  • 121. Data: 2009-12-08 23:12:02
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

    > Nie zrozumiałeś mnie :). Te serwery są przewidziane jak najbardziej do
    > obsługi ruchu przez 'wszystkich'. I działają szybciej niż googlowe :P.

    Tzn. co to za magiczne serwery i dlaczego ja, takze czesc tych
    "wszystkich" jakby nie bylo, malo ze ich nie uzywam, to nawet o nich nie
    slyszalem?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 122. Data: 2009-12-08 23:29:32
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Ha, moja sieć robi ponad 500 Gbps, możemy się licytować, kto ma więcej
    > :) (http://noc.leaseweb.com)
    > Zakładając, że pan troll ma 50 Mbps, w co raczej nie wierzę, to moja
    > sieć w godzinę robi tyle, co jego w ponad rok :)

    Skoro troll to po co karmisz?

  • 123. Data: 2009-12-08 23:30:21
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > on ma często więcej :) A resolver dla całego internetu? Myślę, że
    > dziesiątki tysięcy na sekundę to dla niego nic.
    >
    > Przypuszczalnie, z biegiem czasu i wzrostem popularności tej usługi,
    > Google będzie robił na świecie kolejne instancje, każda o adresie
    > 8.8.8.8, jak to teraz mamy z root-serverami.

    jeśli wzrośnie popularność w co wątpie. Narazie jeśli ma 1000 na minute to
    dobrze.

  • 124. Data: 2009-12-08 23:38:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Dec 2009 23:30:21 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    źródło?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 125. Data: 2009-12-08 23:38:27
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

    > jeśli wzrośnie popularność w co wątpie. Narazie jeśli ma 1000 na minute to
    > dobrze.

    Na potrzeby dyskusji możemy założyć, że jeden promil internautów ustawiło sobie
    taki resolver? Albo 1/10 promila?

    Na ile jesteś w stanie przystać?

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 126. Data: 2009-12-09 05:20:00
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:
    > niewiele bo jest to dodatkowy DNS "dla ułatwienia" niektórym adminom którzy
    > nie wiedzą aktualnie jaki jest DNS ich operatora.

    No w zasadzie to niewiele. Przy czym śmiem twierdzić, że googlowe niewiele
    to znacznie więcej, niż twoje niewiele.

    p.

  • 127. Data: 2009-12-09 08:36:17
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > No w zasadzie to niewiele. Przy czym śmiem twierdzić, że googlowe niewiele
    > to znacznie więcej, niż twoje niewiele.

    Zgadza się dlatego moje niewiele zajmnie 0.1% CPU na jednym tanim pececie,
    im 50% na podobnym, ew kupią troche lepszy

  • 128. Data: 2009-12-09 09:00:51
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 09.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Zgadza się dlatego moje niewiele zajmnie 0.1% CPU na jednym tanim pececie,
    > im 50% na podobnym, ew kupią troche lepszy

    Czy Ty zdajesz sobie sprawę z faktu, że takie rzeczy nie skalują się
    *liniowo* ?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 129. Data: 2009-12-09 09:32:54
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Zgadza się dlatego moje niewiele zajmnie 0.1% CPU na jednym tanim pececie,
    > im 50% na podobnym, ew kupią troche lepszy

    Czyli szacujesz, że serwery googla (przypominam: 10000 na minutę) mają
    (w dużym uproszczeniu) 500x więcej zapytań niż twój, ew. trochę więcej?
    Czyli twój serwer obsługuje 20 zapytań na minutę, czyli 1200 na godzinę.
    Na twoich 300 klientów wypada zatem 4 zapytania na godzinę na klienta.

    p.

  • 130. Data: 2009-12-09 09:52:23
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Czyli szacujesz, że serwery googla (przypominam: 10000 na minutę) mają
    > (w dużym uproszczeniu) 500x więcej zapytań niż twój, ew. trochę więcej?

    mówimy o tym serwerze 8.8.8.8 ? tak szacuje i to raczej górna granica.

    > Czyli twój serwer obsługuje 20 zapytań na minutę, czyli 1200 na godzinę.

    To źle napisałem że 10000 na minute. Obsłużyć może więcej.

    Ile w/g Ciebie ludzi będzie korzystać w danej chwili z tego dns google?