  • 31. Data: 2017-12-31 19:21:45
    Temat: Re: Głośniki do laptopa - jakie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-31 o 14:30, z pisze:

    > I pytanie pomocnicze:
    > Czy uważasz że słyszysz różnicę w "jakości dźwięku" czy po prostu inność
    > tego dźwięku bo wiadomo że nawet wzmacniacze grają np. bardziej miękko
    > lub mniej i to nie lampowe :-) a co dopiero jak zaczniemy mówić o
    > kolumnach ;-)

    W jakości.

    > PS. Właśnie słucham sobie naprzemiennie tego samego materiału raz z
    > decka kasetowego a raz z magnetowidu VHS Hifi.
    >
    > Dla mnie deck gra lepiej/przyjemniej w odbiorze a ten VHS to taki jakiś
    > "szorstki" "kostrobaty" "cyfrowy" :-)
    >
    > Wrażenie mam odwrotne do teorii. Czy mam kiepski słuch?

    Jak pisałem nie mam magnetowidu i nigdy go nie używałem jako
    źródła dźwięku. Ale zacznij od parametrów przenoszonego dźwięku,
    są podobne czy dla magnetowidu brak danych?

    > I przypominam że piszę dźwięku ANALOGOWYM bez próbkowań i takich tam
    > nowoczesnych potworków :-)

    Jeśli z taśmy to na pewno analogowym.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2018-01-01 01:12:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-31 o 19:21, RadoslawF pisze:
    > Jak pisałem nie mam magnetowidu i nigdy go nie używałem jako
    > źródła dźwięku. Ale zacznij od parametrów przenoszonego dźwięku,
    > są podobne czy dla magnetowidu brak danych?

    Jak powszechnie wiadomo VHS Hifi bije na głowę kasetę parametrami
    analogowymi ;-)
    Tylko co z tego jak wolę ten "gorszy" dźwięk? :-)

  • 33. Data: 2018-01-01 08:19:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-01 o 01:12, z pisze:

    > Jak powszechnie wiadomo VHS Hifi bije na głowę kasetę parametrami
    > analogowymi ;-)

    Tak z ciekawości, podasz jakiegoś linka?
    Bo mam wątpliwości, nawet jak tak jest w punkcie zapisu
    to potem tor odtwarzania audio magnetofony miały lepszej
    jakości od magnetowidów. Ale może coś przegapiłem.

    Tak na szybko "Sygnał dźwiękowy hi-fi zapisywany przez magnetowid
    ma duży zakres dynamiki, przekraczający 80 dB, co jest charakterystyczne
    dla magnetofonów wysokiej klasy".
    Więc czekam na linka odnośnie tego bicia parametrami. :-)

    > Tylko co z tego jak wolę ten "gorszy" dźwięk? :-)

    Wolno ci.
    Znam ludzi którzy płyty optyczne przegrywali na kasety
    bo tak im bardziej pasowało.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2018-01-01 11:38:25
    Od: z <...@...pl>

    Poczytaj sobie o Duplikator JVC BR-700ERA :-)

    I doszliśmy do wniosku że nie jest pewne czy wątkotwórca potrzebuje DACa
    i sprzętu do słuchania za kilka tysi :-)

  • 35. Data: 2018-01-01 12:30:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 08:19, RadoslawF pisze:
> [...]
    > dla magnetofonów wysokiej klasy".
    > Więc czekam na linka odnośnie tego bicia parametrami. :-)

    http://www.audiostereo.pl/profesjonalny-duplikator-j
    vc-br-7000era_31945.html/page__st__1920

  • 36. Data: 2018-01-01 12:30:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > dla magnetofonów wysokiej klasy".
    > Więc czekam na linka odnośnie tego bicia parametrami. :-)

    Pamiętam takie rzeczy:

    Dolby B uzyskiwało około 67 dB S/N i polegało na tym, że przy nagrywaniu
    podbijało wysokie tony a przy odtwarzaniu je ściszało - ściszając też szum.

    Dolby C robiło to samo też z dolnym pasmem i dawało szansę na S/N rzędu
    72 dB.

    Prędkość przesuwu taśmy w magnetofonie to było około 4.5 cm/s.

    Magnetowid HiFi nagrywał ścieżkę audio równolegle do ścieżki obrazu z
    użyciem wirującej głowicy. Takie magnetowidy były często oznaczane jako
    6-głowicowe (4 wideo i 2 audio). Przesuw taśmy względem głowicy wynosił
    3.2m/s. S/N na poziomie 80dB robił wrażenie.

    Klasyczny magnetowid zapisywał ścieżkę audio głowicami nieruchomymi i
    jakość dźwięku odbiegała wyraźnie od takiego HiFi.

    Wszystko to piszę z pamięci, ale raczej nie spodziewam się tu pomyłek w
    opisie.

    --
    MN

  • 37. Data: 2018-01-01 14:40:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-01 o 11:38, z pisze:

    > Poczytaj sobie o Duplikator JVC BR-700ERA :-)

    Poczytałem podlinkowany wątek "Profesjonalny Duplikator JVC BR-7000ERA".
    Rozmawiamy o urządzeniach profesjonalnych za tysiące czy użytkowych
    za setki?

    > I doszliśmy do wniosku że nie jest pewne czy wątkotwórca potrzebuje DACa
    > i sprzętu do słuchania za kilka tysi :-)

    Linka z DACem za trzysta złotych przegapiliście? Czy nie pasował
    do koncepcji?

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2018-01-01 14:53:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 14:40, RadoslawF pisze:
    > Linka z DACem za trzysta złotych przegapiliście? Czy nie pasował
    > do koncepcji?

    Poczytaj o realnych cenach rynkowych urządzeń. Chyba że używanego się
    brzydzisz :-)

    Myślę że DAC za 300 w tym wątku to przerost formy nad treścią

  • 39. Data: 2018-01-01 17:23:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 04:04, RadoslawF pisze:

    > Pytający jest gospodynią domową czy miłośnikiem muzyki?

    Sądząc po jego pytaniu, to zdecydowanie audiofilem nie jest.
    Przypuszczam, że pytającemu chodzi o poradę w sprawie zakupu "głośników
    komputerowych".
    :D

    A co do dyskusji o wyższości jednego sprzętu nad innym, to przypomniałem
    sobie wizytę w pomieszczeniu do odsłuchów salonu audio, kiedy pomagałem
    znajomemu w wyborze sprzętu. Byłem zaskoczony różnicą w brzmieniu kolumn
    po kilka tysięcy złotych i takich po kilkadziesiąt tysięcy. Moje zdanie
    podzielił też kupujący, który akurat wtedy przyjechał kupić ten droższy
    zestaw. Po odsłuchu zmienił zdanie, jemu też (ja i mnie) o wiele
    bardziej przypadł do gustu zestaw tańszy, chyba za niecałe 20 tys.
    Kolumny zostały jego najtańszym elementem wieży. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 40. Data: 2018-01-01 18:27:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-01 o 14:53, z pisze:

    > Poczytaj o realnych cenach rynkowych urządzeń. Chyba że używanego się
    > brzydzisz :-)

    Podałem linka do urządzeń nowych. Ceny w okolicy 300zł.
    Nikt nie proponował tych za tysiące.

    > Myślę że DAC za 300 w tym wątku to przerost formy nad treścią

    Ja myślę że przerost formy nad treścią to dyskusja o VHS hifi
    w tym wątku.