  • Data: 2004-04-06 10:33:18
    Temat: Re: Hakiery
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    futszaK <t...@s...pl> wrote:
    > zwróciłem uwage na fakt, że [...] pan irc@ również nie pozostaje bez winy

    Skoro już tak IRC jest wzywany (choć to nie jest prawda, że tylko
    z powodu IRC są ataki), to rozważmy może najprostszy przypadek: K-line.

    Jeżeli w regulaminie usługi, którą udostępniam za darmo, jest punkt
    mówiący o tym, że mogę komukolwiek odmówić świadczenia tej usługi
    bez uzasadniania, to normalny człowiek przyjmuje to do wiadomości
    i jeśli mu się tak zdarzy, to albo się spróbuje odwołać, albo wzruszy
    ramionami i pójdzie gdzie indziej.

    Jeżeli abuser wyobraża sobie, że usługa mu się należy jak psu
    zupa i nie potrafi zrozumieć, że tak nie jest, i podejmuje działania
    ,,odwetowe'' pozbawiające dostępu do usługi setki innych osób,
    a przy okazji przez to tysiące kolejnych nie ma sieci w ogóle,
    to jak bym na to nie patrzył, nie widzę żadnej swojej winy.

    Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że K-line to tylko jeden z wielu
    powodów ataków DDoS. Niektóre inne to:
    a) abuser (lub jego kumpel) nie dostał opa
    b) abuser (ljk) został wyproszony z kanału
    c) abuser (ljk) nie może wejść na kanał
    d) abuser (ljk) usłyszał dwa słowa prawdy i mu się to nie spodobało
    e) abuser (ljk) usłyszał dwa słowa fikcji i mu się to nie spodobało
    f) abuser (ljk) wstał lewą nogą
    g) abuser (ljk) był pijany
    h) abuser (ljk) był trzeźwy
    i) abuser (ljk) chciał zaszpanować
    itd.

    (Uważny czytelnik spostrzegł, że w powyższych przykładach obecność
    ircopa nie jest konieczna.)

    Kilka razy rozmawiałem z takimi. Są święcie są przekonani (albo tylko
    udają to święte przekonanie), że
    a) mają rację
    b) IRC należy do nich (i tylko do nich)
    c) DDoS to tylko drobna złośliwość, prztyczek w nos zaledwie dla
    atakowanego
    d) nikomu innemu się krzywda nie dzieje
    e) są bezkarni
    f) wolno im

    Dla mnie to zwykli internetowi *terroryści*: stawiają żądania,
    a w przypadku ich niespełnienia atakują DDoS-em.

    Co gorsza, ponieważ nie bardzo jest jak przeciwdziałać atakom, tak
    naprawdę cierpią zwykli użytkownicy, którzy nie mają pojęcia, co to
    ten DDoS, nie widzieli ircopa ani K-line'a na oczy, a abuse kojarzy
    im się z amerykańskich filmów, gdzie mowa o wykorzystywaniu seksualnym.

    p.

    PS Czasami stawiam takie porównanie: nie wpuszczasz kogoś do domu (bo nie),
    a ten nie dość, że próbuje Cię opluć, to jeszcze przyjeżdża kilkuset
    wywrotkami z piachem i zasypuje ten dom, działkę, drogę dojazdu do domu
    oraz przy okazji trzech sąsiadów i drogę do miasta. Oczywiście wina
    tego, co nie wpuścił. Jasne.

    PPS Nie piszę tego wszystkiego, żeby przedpiśca coś zrozumiał, on jest
    zapatrzony w swój punkt -- chcę po prostu, żeby nie tylko jego głos
    był słyszany.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)