  • 1. Data: 2010-10-06 17:10:07
    Temat: HUB USB i zasilanie
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Nabyłem sobie Hub USB z zewnętrznym zasilaniem.
    Wszystko super, ale gdy wyłączam komputer to LED
    zasilania, a także DVD-rom’a się świeci :)
    Mało tego, gdy wyłączam komputer z zasilania
    (z gniazdka) to samo jest.
    Znaczy zasilanie z tego huba przechodzi do komputera.

    Pytania :
    czy tak musi być, lub czy to jest powód by się tym
    faktem przejmować?

    A może zrezygnować z tego zewnętrzengo zasilania,
    bo ów hub może bez tego pracować.

    Do huba zamierzam na raz podłączyć dwa dyski
    (z zewnętrznym zasilaniem) czytnik kart do aparatu
    i pendrive. Trzeba założyć, że zdarzy się sytuacja,
    że wszystkie te urządzenia będą podłączone na raz.
    Może w takim układzie można z tego zasilania zrezygnować?

  • 2. Data: 2010-10-06 18:25:43
    Temat: Re: HUB USB i zasilanie
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Rafał napisał:
> [...]
    > Znaczy zasilanie z tego huba przechodzi do komputera.
    >
    > Pytania :
    > czy tak musi być, lub czy to jest powód by się tym

    Mam to samo w hubie USB 7x. Udało się "przy okazji"
    upalić zasilacz do tego huba - i widać było, że komputer "wysysa"
    zasilanie standby - przygaśnięcie LEDów na hubie. Ale u mnie to
    (najprawdopodobniej) wina kontrolera USB na VIA (PCI).

    > A może zrezygnować z tego zewnętrzengo zasilania,
    > bo ów hub może bez tego pracować.

    U mnie chwilę wytrzymuje bez problemu, potem odpinam kabel USB od huba.

    W.P.

    <ciach>

  • 3. Data: 2010-10-07 05:16:20
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-06 19:10, Rafał pisze:

    > Do huba zamierzam na raz podłączyć dwa dyski
    > (z zewnętrznym zasilaniem)

    więc po co im zasilanie z usb ?

    >czytnik kart do aparatu
    > i pendrive.

    niewielkie zapotrzebowanie na prąd (o ile to nie jakiś kosmiczny
    czytnik) i nawet 5czy więcej pendrive pójdzie bez zasilania huba

    zresztą co za problem sprawdzić ?

  • 4. Data: 2010-10-07 06:22:56
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    boxfish wrote:

    > niewielkie zapotrzebowanie na prąd (o ile to nie jakiś kosmiczny
    > czytnik) i nawet 5czy więcej pendrive pójdzie bez zasilania huba
    >
    > zresztą co za problem sprawdzić ?

    a jak to sprawdzić?

  • 5. Data: 2010-10-07 06:50:33
    Od: ikov <i...@t...pl>

> [...]
    > Znaczy zasilanie z tego huba przechodzi do komputera.
    >
    > Pytania :
    > czy tak musi być, lub czy to jest powód by się tym

    To nie jest rozwiązanie, ale może podłączyć zasilacz USB do tej samej
    listwy co komputer? Wyłączasz wszystko na raz.

> [...]
    > że wszystkie te urządzenia będą podłączone na raz.
    > Może w takim układzie można z tego zasilania zrezygnować?

    Odłącz zasilacz i podłącz pendraka lub coś o niskim poborze prądu - jak
    działa to działa, jak nie działa to nie działa.

  • 6. Data: 2010-10-07 13:25:49
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik ikov napisał:

> [...]
    >>

    > Odłącz zasilacz i podłącz pendraka lub coś o niskim poborze prądu - jak
    > działa to działa, jak nie działa to nie działa.

    Nie do końca: np konwertery na PL-2303 POTRAFIĄ "wariować", co najgorsze
    po czasie. I dyskretnie: wszystko jest, tylko danych brak. (sprawdzone).

    W.P.

  • 7. Data: 2010-10-07 17:44:31
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Pytania :
    > czy tak musi być, lub czy to jest powód by się tym
    > faktem przejmować?

    Mi sie to nie podoba, czort wie co z tego wyniknie...

> [...]
    > że wszystkie te urządzenia będą podłączone na raz.
    > Może w takim układzie można z tego zasilania zrezygnować?

    W tym wypadku jak najbardziej.

    Jak rozumiem piszesz o hubie USB 2.0 ? ;)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 8. Data: 2010-10-07 17:45:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-07 08:22, Rafał wrote:

    > a jak to sprawdzić?

    Podlaczyc, sprawdzic (to nie pl.internet.pomoc :>) nagrac cos ,
    odczytac, zapuscic test block device etc etc.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 9. Data: 2010-10-07 18:12:24
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Rafał Łukawski wrote:

    > Podlaczyc, sprawdzic (to nie pl.internet.pomoc :>) nagrac cos ,
    > odczytac, zapuscic test block device etc etc.

    myślałem, że chodzi o bardziej fachowe sprawdzenie...
    miernikiem itp.
    Przecież urządzenia mogę chodzić, a spadek napięcia USB
    może zaszkodzić komputerowi...
    Zresztą z praktyki wiem, że gdy się testuje to jest ok,
    a gdy się używa to nagle się coś dzieje ;)

  • 10. Data: 2010-10-07 18:14:01
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Rafał Łukawski wrote:

    > Jak rozumiem piszesz o hubie USB 2.0 ? ;)

    tak...

    a może kolega polecił by jakiś solidny, zasilany?
    za ten dałem chyba 30 zł, więc przeboleje nowy zakup