  • 31. Data: 2009-12-04 11:11:50
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Czy widziałeś ludzi, którzy w ogóle nie korzystają z paska adresu
    > w przeglądarce? Jak im się poda URL, wszystko wklepują w wyszukiwarkę.
    > Mnie to trochę przeraża.

    Też o tym nie wiedziałem ale klient do mnie zadzwonił, ten co przeszedł od
    konkurencji.

    Wszystko mu założyliśmy sprawdziliśmy działa i dzwoni i mówi jak on ma
    strony oglądać.

    Ja zdziwiony mówie - "normalnie, włącza Pan przeglądarke i ogląda"

    - ale włączyłem przeglądarke i gdzie ja mam wpisać nazwe strony? bo nie ma
    tego pola

    - jak to nie ma? znam wiele różnych jaj jakie potrafią się z programami i
    windows dziać ale o tym żeby pasek z adresem strony znikał - nie
    słyszałem.

    - ale nie ma

    to mu mówie żeby po kolei powiedział mi co ma na ekranie od góry do dołu.
    Wtedy okazało się że jest pasek i wszystko OK, ale wcześniej miał domyślnie
    ustawioną stronę www.google.pl i zawsze tam wpisywał.

    No ale po 5 minutach tłumaczenia zrozumiał że korzystał z wyszukiwarki
    google a może po prostu wpisać adres strony i oglądać.

    Osiągneliśmy sukces ;)

    Ale tak naprawde to wina też tego że NIKT LUDZIOM NIC NIE TŁUMACZY

  • 32. Data: 2009-12-04 11:12:15
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Oczywiście, że widziałem, jak dobrze pamiętam robią tak moi rodzice i
    > jakoś nie czują się inwigilowani przez google.

    To dobrze że się nie czują. Tylko gratulować google.

  • 33. Data: 2009-12-04 11:12:35
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Raczej wynika to z ich lenistwa i niewiedzy. Właśnie wiruso-robaki dosyć
    > często wykorzystują takie openDNSy. Swoją drogą, teraz będa mogły korzystać
    > z gogieli.

    > Idź może na spacer...
    to jest argument?

  • 34. Data: 2009-12-04 11:12:57
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Obstawiał bym bardziej, że za jakiś czas zobaczymy whitepaper-a o tym
    > jak można lokalizować botnet-y na podstawie zapytań dns by google.

    A to napewno.

  • 35. Data: 2009-12-04 11:17:24
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > To dobrze że się nie czują. Tylko gratulować google.

    Za to Ty masz paranoje gdzie każdy Ciebie inwigiluje i próbuje
    ograniczyć. Telefonu też nie używasz ? Przecież ktoś może Ciebie
    podsłuchiwać i nawet nie będziesz tego wiedział.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 36. Data: 2009-12-04 11:20:02
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Wojciech Puchar pisze:

    > Ale małpy oczywiście będą chciałybyć "niezależne" i będą używać google-dns.
    > I dobrze im tak.

    No cóż. U mnie i tak wszystkie zapytania z wewnątrz są przekierowywane
    na mojego dnsa.
    Wiec moi userzy sobie nie pokorzystają z googla.

  • 37. Data: 2009-12-04 11:40:16
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Łukasz Jagiełło wrote:

    > Anyway ja tam bym wolał żeby mnie atakowały reklamy (o ile je w ogóle
    > oglądam), które faktycznie oferują mi produkty skierowane do moich
    > zainteresowań/potrzeb/itd niż np. reklama podpasek. Targetowanie
    > behawioralne jest od dawna używane, ot google ma nową drogę na
    > segmentacje odbiorów.

    Obyś się nie doczekał czasów, kiedy wszystkie produkty
    odpowiednie do twoich zainteresowań i potrzeb będą pod
    adresem http://sklep.google.pl/

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 38. Data: 2009-12-04 11:40:41
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > No cóż. U mnie i tak wszystkie zapytania z wewnątrz są przekierowywane
    > na mojego dnsa.
    > Wiec moi userzy sobie nie pokorzystają z googla.
    a to jest jakaś firma czy sieć publiczna?

  • 39. Data: 2009-12-04 11:42:03
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Za to Ty masz paranoje gdzie każdy Ciebie inwigiluje i próbuje

    Dobrze że tak myślisz. Ja tam życze google powodzenia.

    > ograniczyć. Telefonu też nie używasz ? Przecież ktoś może Ciebie

    Używam wiedząc kto i jak może mnie podsłuchać. A najchętniej swojego w
    swojej sieci którą prowadzę, duża część osób z którymi rozmawiam też ma w
    niej telefon :)

  • 40. Data: 2009-12-04 14:12:34
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Wojciech Puchar pisze:
    > a to jest jakaś firma czy sieć publiczna?

    Mała ale publiczna. Są informowani o przekierowaniu i mogą wyłączyć.
    Ale jakoś tak się składa że często w pole dns wpisują jakieś bzdury.
    Właściwie to nie wiem skąd im się to bierze.