  • 11. Data: 2009-03-28 23:30:34
    Temat: Re: Gniazdko dźwięku w nVidia GTX260
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Saiko Kila" napisał:

    > Przewód czarny jest to GND i jak widać na załączonych obrazkach jest
    > po prawej. Jeśli masz inaczej, to znaczy że nie ma standardu ani świętości
    > i porzućcie wszelkie nadzieje.

    Porzuciłem, u mnie identyczny kabel z identyczną wtyczką (od "Palikota"
    9600GT) ma te przewody osadzone odwrotnie. Ciekawe, czy by zadziałał, nie
    mam monitora z HDMI a nie mogę teraz "przedzwonić" gniazda, bo karta siedzi
    w pracującym komputerze. Cofam ten fragment o standardzie i dzięki za
    wyprowadzenie z błędu.

    JoteR

  • 12. Data: 2009-03-29 17:07:54
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Netx <u...@g...pl> zwrócił błąd:

    > jak uruchamiacie filmy ? [...]
    > Na monitorze pracuję na ogół w 1024x768, a na TV na razie w
    > 1280x720, więc "sklonowanie" obrazów nie jest chyba możliwe.
    > System Vista 32.

    W zasadzie to pytanie na grupę windowsową, bo to charakterystyka sterów.
    Ja nie mam TV w ogóle, używam tylko monitora (albo dwóch). Ktoś tu czy
    tam kiedyś pisał o problemach z nvidią w tym temacie i ich
    rozwiązywaniu. Większość potrzebnych ustawień znajdziesz po
    przestawieniu panelu nvidii w tryb classic, bo w domyślnym są
    niedostępne. Sklonowanie jest dostępne (albo powinno - nvidia ma czasem
    zwyczaj wyrzucania funkcjonalności w kolejnej wersji sterów) a w tych
    ustawieniach można ustawić skalowanie - jak ma się zachowywać na ekranie
    TV (secondary display, overscan config).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 14. Data: 2009-03-29 17:07:55
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Maciek - Wally <k...@o...pl> zwrócił błąd:
    > Podepnę się do pytania a myślę że odpowiedź przyda się również autorowi
    > wątku :) Gdzie można kupić taki kabelek? Pewnie w sklepie
    > elektronicznym, ale wytłumaczenie o co co chodzi pewnie nie będzie łatwe
    > ;) Może ktoś dysponuje linkiem gdzie to cudo jest dostępne?

    Dlaczego nie przerobisz innego kabla jak NetX? Jest bardzo prosty. Takie
    kable pewnie można kupić od użytkownika karty nvidii z HDMI, bo często
    je mają i nie używają. Luzem - wątpię, poza giełdą (zresztą tam często
    też trudno kupić najprostsze kable). Jak będziesz pytał to kabel
    przelotka dźwięku S/PDIF do kart graficznych.

    --
    Saiko Kila
    Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę.

  • 13. Data: 2009-03-29 17:07:55
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JoteR <j...@p...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > zadziałał, nie mam monitora z HDMI a nie mogę teraz "przedzwonić"
    > gniazda, bo karta siedzi w pracującym komputerze.

    Ja zwykle w ogóle nie używam HDMI, bo wolę mieć dźwięk 5.1 z karty
    dźwiękowej bezpośrednio na głośniki/słuchawki, a to HDMI dobre do konsol
    (gdzie zresztą nie ma wyboru) i do podczepienia kamkorderka (*). Co do
    standardu to mam wątpliwości czy on występuje - widziałem różne kabelki
    (np. biało czerwony), Ty też masz inny, no i wtyczkę z drugiej strony da
    się włożyć odwrotnie. Pewnie wyszli z założenia że nie da się zepsuć a
    tak to składający ma zabawę.

    (*)Jeszcze dla dźwięku 7.1, ale to tylko niektóre Radeony.

  • 15. Data: 2009-03-29 19:57:45
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila"
> [...]
    > ustawieniach można ustawić skalowanie - jak ma się zachowywać
    > na ekranie
    > TV (secondary display, overscan config).

    Sklonowanie+skalowanie może być dobre, wypróbuję tą metodę.
    Tymczasem znalazłem programik do zarządzania gdzie mają się
    wyświetlać aplikacje (na którym ekranie), może komuś się przyda
    http://www.realtimesoft.com/ultramon/

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2009-03-30 21:31:44
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

    > Jeśli masz inaczej, to znaczy że nie ma standardu ani świętości
    > i porzućcie wszelkie nadzieje.

    Z płyta główną dostałem kabel do HDMI_SPDIF, ale producent (Asrock) lojalnie
    uprzedza że niektóre karty graficzne (m.in. GF260 i GF9800) mają odwrotny
    układ pinów i wtyczke trzeba wetknąć tak żeby 2 piny wogóle wystawały poza
    gniazdko:
    The pin definition of the onboard HDMI_SPDIF header is different from the
    header of some VGA cards.
    Please plug in the HDMI_SPDIF cable reversely like following picture:
    http://europe.asrock.com/support/faq/QA069-01.jpg

  • 17. Data: 2009-03-31 03:59:33
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces maX <a...@i...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > header of some VGA cards.
    > Please plug in the HDMI_SPDIF cable reversely like following picture:

    To jest nawet zabawne... Czyli praktyczne potwierdzenie że nie ma
    prawdziwego standardu. Wtyczka Ascrocka ma widzę dwa niewykorzystane
    gniazda, dlatego trzeba ją odwracać, żeby nie zawadzała o +5V. Dołączona
    do mojej karty ma po prostu tylko dwa gniazda i można ją odwrócić w
    miejscu, zaoszczędzili na plastiku.