  • 1. Data: 2010-05-22 20:39:15
    Temat: Glycoshell zielony a różowy...
    Od: Olek <a...@d...pl>

    Od zawsze zalewałem układ rozrobionym zielonym koncentratem Glycoshell,
    ostatnio kupiłem też koncentrat Glycoshella, ale różowy, i dolałem do
    układu, mieszając z zielonym. Czy zrobiłem dobrze czy źle? Generalnie
    awarii nie ma, kisielu też, ale naczytałem się, że mixy kolorów potrafią
    coś tam rozpuścić w układzie - urban legends czy prawda?

  • 2. Data: 2010-05-22 21:43:36
    Temat: Re: Glycoshell zielony a różowy...
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > awarii nie ma, kisielu też, ale naczytałem się, że mixy kolorów potrafią
    > coś tam rozpuścić w układzie - urban legends czy prawda?

    Płyny *generalnie* się ze sobą mieszają. Wyjątek stanowi mieszanie takiego
    na bazie glikolu etylenowego z takim na bazie glikolu propylenowego-
    obejrzyj etykietę, to będziesz wiedział. Kolor nie ma znaczenia, znaczenie
    ma skład. Poszperaj w sieci, z pewnością znajdziesz skład jednego i
    drugiego.
    Może się tez zdarzyć, że mimo tej samej bazy mają różne dodatki i w wyniku
    wymieszania zmienisz pH całego roztworu - wtedy to, co było chemicznie
    obojętne dla chłodnicy i bloku silnika już takie obojętne nie będzie.
    Dlatego - dolewanie płynuy traktowałbym raczej jako rozwiązanie chwilowe,
    warto zainwestować te kilkadziesiąt złotych i wymienić całość na właściwy
    (obojętny dla twojego typu chłodnicy)

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2010-05-22 23:03:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 May 2010 21:43:36 +0200, Yogi(n) wrote:
    >Płyny *generalnie* się ze sobą mieszają. Wyjątek stanowi mieszanie takiego
    >na bazie glikolu etylenowego z takim na bazie glikolu propylenowego-

    Jestes pewien ze z tego cos zlego wyjdzie ?

    J.

  • 4. Data: 2010-05-23 00:00:36
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Jestes pewien ze z tego cos zlego wyjdzie ?

    Kisiel nie jest zbyt pożądany w układzie chłodzenia ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2010-05-23 00:10:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2010 00:00:36 +0200, Yogi(n) wrote:

    >Kisiel nie jest zbyt pożądany w układzie chłodzenia ;-)

    Ale zkisieluje sie ?

    Bo mi sie wydaje ze nie powinno byc problemow.

    Ciekawe co z temperatura krzepniecia.

    J.

  • 6. Data: 2010-05-23 10:57:19
    Od: Olek <o...@u...eu>

    On 2010-05-23 00:00, Yogi(n) wrote:

    > Kisiel nie jest zbyt pożądany w układzie chłodzenia ;-)

    nie ma żadnego kisielu, dlatego pytam czy to jest jakaś ściema. I
    rozpuszczaniem metalowych części - to co kwas się robi z tego mixu czy jak?

  • 7. Data: 2010-05-25 10:56:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w

    > nie ma żadnego kisielu, dlatego pytam czy to jest jakaś ściema. I
    > rozpuszczaniem metalowych części - to co kwas się robi z tego
    > mixu czy jak?

    Raczej niektore sa do chlodnic aluminiowych, inne miedzianych, a
    trzecie uniwersalne.

    A same dodatki moga byc miedzy soba niekompatybilne i wyjdzie z
    tego np piasek.

    J.