  • 41. Data: 2010-12-20 21:38:42
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Dec 2010 22:00:30 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Tomasz,
    >[...]
    >
    >Bzdura i urban legend! Z samej zasady działania alternator jest
    >typowym źródłem prądowym (oczywiście nieidealnym) z tendencją do
    >samoograniczania i bezpiecznym stanem przeciążenia i zwarcia.

    Ale te diody sie czasem jednak psuja, nieprawdaz ?

    Sam mam podobne objawy, i wole zakrecic z samego akumulatora ..

    J.

  • 42. Data: 2010-12-20 21:52:13
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Dwa w jednym?

    niestety nie - polipropylen kiepsko prąd przewodzi ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 43. Data: 2010-12-20 21:54:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Baszyński napisał:

    > niestety nie - polipropylen kiepsko prąd przewodzi ;-)

    Za to miedź jest ciągliwa (i kowalna). Uczyli mnie w szkole.

    Jarek

    --
    Za twoim przewodem, złączym się...

  • 44. Data: 2010-12-20 22:49:46
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "JK" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Takie opowieści to na cioci imieninach możesz
    > zapodawać.
    > Napisz konkretnie jakie są objawy

    aaa, za dużo czytania? To zamiast się męczyć walnij sobie baranka, bo
    odpowiedź była w tym tekście.

    e.

  • 45. Data: 2010-12-21 01:03:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2010-12-20 22:06, JK pisze:

    > Nie, no. Czy ty widziałeś chociaż "na żywo" diodę z alternatora?

    Ględzisz, ględzisz, a nie napisałeś, jaki prąd maksymalny ma dioda z
    alternatora samochodowego.

  • 46. Data: 2010-12-21 06:40:37
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 20 Gru, 12:03, "michalek" <m...@g...com> wrote:

    > Jaki przekr j (albo rednic jak kto woli) polecacie z w asnej
    > praktyki na kable rozruchowe eby jednak nie zrobi

    Ja się podczepię i spytam o krokodyle, które polecacie?
    Na szybko znalazłem takie, czy któreś z tych się nadają?

    http://tinyurl.com/39qmffd

    Pzdr.
    L.

  • 47. Data: 2010-12-21 06:44:54
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Zwykle powinno się z kręceniem zaczekać do zgaśnięcia lampki świec żarowych.

    Kontrolka świec żarowych gaśnie stosunkowo szybko. U mnie przy -10 po ok. 15
    sekundach, natomias świece grzeją dużo dłużej, także po odpaleniu auta.
    Dlatego ja swojego nie odpalam na '3 grzania' tylko czekam jeszcze dłużyszy czas
    po zgaśnieciu kontrolki. Efekt teoretycznie jest lepszy bo nie wyłączam świec
    ani na chwilę.

    --
    Pozdr
    EM

  • 48. Data: 2010-12-21 07:17:53
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mozna tez kupic taki "zszywacz":
    > http://www.gpbatteries.com.hk/html/pdf/TMF.pdf
    > http://www.gpbatteries.com/html/products/jump_starte
    rs.html

    To jest nawet ciekawe. Do czego to dochodzi:)
    W tym drugim zaniepokoiło mnie
    gasoline-powered:(

    Artur(m)

  • 49. Data: 2010-12-21 07:40:25
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:ieoe8m$c7a$1@news.onet.pl...

    > Zgadzam się, że przy dieslu nie wolno oszczędzać na akumulatorze. Swoją
    > drogą, wkurzają mnie tacy akumulatorowi żebracy, którzy proszą o odpalenie
    > z grubych kabli - wszyscy oni twierdzą, że "pierwszy raz im tak się
    > stało", ale jakoś zawsze przy sobie mają grube kable. Nie wiem jak w
    > benzyniakach, ale w dieslu to na wiele miesięcy naprzód są symptomy
    > zdychającego akumulatora.

    Gratuluje, (pewnie jesteś z W-wy i dobrze zarabiasz) wymiany akumulatora
    co rok (półtora). Mam takiego kolegę co tak robi."Stare" rozdaje i jego
    znajomi
    są bardzo zadowoleni (choć po trzech latach narzekają że nie mogą odpalić).
    Ja pracuje poza W-wą, muszę wycyckać aku ile sie da. Taką dopałką
    przetrwałbym
    zimę, a wtedy i lato moje.

    Artur(m)

  • 50. Data: 2010-12-21 09:13:20
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
    Ja się podczepię i spytam o krokodyle, które polecacie?
    Na szybko znalazłem takie, czy któreś z tych się nadają?

    http://tinyurl.com/39qmffd

    Jak chcesz robić samoróbę na grubych kablach, to tylko te najdroższe
    krokodyle wyglądają sensownie