  • 1. Data: 2011-10-11 14:41:01
    Temat: HP Compaq 6735b - nie uruchamia się
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam,

    Objaw jest taki: po naciśnięciu przycisku Power, zapalają się diody
    power, wlan, cyklicznie miga dioda hdd, dwa razy cd-rom zabrzęczy jakby
    chciał wystartować z płytki. Ekran cały czas totalnie ciemny, klawiatura
    nie reaguje zapaleniem diod po naciśnięciu CapsLock czy numlock.
    Naciśnięcie Ctrl-Alt-Del nie powoduje kolejnej próby startu z CD-ROM.
    Jedyne co słychać to pracę wentylatora.

    Czy jest jakiś magiczny sposób na naprawę tego hp-ka? Wyjęcie baterii
    nie pomogło. Może jakiś przycisk Reset?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-10-11 14:57:45
    Temat: Re: HP Compaq 6735b - nie uruchamia się
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Piotr Rezmer pisze:
    > Witam,
    >
    > Objaw jest taki: po naciśnięciu przycisku Power, zapalają się diody
    > power, wlan, cyklicznie miga dioda hdd, dwa razy cd-rom zabrzęczy jakby
    > chciał wystartować z płytki.

    Dodam jeszcze że przy włączeniu 5-krotnie mrugają diody capslock i numlock.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-10-11 17:16:15
    Od: Tomasz Tybusz <t...@g...com>

    W dniu 2011-10-11 16:41, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > Jedyne co słychać to pracę wentylatora.
    >
    > Czy jest jakiś magiczny sposób na naprawę tego hp-ka? Wyjęcie baterii

    Może to to?
    http://www.wykop.pl/link/280069/masz-laptopa-hp-seri
    e-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadliwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-w
    ie/

  • 4. Data: 2011-10-12 06:34:09
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Tomasz Tybusz pisze:

    > http://www.wykop.pl/link/280069/masz-laptopa-hp-seri
    e-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadliwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-w
    ie/

    Ten link dotyczy chyba tylko pavulonów, mi padł HP Compaq, choć może
    bebechy są identyczne.
    Ogólne odczucie: HP jest chyba gorsze od Acera.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2011-10-13 10:44:48
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

> [...]
    > Jedyne co słychać to pracę wentylatora.
    >
    > Czy jest jakiś magiczny sposób na naprawę tego hp-ka? Wyjęcie baterii

    Na zewnętrznym monitorze też czarno?

    Spróbuj "pougniatać" klawiaturę :) Jeżeli to BGA padło, to może się coś
    odpali.

  • 6. Data: 2011-10-13 10:55:01
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Nex@pl pisze:

    > Na zewnętrznym monitorze też czarno?
    Oczywiście.
    > Spróbuj "pougniatać" klawiaturę :) Jeżeli to BGA padło, to może się coś
    > odpali.

    Ok spróbuję. Z tego co wygooglałem to przyczyną może być:
    - utrata styków na mostku północnym
    - problem z gniazdem procesora
    - problem z lutami na kondensatorach z płytki CPU.

    Ponoć wszystkiemu winny jest Green Peace i brak ołowiu w cynie. Dzięki
    temu powstaje więcej złomu elektronicznego i producenci sprzedają więcej
    egzemplarzy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2011-10-13 11:12:17
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-10-13 12:55, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    >
    > Ponoć wszystkiemu winny jest Green Peace i brak ołowiu w cynie. Dzięki
    > temu powstaje więcej złomu elektronicznego i producenci sprzedają więcej

    Hm, co do CPU to nie wiem, ale może... HP lubi sie grzać, jesli nie
    czyści się chłodzenia to gwarantowane ubicie kompa.

    Czy winny? Pobudzenie gospodarki, czyż nie? :) Mój laptop jeszcze trochę
    i będzie miał 10 lat. A mam takie dwa rodzynki, które jeszcze mają
    monochromatyczne wyświetlacze :D I to toshiba ;-)

  • 8. Data: 2011-10-13 13:03:28
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Nex@pl pisze:

    > Czy winny? Pobudzenie gospodarki, czyż nie? :) Mój laptop jeszcze trochę
    > i będzie miał 10 lat. A mam takie dwa rodzynki, które jeszcze mają
    > monochromatyczne wyświetlacze :D I to toshiba ;-)

    Czyli są sprzed 2003 roku kiedy weszły przepisy o usunięciu ołowiu z
    lutowia. Pewnie jeszcze drugie 10 lat podziała o ile elektrolity nie
    wyschną.

    --
    pozdrawiam
    Piotr