eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? › Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  • Data: 2010-08-18 11:40:01
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. wrote:

    > On Wed, 18 Aug 2010 09:04:04 +0000 (UTC), Massai wrote:
    > > Johnny Hooker wrote:
    > >> No na to pytanie masz przecież odpowiedź: dlatego, że detonacja
    > >> paliwa - zamiast dotychczas stosowanego spalania - wyzwala
    > >> wielokrotnie więcej energii.
    > >
    > > Niby w jaki sposób???
    > > Detonacja to inaczej spalanie detonacyjne.
    > > Od zwykłego spalania różni się po prostu tym że w odpowiednich
    > > warunkach to samo paliwo spalane jest SZYBCIEJ.
    > > W efekcie powstaje duże ciśnienie.
    > >
    > > W przypadku detonacji np. ładunku wybuchowego ma to znaczenie - tu
    > > chodzi o wytworzenie dużego ciśnienia, zanim ono "rozejdzie się na
    > > boki". Do tego potrzebna jest szybkość spalania.
    > > Wystrzeliwany pocisk się przemieszcza w lufie i jak ją opuści -
    > > ciśnienie "ucieka". Więc trzeba spalić proch błyskawicznie, zanim
    > > pocisk opuści lufę.
    >
    > Nie nie - proch nie detonuje. W dluszych armatach jest nawet specjalny
    > wolnospalajacy.
    > Detonuje ladunek w niektorych pociskach. Zeby na celu zrobic wieksze
    > wrazenie. Jak zdetonuje w lufie to jest nieszczescie. Nie bez powodu
    > to sie nazywa ladunek kruszacy [a proch - miotajacy].

    Hm, serio?
    znaczy proch szary, ten nowoczesny, usypany na kupkę nie detonuje,
    wiadomo, po prostu spala się.
    Ale detonuje jak jest "zamknięty" A jak jest zamknięty w naboju?

    >
    > > Jakbyś miał mocną lufę, zablokował pocisk w niej, i odblokował go w
    > > momencie gdy spalisz cały ładunek - nie miałoby znaczenia czy proch
    > > spalisz detonacyjnie czy zwykłym spalaniem.
    >
    > Glowy nie dam - przy szybkim sprezaniu wystepuja mechanizmy podobne co
    > przy detonacji, a efekt jest przykry - wiecej ciepla, mniej uzytecznej
    > pracy.

    No, przy samochodowym spalaniu stukowym mamy spadek mocy, paliwo nie
    spala się tak efektywnie jak w przypadku normalnego spalania.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: