eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHak i czujniki cofaniaRe: Hak i czujniki cofania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hak i czujniki cofania
    Date: Wed, 09 Dec 2009 20:54:29 +0000
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <hfp2q7$hsr$1@news.onet.pl>
    References: <hfefpn$d1g$1@inews.gazeta.pl> <hfjgr2$i9f$1@inews.gazeta.pl>
    <hfkr70$rgl$1@inews.gazeta.pl> <hfmc8r$1rl$2@news.onet.pl>
    <hfmj4q$nh1$1@news.onet.pl>
    <9...@j...googlegroups.com>
    <hfnk0l$li1$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94-195-52-21.zone9.bethere.co.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1260392071 18331 94.195.52.21 (9 Dec 2009 20:54:31 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Dec 2009 20:54:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hfnk0l$li1$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 091209-0, 09/12/2009), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:577383
    [ ukryj nagłówki ]

    PeJot wrote:
    > Marek Lewandowski pisze:
    >> On Dec 8, 11:14 pm, Jerry1111
    >> <j...@w...pl.pl.wp> wrote:
    >>
    >>> Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
    >>> sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),
    >>
    >> Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe
    >> wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu.
    >> Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
    >> likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie
    >> zgniotu kończąc. Uderzenie idzie od razu w kabinę pasażerską. Bez haka
    >> uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się
    >> tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.

    Patrzac na demontowalne haki - to one same w sobie dobra amortyzacje
    zapewnia ;-)

    > Się nie zgodzę, sam przerabiałem temat w poprzednim aucie. Hak sam z
    > siebie był mniej sztywny niż podłużnice, do których był mocowany. W
    > efekcie czego przy solidnym uderzeniu w tył hak jako pierwszy uległ
    > destrukcji: 25 mm stalowy pręt zgiął się jakby był z plasteliny.
    > Właściwa strefa zgniotu przejęła niewiele energii, auto odniosło
    > powierzchowne uszkodzenia ( mój zderzak ucierpiał ). Auto szkodnika
    > odniosło poważne obrażenia właśnie za sprawą mojego haka.

    I o to chodzi - zeby ubezpieczalnie mniej musialy placic dla tego z tylu
    (tylko z jakiej racji - jak ofiara sie zagapil, to niech za to placi
    znizkami).

    > Poza tym nie jestem pewien, ale zdaje się obowiązku zdejmowania nie
    > używanego haka *w Polsce* nie ma.

    Pojecia nie mam - ani Marek ani ja w PL nie mieszkamy. U mnie takiego
    obowiazku nie ma, musze tylko pamietac zeby zamontowac nierozbieralny
    hak, bo inaczej w DE beda kazali go odpiac.


    --
    Jerry1111

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: