    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Grand Vitara 2005-> automat
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 15 Jan 2015 02:17:59 +0100

    Dnia Wed, 14 Jan 2015 21:57:17 +0100, tibam napisał(a):

    > Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r.
    >
    > Na co zwrócić uwage w tym modelu podczas ogladania?
    > Jakieś szczególnie korodujące miejsca są?
    > Co sie szybko psuje?
    > Jak sprawdzić poprawność pracy blokady mechanizmu roznicowego i reduktor?

    Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.

    Blokada (jak i reduktor) mają swoje kontrolki na desce rozdzielczej które
    migają w czasie zmiany przełożenia, a świecą jak się już uda.

    Poznać działanie blokady można po tym, że samochód ma duże opory przy
    jeździe na zakręcie (ale wolno to robić tylko na luźnej nawierzchni, bo na
    asfalcie można uszkodzić napęd tak jeżdżąc).

    Jak się wszystko poblokuje, blokada albo reduktor nie będą się chciały
    włączyć albo potem wyłączyć i trzeba będzie jeździć w przód i w tył żeby to
    się odblokowało to się nie przejmuj - ten typ tak ma, i to jak auto było
    nówka-sztuka to działo się nawet częściej. Czyli jak się to blokuje i
    zacina, to znaczy że mało używane :)

    > Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną - nigdy nie jezdziłem autem z
    > takim wynalazkiem...

    Jak jedziesz, a biegi zmieniają się same to działa :)

    Ale to 2.0 w tym aucie to nie jechało nawet z manualem, z automatem to
    będzie w ogóle ciężko.
    Do tego to auto paliło jak smok, na autostradzie to tak się skalowało że
    przy 100km/h było 10l/100km, przy 140km/h było 14l/100km itd...