-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Hak i czujniki cofania
Date: Wed, 09 Dec 2009 20:54:29 +0000
Organization: http://onet.pl
Lines: 41
Message-ID: <hfp2q7$hsr$1@news.onet.pl>
References: <hfefpn$d1g$1@inews.gazeta.pl> <hfjgr2$i9f$1@inews.gazeta.pl>
<hfkr70$rgl$1@inews.gazeta.pl> <hfmc8r$1rl$2@news.onet.pl>
<hfmj4q$nh1$1@news.onet.pl>
<9...@j...googlegroups.com>
<hfnk0l$li1$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 94-195-52-21.zone9.bethere.co.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1260392071 18331 94.195.52.21 (9 Dec 2009 20:54:31 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Dec 2009 20:54:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hfnk0l$li1$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 091209-0, 09/12/2009), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:577383
[ ukryj nagłówki ]PeJot wrote:
> Marek Lewandowski pisze:
>> On Dec 8, 11:14 pm, Jerry1111
>> <j...@w...pl.pl.wp> wrote:
>>
>>> Haki musza byc demontowane, zeby ten co Ci w dupe wjezdza nie pogniotl
>>> sobie za bardzo przodu (co jest poronionym pomyslem),
>>
>> Nieprawda. Hak musi być demontowalny po to, żeby jak Ci kto w dupe
>> wjedzie, nie uszkodził Ci kręgosłupa od razu.
>> Hak jest kotwiczony do sztywnej części struktury pojazdu i praktycznie
>> likwiduje tylną strefę ochronną od zderzaka zaczynając a na strefie
>> zgniotu kończąc. Uderzenie idzie od razu w kabinę pasażerską. Bez haka
>> uderzany jest elastyczny zderzak, jak uderzenie silne, to zgniata się
>> tył, a do pasażerów dochodzi już osłabiony udar.
Patrzac na demontowalne haki - to one same w sobie dobra amortyzacje
zapewnia ;-)
> Się nie zgodzę, sam przerabiałem temat w poprzednim aucie. Hak sam z
> siebie był mniej sztywny niż podłużnice, do których był mocowany. W
> efekcie czego przy solidnym uderzeniu w tył hak jako pierwszy uległ
> destrukcji: 25 mm stalowy pręt zgiął się jakby był z plasteliny.
> Właściwa strefa zgniotu przejęła niewiele energii, auto odniosło
> powierzchowne uszkodzenia ( mój zderzak ucierpiał ). Auto szkodnika
> odniosło poważne obrażenia właśnie za sprawą mojego haka.
I o to chodzi - zeby ubezpieczalnie mniej musialy placic dla tego z tylu
(tylko z jakiej racji - jak ofiara sie zagapil, to niech za to placi
znizkami).
> Poza tym nie jestem pewien, ale zdaje się obowiązku zdejmowania nie
> używanego haka *w Polsce* nie ma.
Pojecia nie mam - ani Marek ani ja w PL nie mieszkamy. U mnie takiego
obowiazku nie ma, musze tylko pamietac zeby zamontowac nierozbieralny
hak, bo inaczej w DE beda kazali go odpiac.
--
Jerry1111
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.09 21:46 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=