  • Data: 2011-08-09 23:50:47
    Temat: Re: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zimę
    Od: R2r <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-09 23:12, ToMasz pisze:
    > jemu nie oto chodzi, ale każdy sie będzie czepiał. jak jest minus 20
    > stopni, to nie bardzo jest co zmywać ze szyb,
    Ależ jest. W każdym razie bywa. Wychodzisz rano do samochodu, który stoi
    sobie pod chmurką i szyby masz matowe, a mróz kilkunasto stopniowy.
    Zanim szybę skutecznie ogrzejesz od wewnątrz musi sporo czasu upłynąć.
    Porcja czy dwie podgrzanego płynu do spryskiwaczy dość znacznie ten czas
    skracają.

    > bo w powietrzu jest mało
    > wilgoci
    No. Lubi się osadzać na drzewach, dachach, samochodach... :-)

    > a na szyby - z asfaltu i opon- nic nie pryska.
    No jak nie?

    > gorzej jak
    > wpadniesz w strefę posypywania solą..... tam moze być błotko :)
    O właśnie! A drogi posypywane solą są. I nawet tą sól, krystalizującą
    m.in. na szybach łatwiej zmyć rozgrzanym płynem.

    > PS ale taki podgrzewacz to by sie dało prosto ze świecy zarowej, kawałka
    > rurki i nypla zrobić. zastanawiam sie ile czasu potrzebuje świeca żarowa
    > zeby zagotować 50ml wody?
    Nie wiem, ale podgrzewacz, który posiadam ma zbiorniczek ok. 100-150 ml
    pojemności (tak na moje oko) i grzałka ok. 700W (bezpiecznik na
    zasilaniu jest 60A) rozgrzewa go przynajmniej o ok. 30-40 stopni w ciągu
    ok. minuty. Wybacz te mocne przybliżenia, ale dokładnych pomiarów nie
    robiłem.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __