sport FastResponse

    --
    manieq

  • 8. Data: 2011-04-17 00:35:34
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    Jest taka mozliwosc. Mialem tak w poprzednim samochodzie. Kupilem uzywane
    opony w wizualnie bardzo dobrym stanie. Halasowaly strasznie, ale po pewnym
    czasie halas ustal/znaczaco sie zmniejszyl.

    Pozdrawiam

    DJ