-
21. Data: 2014-08-09 00:13:59
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: firr <p...@g...com>
W dniu piątek, 8 sierpnia 2014 19:06:33 UTC+2 użytkownik slawek napisał:
> Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
>
> dyskusyjnych:53e4b886$0$2245$6...@n...neostrada
.pl...
>
> >Buuuhaaha!!
>
>
>
> Anyway, poprawiłem trochę to i owo.
>
>
>
> Jest tu: http://pastebin.com/Lizsk3MK
>
>
>
> > (grafika banał ale te dwie pozostale dziedziny ciekawe tyloko trzeba
>
> > nieststy 'wuchtę' czasu )
>
>
>
> Co wiemy o Fir'ze? Że nie potrafi ogarnąć nawet niewielkiego kawałka kodu
>
> źródłowego napisanego w niewymagającym języku? Oczywiście rozumiem, że nie
>
> każdy lubi (lub może) dzielić się swoją pracą za friko, są rozmaite NDA i
>
> nie tylko. Ale to nie tłumaczy zachowania Fira. Fir cały czas udaje kogoś,
>
> kim nie jest. Pytanie: po co? Pytanie: dlaczego?
głupoty.. kolega nie potrafi pojac ze kodów 'do analizy' to ja mam w necie tysiace
(lepszych niz
ten raczej nizkiej jakosci i to z komentarzami ilustracjami itp) - po diabla mam wiec
analizowac cos takiego - tymczasem rozmowa tj dowiedzenie sie jak X patrzy na te
sprawy moglaby przyniesc szereg o wiele ciekawszych rezulatatow (ale teraz juz za
pozno bo nie mam checi na gadanie o tym) (y a w n)
-
22. Data: 2014-08-09 00:51:13
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>
Dnia Fri, 8 Aug 2014 15:13:59 -0700 (PDT), firr napisał(a):
>> Co wiemy o Fir'ze? Że nie potrafi ogarnąć nawet niewielkiego kawałka kodu
>> źródłowego napisanego w niewymagającym języku? Oczywiście rozumiem, że nie
>> każdy lubi (lub może) dzielić się swoją pracą za friko, są rozmaite NDA i
>> nie tylko. Ale to nie tłumaczy zachowania Fira. Fir cały czas udaje kogoś,
>> kim nie jest. Pytanie: po co? Pytanie: dlaczego?
>
> głupoty.. kolega nie potrafi pojac ze kodów 'do analizy' to ja mam w necie tysiace
(lepszych niz
> ten raczej nizkiej jakosci i to z komentarzami ilustracjami itp) -
> po diabla mam wiec analizowac cos takiego -
Masz amnezje czy schizofrenie?
Poczytaj jelopie co sam napisales kilka dni temu:
"Dnia Sun, 3 Aug 2014 10:53:38 -0700 (PDT), firr napisał(a):
> ja bym hetnie pogadal o kanwasie na przykladach konkretnego kodu
> ktory mozna by omowic, (poprawic wydajnosciowo albo stylistycznie itp)
> bo to jest najciekawsze - a moze jakis konkursik?"
Czemu kurwa nie "poprawisz wydajnosciowo i stylistycznie" tego kodu Slawka?
Rwales sie do tego jak nawiedzony a teraz spieprzasz jak diabel od swieconej
wody.
Czemu kulisz ogon jak ostatnia pizda?
--
pozdro
R.e.m.e.K
-
23. Data: 2014-08-09 09:39:46
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>
W dniu 2014-08-09 00:51, R.e.m.e.K pisze:
> Czemu kurwa nie "poprawisz wydajnosciowo i stylistycznie" tego kodu Slawka?
> Rwales sie do tego jak nawiedzony a teraz spieprzasz jak diabel od swieconej
> wody.
> Czemu kulisz ogon jak ostatnia pizda?
Przecież to proste, czemu. Ano temu, że jest ostatnią pizdą, która żyje
z renty babci. Albo coś podobnego...
PS R.e.m.e.K.
A fe, tak nieładnie koledze programiście pisać...
--
wloochacz
-
24. Data: 2014-08-09 18:03:26
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: "slawek" <h...@s...pl>
Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:53e55462$0$2235$6...@n...neostrada
.pl...
>Czemu [...] nie "poprawisz wydajnosciowo i stylistycznie" tego kodu Slawka?
Co do kodu - autopoprawka - nowsza wersja tu http://pastebin.com/uUw66ki2
(Osie są obiektami, wykres jest obiektem zawierającym osie itd. itp.)
Gdybym miał krótko podsumować język Java Script, to: 1. brak konieczności
definiowania zmiennych nie jest zaletą; 2. OOP jest trochę dziwne, nie ma
prostego przełożenia z C++; 3. with jest złe, ale skutecznie redukuje
konieczność wpisywania tasiemców w rodzaju this.variable czy Math.sin(x); 4.
nested functions, to jest całkiem sensowne; 5. scope jest zupełnie inne niż
w C/C++ (łatwo to przegapić); 6. undefined i operator ===; 7. operator
warunkowy ?: dziwnie działa (powinien być leniwy, ale nie jest); 8. zupełnie
brak destruktorów.
Gdybym miał podsumować kanwę HTML5 - fajne, fajne, ale niefajne że nie
działa tak samo na komórkach - tzn. nie wspiera rysowania linii. To zmusza
do szukania czegoś innego (Raphael?) i czyni z kanwy HTML5 bardziej
ciekawostkę, niż coś na czym można w 100% polegać. Szkoda.
-
25. Data: 2014-08-09 23:55:40
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>
Dnia Sat, 09 Aug 2014 09:39:46 +0200, wloochacz napisał(a):
>> Czemu kurwa nie "poprawisz wydajnosciowo i stylistycznie" tego kodu Slawka?
>> Rwales sie do tego jak nawiedzony a teraz spieprzasz jak diabel od swieconej
>> wody.
>> Czemu kulisz ogon jak ostatnia pizda?
> Przecież to proste, czemu. Ano temu, że jest ostatnią pizdą, która żyje
> z renty babci. Albo coś podobnego...
Ze swojej renty. Ale mniejsza o to z czyjej. Ma w cholere wolnego czasu, a
non stop pierdzieli ze go nie ma, moze robic fajne rzeczy a robi pierdoly,
moze nauczyc sie innego jezyka i uzyc nowoczesnego kompilatora a paluje sie
z Borland C z '98-'99. Niczego nie napisal, choc od lat pisze, pisze i
pisze. Nie przeczytal zadnej odpowiedzi na grupie choc dostal ich
dziesiatki,. Robi z grupy programistycznej bloga o chorobach i swoim
odkrywaniu ameryki. Ilez kurwa mozna? Nie ma na takiego metody? Bo
ignorowanie niewiele daje.
> PS R.e.m.e.K.
> A fe, tak nieładnie koledze programiście pisać...
Szczerosc jak wartosciowe rzeczy czesto ma brzydkie opakowanie ;-)
--
pozdro
R.e.m.e.K
-
26. Data: 2014-08-10 11:19:22
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
On 09/08/2014 22:55, R.e.m.e.K wrote:
>
> dziesiatki,. Robi z grupy programistycznej bloga o chorobach i swoim
> odkrywaniu ameryki. Ilez kurwa mozna? Nie ma na takiego metody? Bo
> ignorowanie niewiele daje.
Możesz użyć czytnika z filtrowaniem po referencjach.
-
27. Data: 2014-08-10 12:46:17
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: Edek <e...@g...com>
Dnia Sat, 09 Aug 2014 18:03:26 +0200 po głębokim namyśle slawek rzekł:
> Gdybym miał podsumować kanwę HTML5 - fajne, fajne, ale niefajne że nie
> działa tak samo na komórkach - tzn. nie wspiera rysowania linii. To
> zmusza do szukania czegoś innego (Raphael?) i czyni z kanwy HTML5
> bardziej ciekawostkę, niż coś na czym można w 100% polegać. Szkoda.
Szkoda. Miałem nadzieję na używanie kanwy tak jak generycznego desktopu,
żeby mieć zwykłe okienko/okienka aplikacji w przeglądarce. Być może
nawet da radę, bo framework (Gtk, Qt, Win, whatever) ukryje przede
mną takie detale. Ja nie muszę rysować bezpo?średnio linii, no chyba
:) żebym jednak musiał, na przykład robiąc ręcznie wykresy.
No ale jak jest tyle różnic bo komórki są takie biedne, lepiej
wymagać od programisty ZNOWU uwzględniania takiego sprzętu, innego
sprzętu, zamiast kazać to emulować implementacji i dać programistom
jednorodne środowisko, gdzie tylko jest WebGL zamiast openGL (czy tam ES)
i WebCL zamiast OpenCL/CUDA - ale nie, po co zrobić coś prosto i dobrze.
Czyli znowu nic do przeglądarki nie napiszę bo mi się nie chce
przedzierać i będziemy mieli specjalistów od kanwy. Kanwa, firr, dawaj!
--
Edek
-
28. Data: 2014-08-10 14:46:55
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: slawek <f...@f...com>
On Sun, 10 Aug 2014 10:46:17 +0000 (UTC), Edek
<e...@g...com> wrote:
> No ale jak jest tyle różnic bo komórki są takie biedne, lepiej
Nie jest dobrze, ale jest światełko w tunelu: na moim smartfonie
działa w Operze (nie działa w Chrome i jakimś czymś od Sony). Czyli
to nie biedne smartfony, a raczej biedne przeglądarki. Nota bene,
Opera trochę gorzej daje sobie radę z MathJAX'em niż Chrome, więc nie
da się sprawy sprowadzić do "użyj Opery".
Z biegiem czasu może będzie lepiej.
Być może rozwiązaniem byłaby jakąś biblioteka, np. Raphael, ale na
razie nie biorę się za to. Do tego co robię wystarczy to co jest. Do
tego co chciałbym zrobić... zastanowię się gdy będę to robić.
Co warto zapamiętać: canvas to nie jest coś co jest, albo nie jest.
Może być, ale wspierać tylko część możliwości określonych standardem.
Moim zdaniem to błędna koncepcja, w istocie "jajeczko częściowo
nieświeże", od razu umieszczające canvas w szufladzie "ostrożnie,
eksperyment".
-
29. Data: 2014-08-10 20:29:00
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>
W dniu 2014-08-10 14:46, slawek pisze:
> On Sun, 10 Aug 2014 10:46:17 +0000 (UTC), Edek
> <e...@g...com> wrote:
>> No ale jak jest tyle różnic bo komórki są takie biedne, lepiej
>
> Nie jest dobrze, ale jest światełko w tunelu: na moim smartfonie działa
> w Operze (nie działa w Chrome i jakimś czymś od Sony). Czyli to nie
> biedne smartfony, a raczej biedne przeglądarki. Nota bene, Opera trochę
> gorzej daje sobie radę z MathJAX'em niż Chrome, więc nie da się sprawy
> sprowadzić do "użyj Opery".
>
> Z biegiem czasu może będzie lepiej.
>
> Być może rozwiązaniem byłaby jakąś biblioteka, np. Raphael, ale na razie
> nie biorę się za to. Do tego co robię wystarczy to co jest. Do tego co
> chciałbym zrobić... zastanowię się gdy będę to robić.
>
> Co warto zapamiętać: canvas to nie jest coś co jest, albo nie jest. Może
> być, ale wspierać tylko część możliwości określonych standardem. Moim
> zdaniem to błędna koncepcja, w istocie "jajeczko częściowo nieświeże",
> od razu umieszczające canvas w szufladzie "ostrożnie, eksperyment".
Tak na szybko (nie wczytywałem się), ale wg. poniższej strony to canvas
jest niewspierany tylko przez stare IE < 9 ... wszystko na tabletach i
smartfonach powinno go wspierać.
http://html5test.com/compare/feature/canvas-context.
html
To jak to jest?
--
IDKrzych
"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
- ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
wielowymiarowym,
w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
(S. Lem 1999)
-
30. Data: 2014-08-10 22:16:01
Temat: Re: HTM5 - po co komu kanwa, jezeli nie dziala?
Od: "slawek" <h...@s...pl>
Użytkownik "IDKrzych" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:53e7b9ee$0$2354$6...@n...neostrada
.pl...
>Tak na szybko (nie wczytywałem się), ale wg. poniższej strony to canvas
>jest niewspierany tylko przez stare IE < 9 ... wszystko na tabletach i
>smartfonach powinno go wspierać.
>
>http://html5test.com/compare/feature/canvas-context
.html
>
>To jak to jest?
Sprawdź sam - najnowsza wersja skryptu (plik HTML z osadzonym JavaScript'em)
to http://pastebin.com/87FMwpp1 - m.i. jest mniej this-ów (ale jest za to
brzydkie with), usunięty jest drobny błąd (oś Y rysowała fragment osi X),
coś tam jeszcze. Przy porównywaniu jest tolerowane x+epsilon jako "jeszcze
prawie równe" x.
Co do canvas w HTML5: wszystko na tabletach i smartfonach powinno wspierać
canvas - ale tego nie robi. Taki mamy klimat.[*]
A ściślej - jest sobie jakiś HTML5, jest coś takiego jak canvas, ale te
canvas nie ma 100% tego, co powinno wg. 100% standardu mieć. Na przykład nie
ma wsparcia dla lineTo i moveTo - czyli instrukcji pozwalających rysować
linie. Ale na przykład wypisywanie tekstu działa. Być może wklejanie
obrazków też... a może nie? Zgaduj-zgadula.
Do tego Chrome na PC w trybie "emulacji" pięknie działa na 100% i rysuje
linie - a (tylko z nazwy to samo) Chrome na komórce wywala się na pierwszym
lineTo.
Czyli nie wystarczy np. sprawdzić na jakimś emulatorze - trzeba konkretnie
sprawdzać na konkretnym hardware + różne wersje przeglądarek. To kładzie
ideę pisania programów automagicznie przenośnych pomiędzy różnymi systemami.
(Ten sam HTML+JS na Windows, Linuksie, OSX, Androidzie i co tam jeszcze
jest.)
Owszem, mogę (skoro robi to html5test.com) sprawdzać każdorazowo czy dany
model smartfonu + dana przeglądarka pozwalają na operacje A, B, C itd. No i
co z tego? Co mam robić jak np. B nie działa? Wywoływać jakąś
zapchaj-dziurę, szukać jakiejś emulacji, obejścia? Które też może działać, a
może nie?! To zamiast upraszczać powoduje komplikacje i więcej pracy. W
dodatku głupiej: bo za rok, dwa, trzy będzie już działało bez gimnastyki - a
ja zostanę z kupą niepotrzebnego kodu o znaczeniu już tylko
historyczno/kolekcjonerskim.
Chciałbym mieć czystą i prostą sytuację - jest canvas, jest API do tego,
można rysować kreski, elipsy, zamalowywać obszary - więc mogę skupić się na
tym co chcę narysować. Ale nie ma tak dobrze. Bo i owszem: na PC to tak
działa - MISE i Chrome kreślą przepięknie - linie przerywane są rysowane
nawet lepiej niż czasem robi to Matlab. (Matlab ze zmianą "rodziałki"
zmienia także długość kresek, bywa tragicznie jak np. kreskowane przechodzą
w ciągłe, albo kropkowane znikają bo są zbyt krótkie).
Na komórce? Tylko z Operą - a i Opera przestaje poprawnie wyświetlać, gdy
się ją przełączy w jakiś tryb oszczędnościowy.
Podsumowując: na PC kanwa jest ok i polecałbym (ale może lepiej Raphael?
przykłady do Raphaela jakoś komórka łyka, to jest IMHO przez SVG); na
komórki/tablety nie jest ok i nie nadaje się (teraz/jeszcze); z Linuksem/OSX
nie próbowałem.
Nota bene, MathJAX też dziwnie działa (w Operze) na komórce: jest prawie
dobrze, ale stopień pisma wzorków nie pasuje do otaczającego tekstu.
[*] -- Myślałem, że może coś źle robię, że gdzieś tam nie ma czegoś tam
(preambuły "my HTML5" czy innego magicznego zaklęcia). Ale - wydaje mi się -
że nie. Że wszystko robię dobrze.
P.S.
Ktoś się postarał i zebrał to:
http://techslides.com/50-javascript-charting-and-gra
phics-libraries/
Śliczna biblioteka do wizualizacji jest pod http://d3js.org - robi
wrażenie.
Niezłe, imitujące odręcznie zrobiony rysunek, jest też
http://dan.iel.fm/xkcd/