  • 21. Data: 2021-09-14 09:30:55
    Temat: Re: Głośnik buczy gdy źródło jest wyłączone
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.09.2021 08:51, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Słuchawki masz pewnie standardowe 32R na kanał?

    Czy na kanał to nie wiem, słuchawki są o impedancji 32 Ohm
    (dokształciłem się po Twoim pytaniu).

    Z ciekawości, jeżeli alternatywnie sprzedają także 16 Ohm, słuchawki
    które będą grały głośniej to dlaczego wszyscy producenci nie robią na 16
    Ohm skoro mogli by reklamować że głośniejsze?

    > Jeśli tak to zdecydowanie one mocno obciążają(tłumią) sygnał na wejściu
    > przez co jest ciszej.

    Pi razy oko gałkę głośności x2 trzeba było podkręcić - wytłumaczyłem
    sobie to tak, że skoro są dwa odbiorniki wszystko się zgadza :-P

    > Niczemu to nie szkodzi że słuchawki są wpięte na stałe (jeśli nie
    > jesteś audiofilem) bo wyjścia Audio są przystosowane do pracy
    > ze słuchawkami.

    Uuu, nawet nie pomyślałem o tym że mogłoby to czemuś szkodzić. Pewnie
    jakieś pasma przez to tracą? Nie pomyślałem o tym, ale nie słyszę
    różnicy na tym "sprzęcie" co mam.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2021-09-14 11:19:21
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/14/2021 o 9:30 AM, Mateusz Bogusz pisze:

> [...]
    >
    > Uuu, nawet nie pomyślałem o tym że mogłoby to czemuś szkodzić. Pewnie
    > jakieś pasma przez to tracą? Nie pomyślałem o tym, ale nie słyszę

    Prawdopodobnie im niższa częstotliwość tym bardziej tłumi.
    Słuchawki to dławik o pewnej indukcyjności więc masz w
    szeregowym układzie:
    rezystancja wyjściowa + rezystancja słuchawek + indukcyjność słuchawek

    Teoretycznie podbija wysokie tony ale pewnie masz
    ten poziom słuchu co ja że słyszysz czy gra czy nie gra :)
    Dlatego pisałem że jeśli nie jesteś audiofaszysto nie usłyszysz różnicy...

    --
    pzdr, j.r.