  • 21. Data: 2009-03-15 00:06:50
    Temat: Re: [HELP] Monitor ...
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
    >?

    To ja czekam na jakieś poparcie twojej tezy. Przypominam, że nie chodzi
    o to, że praca z ciągłym ogniskowaniem wzroku na bliskim obiekcie jest
    szkodliwa dla oczu, bo to jest powszechnie wiadome i dlatego zaleca się
    ćwiczenia relaksacyjne co parę/paręnaście minut i patrzenie na odległe
    obiekty. Czekam na dane, które potwierdzą, że monitor jest jakoś
    szczególnie powodujący wady wzroku.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I wish life had a scroll back buffer.
    `b K...@e...eu.org d'

  • 22. Data: 2009-03-15 11:38:35
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-15 01:06, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

> [...]
    > ćwiczenia relaksacyjne co parę/paręnaście minut i patrzenie na odległe
    > obiekty. Czekam na dane, które potwierdzą, że monitor jest jakoś

    Dajesz do zrozumienia szkodliwość wynikająca się z wpatrywania
    w świecący ekran nie jest powszechnie wiadoma ?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-03-15 11:57:05
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
    >Dajesz do zrozumienia szkodliwość wynikająca się z wpatrywania
    >w świecący ekran nie jest powszechnie wiadoma ?

    Zwłaszcza w kontekście "grubości szkieł", którą przytaczałeś obok -
    raczej nie.

    (A tak przy okazji, masz kłopoty z interpunkcją i typografią)
    --
    [------------------------] Join the Army: meet interesting people and
    [ K...@e...eu.org ] kill them

  • 24. Data: 2009-03-15 14:33:59
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-15 12:57, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

    > Zwłaszcza w kontekście "grubości szkieł", którą przytaczałeś obok -
    > raczej nie.

    :-)

    > (A tak przy okazji, masz kłopoty z interpunkcją i typografią)

    Jak rozumiem to ostatni "merytoryczny argument" w tym temacie.
    Wobec tego z mojej strony EOT.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-03-15 15:32:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"
    >:-)

    No to jak z tą argumentacją, wynikami badań, może opisem mechanizmu?

    >Jak rozumiem to ostatni "merytoryczny argument" w tym temacie.

    Nie. To uwaga na marginesie.

    >Wobec tego z mojej strony EOT.

    Czegóż innego mogłem się spodziewać. Podkul ogon i uciekaj.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Microsoft Office 2000: Oczywiste możliwości
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 26. Data: 2009-03-15 22:10:42
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 11 marca 2009 (09:31:32) napisano:

> [...]

    > Przeznaczenie:
    > OFFICE, INTERNET, i "niestety" powiedzmy raz na 2 m-ce obróbka zdjęć!!!
    > GRAM RZADKO !
    > Jednak przeważający w tym wszystkim jest INTERNET.

    > Jakość obrazu:
    > Spędzam przed monitorek jakiś 4-5 godz. dziennie minium, więc istotna jest
    > dla mnie jakość obrazu. Nie lubię oglądania czcionek przez lupę.
    > Nie wydaję mi się żeby lcd pracował w trybie natywnym właśnie ze względu ma
    > zbyt małe czcionki, ale chyba warty jest rozważenia zakup zamiast 17''
    > monitora 19'' pracującego w trybie natywnym.

    Kilka uwag - wszystkie to IMHO, więc nie należy tego traktować jako
    prawdę objawioną:
    1. Ja osobiście uważam, że praktycznie monitor LCD jest znacznie mniej
    mniej męczący i wygodniejszy w używaniu, niż CRT. Znam jednak ludzi, którzy
    mają dokładnie odwrotne zdanie. Zanim kupisz, posiedź kilka godzin
    przy takim monitorze, i przekonaj się, czy ci taka praca pasuje.
    2. Wbrew pozorom dobrym pomysłem są monitory panoramiczne, nawet do
    edytowania dokumentów w Wordzie.
    3. Nie oszczędzaj na rozmiarze.
    4. Praca na monitorze LCD w rozdzielczości innej niż natywna jest katorgą.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 27. Data: 2009-04-13 11:01:34
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.03.2009 11:58, Rageti pisze:
    > Użytkownik "Radosław Sokół":

    > A możesz uzasadnić proszę ?

    Tak. 17" jest mały powierzchniowo i ma znacznie wyższe DPI,
    co skutkuje mniejszymi literami i większym obciążeniem
    wzroku,

    > No tak, może nie całkiem jasno napisałem, czcionki można zwiększyć
    > programowo, ale np. ikony lub inne elementy graficzne pozostają badal
    > maleńkie co może (może to przeszkadzać)

    *Też* można je zwiększać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |