    Date: Mon, 06 Feb 2012 18:43:56 +0100
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gruba płyta laminatu stosowana w skrzynkach rozdzielczych

    W dniu 2012-02-06 18:18, Mario pisze:

    > Pewnie masz wystarczająco dużo wprawy aby go polutować bez zniszczenia.
    > Problem wystąpi gdy będziesz potrzebował odlutować uszkodzony element i
    > wlutować nowy. Z mojego doświadczenia wynika, że fenolowy-papierowy jest
    > znacznie mniej odporny na takie operacje niż szklano-epoksydowy. Fakt,
    > że za to łatwiej się wierci ale ja już bym go nie stosował.

    Myślę, że raczej są laminaty fenolowo-papierowe różnej jakości. Przy
    naprawach sprzętu produkcji Unitry rzeczywiście ścieżki odłaziły po
    nadmiernym przygrzaniu. Ale ten mój jest dziwnie odporny, zdarzało mi
    się wymieniać elementy, nawet kilka razy, bez katastrofy, przy ścieżkach
    16 mils. Oczywiście, wszystko można spieprzyć, ale to dotyczy każdego
    rodzaju laminatu. I nie tylko laminatu, niestety.

    Pozdrawiam,
    Paweł