  • Data: 2012-08-24 21:10:19
    Temat: Re: HDD na magazyn / serwer
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-08-24, Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:
    > Mam WDC Green (co prawda nie najnowszy 500 GB)- bezproblemowy, chłodny,
    > dość cichy i wydajny jak na moje potrzeby. Parkowanie głowicy
    > załatwisz niestety nie systemowo (dysk zlewa komendy ATA dot.
    > oszczędzania energii), trzeba spod FreeDOSa użyć ichniego programu
    > WDIDLE (tylko raz). W miarę nowy system (czy to Win czy Lin) założy Ci
    > partycje nie sprawiające problemów z dyskami o 4KB sektorach.

    Już po sprawie. Kupiłem WD10EZRX, czyli najnowszy w rodzinie, znacznie
    bardziej oszczędny (wg. danych producenta) i pozbawiony kilku bajerów
    (w tym tego upierdliwego parkowania). W związku z tym jest nadzieja, że
    jego "Greenowatość" wynika z dobrych łożysk i dokładniego montażu, a nie
    skomplikowanych i przekombinowanych bajerów.
    Inaczej mówiąc: mam nadzieję, że bliżej mu do 2.5" Black niż
    do poprzednich Green :).
    Jak będzie w praktyce - się okaże. Odebrałem go wczoraj, ale
    podłączyć będę mógł dopiero w niedzielę :).

    pozdrawiam,
    PK