  • 1. Data: 2018-12-28 22:37:38
    Temat: Gniazdko sterowane przez HTTP albo przez socket - sieć lokalna
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Poszukuję gniazdko które mogę włączać/wyłączyć programem który napiszę
    (pewnie w Javie), łącząc się w sieci lokalnej. Znalazłem tylko jedno
    urządzenie które spełnia mniej więcej warunki:
    Zamel: ZDALNY WYŁĄCZNIK LAN TYP: GRL-01
    Daje się tym ponoć sterować wysyłając komendę HTTP/GET

    Jednak powyższe urządzenia ma połączenie do sieci przez RJ45. Wolałbym
    większą separację od sieci elektrycznej - czyli WiFi. Czy są takie
    urządzenia o jakie pytam, ale z WiFi i _z kompletną obudową_
    (wtyczka/gniazdko) do wpięcia do sieci? Proszę o podpowiedź.

    Na znanym portalu aukcyjnym jest od groma urządzeń ale "Smart" -
    sterowanie z Androida/iOS/chmurą/Alexa - a ja potrzebuję moim
    programikiem na NASie tym sterować.

    Cel, jeśli to ważne jest taki:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3534359.html

  • 2. Data: 2018-12-28 22:55:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-28 o 22:37, Netx pisze:
> [...]
    >
    > Na znanym portalu aukcyjnym jest od groma urządzeń ale "Smart" -
    > sterowanie z Androida/iOS/chmurą/Alexa - a ja potrzebuję moim

    Jest coś takiego jak Sonoff, do tego jest alterantywne firmware w stylu
    na przykład openHAB, jeżeli da się w to wpiąć Twoje sterowanie komendą w
    javie to... poczytaj bo ja się nie znam, na razie kompletuje te Sonoffy
    aby zmienić firmware i postawić serwer właśnie na NAS'a QNAP jakiegoś
    domoticza.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-12-28 22:58:15
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Na znanym portalu aukcyjnym jest od groma urządzeń ale "Smart" -
    > sterowanie z Androida/iOS/chmurą/Alexa - a ja potrzebuję moim

    Jeśli chcesz aby jakieś urządzenia były zasilane po włączeniu wybranego
    to istnieją listwy zasilające z taką funkcją.
    Badają pobór prądu w jednym gniazdku i podłączają do prądu pozostałe.
    Szukaj listwa master slave
    https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-logo-master
    -slave-2m-1050254/?gclid=EAIaIQobChMIwp7668HD3wIVEYG
    yCh31eA1UEAQYASABEgIoofD_BwE&gclsrc=aw.ds

  • 4. Data: 2018-12-28 22:58:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Netx <n...@g...pl> wrote:

    > Cel, jeśli to ważne jest taki:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3534359.html

    Jeśli taki jest cel to pytanie, czy w ogóle potrzebujesz do tego sieci
    komputerowej.

    "Myślałem konkretnie o jakimś gniazdku sieci elektrycznej albo
    przejściówce 220V, która ma wejście z boku na Trigger in."

    Czy sygnał trigger in to zwykły sygnał napięciowy, czy idzie tam jakaś
    komunikacja? Masz jakąś specyfikację do tego? Może wystarczy zwykły moduł
    z przekaźnikiem + zasilacz i to podłączone do trigger out.

  • 5. Data: 2018-12-29 12:19:46
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-28 o 22:58, Queequeg pisze:

> [...]
    > komunikacja? Masz jakąś specyfikację do tego? Może wystarczy zwykły moduł
    > z przekaźnikiem + zasilacz i to podłączone do trigger out.

    https://musiccast.pl/images/produkty/stereo/WXC50Bac
    k.jpg
    Na podstawie zdjęcia jest to typowe rozwiązanie czyli 12V 100mA,
    wystarczy żeby podpiąć przekaźnik i sterować zasilaniem wzmacniacza.
    Na marginesie - do czego nas ten postęp i powierzchowne działanie
    doprowadzi?
    Piotrek

  • 6. Data: 2018-12-29 23:52:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Na podstawie zdjęcia jest to typowe rozwiązanie czyli 12V 100mA,
    > wystarczy żeby podpiąć przekaźnik i sterować zasilaniem wzmacniacza.

    Ano. Tak będzie najprościej.

    > Na marginesie - do czego nas ten postęp i powierzchowne działanie
    > doprowadzi?

    Już doprowadziło :( Będzie tylko gorzej.