  • Data: 2009-12-08 17:39:32
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-12-08 08:56, Piotr KUCHARSKI wrote:
    > O, dużo więcej.

    Twój niepowstrzymany spokój przy udzielaniu tej odpowiedzi rozsmarował
    mnie na ścianie :D

    Tak BTW, nie wiem ile obecnie obsługuje google. W Polsce jest już
    przynajmniej jeden ISP (i to nie TP) którego serwery mogą obsługiwać
    ponad 3 mln zapytań na sekundę, a na dziś robią już ponad 1 milion
    bez żadnego DDoSa.

    A z drugiej strony skali, w Chinach w 2008 roku działało u jednego
    z operatorów odpowiadające w ramach normalnej pracy na 400Mp/s,
    czyli w uproszczeniu mówiąc 400 milionów zapytań DNS na sekundę.

    Pod obie infrastruktury trzeba mieć klastry serwerów DNS z
    odpowiednim load-balancingiem, rozsunięcie ich bliżej klientów za
    pomocą anycastu, a po chwili jeszcze coś co zrobi próbę powstrzymania
    DDoSa, bo ten nadejdzie prędzej czy później. Czyli wszystko co robi
    aktualnie google korzystając ewidentnie z doświadczeń innych.

    > Ale OK, rozumiem zatem, skąd Ci się wzięły 3 minuty i przeciętny pecet.

    Ktoś to już skomentował później. Ja wrócę do swojego 'O ja p...'.

    --
    "Everything will be okay in the end. | Łukasz Bromirski
    If it's not okay, it's not the end. | http://lukasz.bromirski.net